45 springer.... Stuurdemper..??

'Flyin' Dutchman

MF veteraan
9 sep 2004
1.126
0
Heb ik echt een stuurdemper nodig met zo'n ding..? Er werd mij verteld dat je constant speedwobbles hebt als je er geen op hebt zitten... (of probeert die mijnheer mijn geld uit m'n portemonnee te jagen??)

Nu heb ik dus al weer andere dingen gehoord.. dat je er dus geen nodig zou hebben.. Speedwobbles kunnen ook veroorzaakt worden door een Avon Speedmaster.. Of speling op je balhoofd, voornaaf...

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met een 45 springer zonder stuurdemper?

Dman..?



Thanks!

FD
 
Heb ik echt een stuurdemper nodig met zo'n ding..? Er werd mij verteld dat je constant speedwobbles hebt als je er geen op hebt zitten... (of probeert die mijnheer mijn geld uit m'n portemonnee te jagen??)

Nu heb ik dus al weer andere dingen gehoord.. dat je er dus geen nodig zou hebben.. Speedwobbles kunnen ook veroorzaakt worden door een Avon Speedmaster.. Of speling op je balhoofd, voornaaf...

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met een 45 springer zonder stuurdemper?

Dman..?



Thanks!

FD

Ik! Ik rij tegenwoordig zonder hydraulische veerdemper, maar heb wel de hi-tec-WW2 stuurdemper... oftewel de frictieplaatjes met stelschroef op je balhoofd.
Je kunt de demping instellen en ik heb hem vrij strak staan... Om te proberen heb hem wel eens heel los gezet, maar zou niet zonder willen rijden. Ben niet bang voor speed wobbles, maar het rijd gewoon relaxter.
 
Ik! Ik rij tegenwoordig zonder hydraulische veerdemper, maar heb wel de hi-tec-WW2 stuurdemper... oftewel de frictieplaatjes met stelschroef op je balhoofd.
Je kunt de demping instellen en ik heb hem vrij strak staan... Om te proberen heb hem wel eens heel los gezet, maar zou niet zonder willen rijden. Ben niet bang voor speed wobbles, maar het rijd gewoon relaxter.


Ik bedoel dus die WW2 demper... ;)

Goose rijdt ook zonder... hij zegt dat ie nergens last van heeft... :?

En die Trump van mij rijdt toch niet relaxed.. Dus dat beetje 'nog minder relaxed' zal dan ook niet uitmaken.. ;)
 
Heb ik echt een stuurdemper nodig met zo'n ding..? Er werd mij verteld dat je constant speedwobbles hebt als je er geen op hebt zitten... (of probeert die mijnheer mijn geld uit m'n portemonnee te jagen??)

Nu heb ik dus al weer andere dingen gehoord.. dat je er dus geen nodig zou hebben.. Speedwobbles kunnen ook veroorzaakt worden door een Avon Speedmaster.. Of speling op je balhoofd, voornaaf...

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met een 45 springer zonder stuurdemper?

Dman..?





Thanks!

FD


Ik kan je niet helpen want ik heb net als jij (nog) geen ervaring met een springer.

 
ik ook, mijn schoonpa had een 45' Flattie met 19" voorwiel EN Avon Speedmaster....kon je probleemloos 90/100 mee rijden zonder enge toestanden....(veel harder liep ie ook niet maar goed..... ;) )
 
even voor mijn info (en wellicht de rest ook), over hoeveel geld hebben we het voor zo'n demper?
 
Ik heb het hier over een originele HD demper voor een Flathead waar die scumbag me €112,- voor heeft gevraagd...

Het begint er steeds meer op te lijken dat ie z'n dempertje mooi terug krijgt.. En ik hopelijk m'n poen.

'K krijg net de nieuwe Horse magazine binnen, met Billy Lane z'n Hell's Belle fiets... Stuurdemper.. Nope..!

'k ga RF nog effe vragen op FUCK! Die rijd ook met een 45 springer... 's kijken wat die zegt..
 
Effe in m'n foto archief gegraven...

Hij heeft dus ook geen stuurdemper.

rf8ah.jpg
 
Knukkel... Wat voor lagers heb je in je Knuckle zitten..? Gewoon ronde kogels, met een kooi.. Of zonder kooi misschien?

Ik heb er van die conische rollagers inzitten. Men zegt dat dat ook al een hoop uitmaakt in rij-eigenschappen...
 
Knukkel... Wat voor lagers heb je in je Knuckle zitten..? Gewoon ronde kogels, met een kooi.. Of zonder kooi misschien?

Ik heb er van die conische rollagers inzitten. Men zegt dat dat ook al een hoop uitmaakt in rij-eigenschappen...

Weet ik niet :o
Brommer staat ook niet thuis nu...
 
wat loop je toch te piepen man over je stuurdemper............

ga nou eerst maar es met die scoot rijden, dan merk je het vanzelf wel....
 
Als het frame van die 'scoot' helemaal gespoten is, heb ik weinig zin om de boel weer te gaan slopen, onder het balhoofd de verf te verwijderen en er nog een nok op te gaan lassen, om het armpje van die stuurdemper in te laten rusten...

Dus ik moet 'nu' info hebben, omdat er 'nu' een kaal 'in progress' frame in de garage staat...


Maar ik heb m'n keuze al gemaakt... Er komt er geen op.. heb al genoeg info gewonnen..

EN... Weer een onderdeel minder... The less crap, the better!!
 
Als het frame van die 'scoot' helemaal gespoten is, heb ik weinig zin om de boel weer te gaan slopen, onder het balhoofd de verf te verwijderen en er nog een nok op te gaan lassen, om het armpje van die stuurdemper in te laten rusten...

Dus ik moet 'nu' info hebben, omdat er 'nu' een kaal 'in progress' frame in de garage staat...


Maar ik heb m'n keuze al gemaakt... Er komt er geen op.. heb al genoeg info gewonnen..

EN... Weer een onderdeel minder... The less crap, the better!!


Zero gebruikt ze ook zelden.

Dit zijn de enige 2 fietsen waar ik een stuurdemper op zie zitten.

76sv1.jpg


92pan2.jpg
 
Ik heb geen ervaring met die Springers (lijkt me wel leuk om er eens op te rijden), maar kon op het eerste ogenblik van die topic niet plaatsen 'stuurdemper' en 'springer'. Wist wel dat Springer een HD was, maar die link bestond nog even niet, moest aan nieuw model SS denken. Mwoah, HD dealers (of die HD spul verkopen, verkopers sowieso) lullen je centen natuurlijk makkelijk uit je zak als je weten dat je twijfelt. En bovendien, mogelijk zijn veel van zijn klanten rijke kantoorpikkies met zachte handjes waarbij een stuurdemper als 'comfortabel' wordt beschouwd. HEt zal toch niet zo zijn dat zonder gevaarlijk rijden is (is HD toch al, dus wat maakt het uit ;) ). Vette bikes om te zien, maar een stuurdemper- lekker proberen zonder. Als je ooit nog eens op het zelfde model een testritje kunt maken die wel een heeft, dan voel j het verschil beter en als het het waard is, zet je 'm erop. Als ik een HD zou zijn staan met dat erop zou ik denken: "Wat een rare sukkel".
Groetjes Daphne en veel plezier met de bouw
 
Die fiets van mij is geen HD... is een klassieke Triumph. Maar d'r komt wel een vork van een HD in..

En bij die mijnheer waar die stuurdemper vandaan komt, komt weinig yuppie scum binnen denk ik... haha!! ;)
Daar zul je ook niet gauw een motorfiets van na +/- 1975 binnen zien staan..



De mijne komt er ongeveer zo uit te zien...

bikes73.jpg
 
Ik was al wat in de war, Triumph ergens zien staan.. Ik weet niet zoveel van recente HD's, wist alleen dat HD heel vroeger die specifieke, onmiskenbare Springer voorvorken gebruikte. Mooie systemen, zowel om te zien, als om de originaliteit. Heel autentiek. Zonde om er een stuurdemper boven te zien, maar die ga je gelukkig ook niet monteren.
 
Die fiets van mij is geen HD... is een klassieke Triumph. Maar d'r komt wel een vork van een HD in..

En bij die mijnheer waar die stuurdemper vandaan komt, komt weinig yuppie scum binnen denk ik... haha!! ;)
Daar zul je ook niet gauw een motorfiets van na +/- 1975 binnen zien staan..



De mijne komt er ongeveer zo uit te zien...

(Afbeelding)
Beetje kaal en onpraktisch zonder voorspatbord?
Droge koppeling he? Mooi, zo zie je tenminste hoe een motor werkt. Daar kan ik wel een tijdje naar turen, zoiets. Moet toch maar eens wat meer techniektopics volgen en boekkies lezen.
 
Laatst bewerkt:
leuke piccie!

springers zijn in een early chop/bobber altijd goed!

maar die softailspringers(model) dat harley tegenwoordig bouwt vind ik niets,


overigens heb ik het idee dat velen hier niet snappen om wat voor demper het gaat,
het gaat om frictieplaatjes die je dmv een schroef strakker of losser op elkaar zet, waardoor je dus een betere of minder goede demping krijgt.



niet dit soort stuurdemper dus
full


hierbij gebeurt er niets als je je stuur langzaam draait, maar als je heel snel draait zoals je bijv bij een speedwobble zou doen dna dempt het flink.
 
leuke piccie!

springers zijn in een early chop/bobber altijd goed!

maar die softailspringers(model) dat harley tegenwoordig bouwt vind ik niets,


overigens heb ik het idee dat velen hier niet snappen om wat voor demper het gaat,
het gaat om frictieplaatjes die je dmv een schroef strakker of losser op elkaar zet, waardoor je dus een betere of minder goede demping krijgt.



niet dit soort stuurdemper dus
(Afbeelding)

hierbij gebeurt er niets als je je stuur langzaam draait, maar als je heel snel draait zoals je bijv bij een speedwobble zou doen dna dempt het flink.

In eerste instantie dacht ik ook dat FD het hierover had.

Maar toen ie over het lassen van een nok op het frame tbv een stuurdemper had veranderde dat de zaak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan