problemen tijdens het rijden .

dave76magna

Rookie
6 jan 2013
13
0
Kontich
als ik gewoon aan het rijden ben gaat het maar als ik vertrek of hoger in snelheid ga dan begint hij te haperen en kan niet snellen dan 120 a 130 km pu ... snap niet wat het kan zijn ... afstelling misschien ? en zo ja hoe stel ik hem tegoei af ? het is een magna vf750s van 1982 . grtjs
 
Welkom hier:
VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 11

En verder:
de "initial pilot screw setting" is, precies zoals het er staat de initieële instelling. Dáárná ga je verder met afstellen door:

(dit komt uit het VF750F handboek en is slechts een indicatie voor de werkwijze)

5- Turn each pilot screw 1/2 turn out from the
initial setting.
6- lf the engine speed in creases by 50 rpm or
more, turn each pilot screw out by successive
1/2 turns until engine speed drops by 50 rpm
or less.
7- Adjust the idle speed with the throttle stop
screw.
8- Turn the No. 1 carburetor pilot screw in until
the engine speed drops 50 rpm.
9- Turn the No. 1 carburetor pilot screw1 turn
out from the position obtained in step 8 .
10- Adjust the idle speed with the throttle stop
screw.
11- Perform steps 8, 9 and 10 for the No. 2, 3 and
4 carburetor pilot screws

Oftewel: hij draait nu arm (initieel). Je verstelt hem naar te rijk (stappen 5 en 6). Daarna naar TE arm(stap 8) . Als laatste alles één slag uit voor het juiste mengsel (stap 9).

Let er wel op dat het juiste mengsel volgens de oude gegevens meestal aan de arme kant is.

Overigens hebben de pilot screws wel degelijk effect op het oppakken/overnemen bij gasgeven.

Afhankelijk van hoe technisch je bent moet je zelf bepalen of je niet beter even langs een dealer wilt gaan, deze zal (als het een goede is) waarschijnlijk eerst de kleppen stellen en de carburateurs synchroniseren en daarna pas het mengsel afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan