Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

nog nooit gekregen maar kan me voorstellen dat als ze zelf een fout ontdekken in hun apparatuur of met verkeerde instellingen gewerkt hebben dat ze deze dan automatisch sturen want dan is het geconstateerde feit zoals omschreven niet wettelijk

Achja vond het wel mooi, deed even *O* .
 
Tel deze er dan maar bij:
45 euro, feit was dit jaar dat weet ik zeker.
9 te hard in de bebouwde kom en de administratiekosten er nog bij natuurlijk.....
Rekenen we de administratiekosten ook mee of niet? :o


Heeft iemand van jullie ook weleens een brief binnen gekregen van CJB met het volgende?

Onlangs hebt u van ons een beschikking ontvangen met CJB nummer ... De opsporingsinstantie heeft deze zaak ingetrokken. U hoeft dus niet te betalen.

Ik had het bedrag al overgemaakt maar kreeg het mooi weer terug gestort en dat zonder bezwaar aan te tekenen.

Ik kreeg laatst wel geld van het CJIB zonder brief erover te krijgen :+


Zal wel iets te maken hebben met de stage die ik daar 3,5 jaar geleden heb gedaan :')
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, het doet wel pijn ja, waar ik nog het meest bang voor ben is een obm...
Ik was nl. met 55 te hard op een provinciale weg geflitst, de richtlijn zegt €790 + obm dus dat is geen chill vooruitzicht. :N
Ik ben benieuwd of ik uitgenodigd ga worden voor een 'om-zitting' of een gewone rechtbank-zitting. Ik ga sowieso ook bij een evt. om-zitting langs, daar kan nl. een soort schikking worden aangeboden, hiertoe ben ik best bereidt, maar dan moet het voorstel wel redelijk zijn.
De rechtbank zal de andere optie zijn, waar ik dan hoop op een rechter die zal luisteren naar mijn (uiterst korte) pleidooi dat ik met mijn overtreding geen gevaarlijke situatie heb gecreëerd (op het stuk waar ik geflits ben zijn enkele kilometers geen zijwegen, weg is verboden voor langzaam verkeer, rustige verkeerssituatie) én dat zo'n hoge boete al best zwaar is voor mij en zonder rijbewijs het een bijna 2 uur durende tocht is naar mijn werk (lekker onbereikbaar met het OV) en dat daarmee het betalen van de boete alleen maar lastiger wordt.

Wellicht dat een rechter dan zo vriendelijk is een obm achterwege te laten of de boete wat minder heftig maakt. Die richtlijnen zijn per slot van rekening slechts richtlijnen.. en de rechter kan in alle vrijheid beslissen wat hij/zij oplegt.

Het blijft voorlopig iig even afwachten


Bij een uitnodiging op het OM ga je sowieso 2 maanden "fietsen" krijgen. Wel kan hij/zij wat aan die €790 doen. Reken ook daar niet op al te veel aftrek. Ze hebben je blijkbaar niet staande gehouden, anders had je al 2 maanden mogen fietsen. Alleen voor de rechter kun je altijd aandragen dat er iemand anders gereden heeft. De officier houdt zich strikt aan de richtlijn (ervaring).
 
Laatst bewerkt:
En hierbij mijn eerste belastingbijdrage ooit voor het rijden op de motor.

Prachtige foto's kunnen ze toch maken. Koste me wel 114 euro maar ik kon em dan wel gratis downloaden inclusief alle certificaten voor de apparatuur die is gebruikt voor het maken van die foto.

 
Duur jaartje:

Motor:
-Papieren niet bij me
-Kenteken te schuin

+- 100 euro
Auto
2x te hard
2x rijden waar verbod geld (tussen 8 en 9u sochtens welteverstaan :@)
2x parkeerboete

+-500 euro
----------------------
totaal 600euro

Overigens inmiddels niet meer in bezit van de ZX6R.
Nieuwe eigenaar heeft er ook al stevig mee gereden.
Binnen 2 maanden zo hard gereden dat oom agent het een tweetje waard vond:
Edwin Verweij ‏@WijkagVEL3
Vrijdaavond is door een motorrijder van het #VHT een motorrijder uit #santpoort noord bekeurd op de #N208 #santpoort. De man reed 150 km/h.

Boete
Bedrag ??
Cursus
RBW kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Van de week ook weer de eerste van 2013 gescoord. Kwas net blij dat ik 2012 ongeschonden door was gekomen, werd ik geflitst op de eerste rit van het nieuwe jaar, 59 waar 50, correctie maakt er 56 van dus 38 pleuro's en dan die belachelijke 7 pleuro administratie kosten maakt 45.
 
Van de week ook weer de eerste van 2013 gescoord. Kwas net blij dat ik 2012 ongeschonden door was gekomen, werd ik geflitst op de eerste rit van het nieuwe jaar, 59 waar 50, correctie maakt er 56 van dus 38 pleuro's en dan die belachelijke 7 pleuro administratie kosten maakt 45.
:') belachelijke bedragen...
Gelukkig vind oom agent de boetes ook te hoog (volgens de NOS)
 
Op de valreep van 2012.....
Kreeg net een beschikking van 10 te hard in de bebouwde kom...63 te hard na correctie 60 km/h.
65,00 pleuro's plus 7 ! euro adminkosten....

7 Euro om een acceptgirokaartje af te drukken.....Stelletje lichtelaaiers.
 
Op de valreep van 2012.....
Kreeg net een beschikking van 10 te hard in de bebouwde kom...63 te hard na correctie 60 km/h.
65,00 pleuro's plus 7 ! euro adminkosten....

7 Euro om een acceptgirokaartje af te drukken.....Stelletje lichtelaaiers.

Die 7 euro zou ik gebruiken om de foto op te vragen. Heb je een mooi aandenken en waar voor je geld. Als ik een prent krijg vraag ik hem ook standaard op. })
 
Die 7 euro zou ik gebruiken om de foto op te vragen. Heb je een mooi aandenken en waar voor je geld. Als ik een prent krijg vraag ik hem ook standaard op. })

Als ik de gevraagde info (fotofilmnummer en kenteken) invoer op mijnpolitie.nl na ingelogd te zijn via DigiID krijg ik de melding : Boete niet gevonden......
 
Laatst bewerkt:
Als ik de gevraagde info (fotofilmnummer en kenteken) invoer op mijnpolitie.nl na ingelogd te zijn via DigiID krijg ik de melding : Boete niet gevonden......

WOB naar CVOM. En dan niet alleen de foto opvragen maar alle documenten die betrekking hebben op de zaak, eventueel ook onder de WPG.
 
Als ik de gevraagde info (fotofilmnummer en kenteken) invoer op mijnpolitie.nl na ingelogd te zijn via DigiID krijg ik de melding : Boete niet gevonden......

Als deze op te vragen is dan staat het expliciet vermeld op je beschikking. Je kunt altijd bezwaar maken en de foto opvragen.. geef je ook nog eens een extra uitstel tot betaling
 
Terug
Bovenaan Onderaan