Druppellader aansluiten met 12v stekkerplug

Limburg-Leo

MF'er
22 nov 2008
40
0
Leonard Ponsen
Ik heb een externe (vrouwtje) 12 volts aansluiting op mijn Diversion. De accu is moeilijk bereikbaar, dus besloot ik dat ik via deze plug mijn druppellader kan aansluiten. Ik heb daarvoor een 12 stekker gekocht, met aan het uiteinde een klein wit stekkertje. Zie foto. Ik zoek nu een contrastekker, dus een die daarop past en die ik aan het snoer bevestigen kan. Wie heeft tips over bv de naam van de stekker of waar ik er zo een kan aanschaffen? Ik ben al in diverse zaken geweest, die wisten niet hoe de stekker heet noch waar ik hem krijgen kan.
full
 
Wie heeft tips over bv de naam van de stekker of waar ik er zo een kan aanschaffen? Ik ben al in diverse zaken geweest, die wisten niet hoe de stekker heet noch waar ik hem krijgen kan.[afbeelding]

Als het niet een sigaretteaanstekeraansluiting is, maar een kleinere dan is het zeer waarschijnlijjk een BMW of Hella aansluiting (dat zijn twee namen voor hetzelfde ding). Vraag dus naar een BMW of Hella stekker. En bijna elke motorzaak zal die wel hebben liggen. Maar ook automaterialenzaken als de Brezan.
 
Ik heb een externe (vrouwtje) 12 volts aansluiting op mijn Diversion. De accu is moeilijk bereikbaar, dus besloot ik dat ik via deze plug mijn druppellader kan aansluiten. Ik heb daarvoor een 12 stekker gekocht, met aan het uiteinde een klein wit stekkertje. Zie foto. Ik zoek nu een contrastekker, dus een die daarop past en die ik aan het snoer bevestigen kan. Wie heeft tips over bv de naam van de stekker of waar ik er zo een kan aanschaffen? Ik ben al in diverse zaken geweest, die wisten niet hoe de stekker heet noch waar ik hem krijgen kan.[afbeelding]

Vraag voor kerst een nieuwe Optimate 4, daar zit een permanente aansluiting bij voor op je accu, die is mooi afgewerkt met een rubberen waterdichte dop, dat voorkomt een hoop ellende die je met deze amateuristische aansluiting over je afroept.

Een Optimate 4 kost 55 euro, ben je helemaal het mannetje.

Die monteer je op de accu van je Diversion (mooi klusje voor een natte/koude winterdag), en je hebt een prachtige aansluiting en de beste acculader die er verkrijgbaar is. Die oude acculader van je zet je op marktplaats of geef je aan je neefje, doe je ook nog een goede daad voor de medemens.

Of ga voor de bijbehorende contrastekker naar de zaak waar je deze stekker hebt gekocht, die zullen dat toch wel hebben?

My 5 cents.

p.s. Optimate 4 heeft ook allerlei aansluit adaptors beschikbaar die je op die permanente accu aansluiting kan monteren zodat je daar b.v. een navigatie apparaat op kan aansluiten etc.

Zie TecMate voor de acculader

en zie http://www.tecmate.com/accessories_tecmate_chargers.php voor de accessoires die ervoor verkrijgbaar zijn. Smullen!

En als je wat google - d vind je snel de goedkoopste aanbieder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een externe (vrouwtje) 12 volts aansluiting op mijn Diversion. De accu is moeilijk bereikbaar, dus besloot ik dat ik via deze plug mijn druppellader kan aansluiten. Ik heb daarvoor een 12 stekker gekocht, met aan het uiteinde een klein wit stekkertje. Zie foto. Ik zoek nu een contrastekker, dus een die daarop past en die ik aan het snoer bevestigen kan. Wie heeft tips over bv de naam van de stekker of waar ik er zo een kan aanschaffen? Ik ben al in diverse zaken geweest, die wisten niet hoe de stekker heet noch waar ik hem krijgen kan.[afbeelding]

Wat voor diverse zaken ben je geweest?
Dat de groenteboer en slager m niet kennen wil ik wel begrijpen.

Maar de gemiddelde motorboer zal het zeker moeten kennen.
Deze stekkertjes worden namelijk best vaak gebruikt op motoren. :Y
 
Hij lijkt op het stekkertje wat ook op mijn accu zit. Daar past de stekker van de druppellader op.
Hij past maar op 1 manier en deze zat bij mijn druppellader. Ik heb ze gezien bij motoport omdat ik op zoek was naar een langere snoer. Maar heb het nu opgelost met het snoer wat ik al had.

Dus ik zou naar motorport gaan.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ben er uit met die stekker!! Niet dat ik de stekker gevonden heb, ik heb de 12v sigaretten-aansteker-stekker gewoon van de draad gehaald en rechtstreeks gemonteerd. Geen centje pijn. Dus toch misschien een beetje blond!!

MVG leo
full
 
Ik heb een externe (vrouwtje) 12 volts aansluiting op mijn Diversion. De accu is moeilijk bereikbaar, dus besloot ik dat ik via deze plug mijn druppellader kan aansluiten. Ik heb daarvoor een 12 stekker gekocht, met aan het uiteinde een klein wit stekkertje. Zie foto. Ik zoek nu een contrastekker, dus een die daarop past en die ik aan het snoer bevestigen kan. Wie heeft tips over bv de naam van de stekker of waar ik er zo een kan aanschaffen? Ik ben al in diverse zaken geweest, die wisten niet hoe de stekker heet noch waar ik hem krijgen kan.[afbeelding]


die kan je vinden bij modelbouwwinkels. :]


[te laat] |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan