suzuki gs500 uitlaat gaat er niet af

tomdist

MF'er
22 mei 2009
166
0
Hoi,

Mijn uitlaat is behoorlijk verrot en heeft een lek dat precies op mijn remleiding blaast. Hierdoor is de remkabel al eens gesprongen. Verder maakt de motor nu ook gewoon te veel herrie.

Ik heb van de week een nieuwe uitlaat gekocht (2e hands) en ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn oude uitlaat eraf te halen maar ik heb het zojuist opgegeven.

De bouten waarmee hij op het motorblok vastzit zitten muur en muur vast. Ik heb er 2 los gekregen, waarvan 1 een beduidend nieuwere bout was. maar de twee bouten die het moeilijkst te bereiken zijn krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik heb geprobeerd een tork in de bout te rammen, maar dat ging gewoon niet. Ik heb geprobeerd met een dop de bout los te draaien, dat werkte voor 1tje maar bij de andere kreeg ik hem er niet overheen. Ik heb toen een bout een uur lopen vijlen en slijpen in de hoop dat de dop eromheen kon maar ook dat gaf geen resultaat (draaide zichzelf eraf). Probleem is ook dat ik er nauwelijks bij kan, je hebt erg weinig ruimte.

Ik kreeg er wel een schroevendraaier in geramd maar die draaide na veel kracht zetten gewoon door.

Overigens heb ik afgelopen week een stuk of 4 keer kruipolie op de bouten gespoten.

Mijn vraag is: Zijn er nog manieren die ik kan proberen? Kan een garage hier uberhaupt iets aan doen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik ben geneigd om de uitlaat eraf te zagen zodat ik iets meer ruimte heb om bij de bouten te komen, maar dat is wel een risico als ik de bouten er dan alsnog niet uit krijg.


Graag advies

mvg

Tom
 
Nou vandaag een brander / soldeerlamp gekocht. bout verhit, en lopen draaien. In eerste instantie niets, nog een keer verhit en toen kwam hij met een grote tang een klein stukje los. na nog een poosje kutten kwam de eerste bout er eindelijk uit. Hoe blij was ik.

De tweede bout ging er helaas ook na weer uren klooien niet uit, 3 x verhit maar niets. Probleem is ook wel een beetje dat ik nooit echt lekker de bout kan vastpakken. Ik heb een gleuf erin geslepen en wederom een bijtel bijgeslepen, erin gehamerd maar zowel de bijtel als de bout verbogen onder de kracht.

Ik heb nu de nieuwe uitlaat eronder gezet. Zit dus vast met 3 ipv 4 bouten. Bijgevoegd zie je een foto van de bout die er uit is gekomen. Dat zilvere is neem ik aan gewoon een stuk motorblok. motor maakt niet echt veel herrie, maar ik wil wel nog iets verzinnen om de bout zonder kop vast te zetten. Als iemand daar nog tips voor heeft... hoor ik ze graag. De bout komt echter niet echt ver meer de Flens uit


full
 
Laatst bewerkt:
Dat zilvere is inderdaad nog een restje aluminium uit het motorblok.

Verder blijft de uitlaat goed zitten met drie bouten, maar beter is vier.
Zoals al eerder aangegeven zou ik een keertje naar een lasser gaan en vragen of hij een draadeind aan jouw stukje bout kan lassen. Dan kun je er een moer opdraaien om de flens vast te zetten.

Goed werk van je dat je die ene bout er wel uit hebt!

De waarschuwing die ik je gaf toen je bij mij was, is dus wel op zijn plaats geweest ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan