Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Voor de personen die zich afvragen wat de administratiekosten zijn.

Het bedrag van 7 euro administratiekosten is als volgt opgebouwd:

Personeelskosten € 3,43
Apparaatskosten € 2,14
Gerechtskosten € 0,82
Rente en Afschrijving € 0,61
Totaal € 7,00

Bron!
 
Bedankt, het doet wel pijn ja, waar ik nog het meest bang voor ben is een obm...
Ik was nl. met 55 te hard op een provinciale weg geflitst, de richtlijn zegt €790 + obm dus dat is geen chill vooruitzicht. :N
Ik ben benieuwd of ik uitgenodigd ga worden voor een 'om-zitting' of een gewone rechtbank-zitting. Ik ga sowieso ook bij een evt. om-zitting langs, daar kan nl. een soort schikking worden aangeboden, hiertoe ben ik best bereidt, maar dan moet het voorstel wel redelijk zijn.
De rechtbank zal de andere optie zijn, waar ik dan hoop op een rechter die zal luisteren naar mijn (uiterst korte) pleidooi dat ik met mijn overtreding geen gevaarlijke situatie heb gecreëerd (op het stuk waar ik geflits ben zijn enkele kilometers geen zijwegen, weg is verboden voor langzaam verkeer, rustige verkeerssituatie) én dat zo'n hoge boete al best zwaar is voor mij en zonder rijbewijs het een bijna 2 uur durende tocht is naar mijn werk (lekker onbereikbaar met het OV) en dat daarmee het betalen van de boete alleen maar lastiger wordt.

Wellicht dat een rechter dan zo vriendelijk is een obm achterwege te laten of de boete wat minder heftig maakt. Die richtlijnen zijn per slot van rekening slechts richtlijnen.. en de rechter kan in alle vrijheid beslissen wat hij/zij oplegt.

Het blijft voorlopig iig even afwachten


:N Daar gaat de rechter helemaal niet over! De verbalisant is verplicht melding te doen aan het CBR. Het CBR beslist volledig onafhankelijk van rechtbank of welke instantie dan ook, of jij in aanmerking komt voor een OBM.

Sterker nog.... zelfs al zou de rechter de overtreding als niet bewezen verklaren (je onschuldig verklaren), dan nog kan het CBR je een OBM opleggen! Het CBR traject staat helemaal los van het justitiële traject.

JA ja, veel gekker moet het niet worden. B|
 
:N Daar gaat de rechter helemaal niet over! De verbalisant is verplicht melding te doen aan het CBR. Het CBR beslist volledig onafhankelijk van rechtbank of welke instantie dan ook, of jij in aanmerking komt voor een OBM.

Sterker nog.... zelfs al zou de rechter de overtreding als niet bewezen verklaren (je onschuldig verklaren), dan nog kan het CBR je een OBM opleggen! Het CBR traject staat helemaal los van het justitiële traject.

JA ja, veel gekker moet het niet worden. B|

Ik weet het ...Is te ZOT voor woorden. :r :r :r
 
:N Daar gaat de rechter helemaal niet over! De verbalisant is verplicht melding te doen aan het CBR. Het CBR beslist volledig onafhankelijk van rechtbank of welke instantie dan ook, of jij in aanmerking komt voor een OBM.

Sterker nog.... zelfs al zou de rechter de overtreding als niet bewezen verklaren (je onschuldig verklaren), dan nog kan het CBR je een OBM opleggen! Het CBR traject staat helemaal los van het justitiële traject.

JA ja, veel gekker moet het niet worden. B|

Je vergist je denk ik met een EMG (Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer). Daar gaat inderdaad het CBR over (waarom is mij vooralsnog onduidelijk, ook is mij het nut ervan nog onduidelijk), een flitsslachtoffer (als ik) kan niet voor een eerste vergrijp een EMG opgelegd krijgen (als het überhaupt al kan voor een overtreding zonder staande houding).

De rechter gaat wel over een obm (ontzegging bevoegdheid motorrijtuigen).
 
Je vergist je denk ik met een EMG (Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer). Daar gaat inderdaad het CBR over (waarom is mij vooralsnog onduidelijk, ook is mij het nut ervan nog onduidelijk), een flitsslachtoffer (als ik) kan niet voor een eerste vergrijp een EMG opgelegd krijgen (als het überhaupt al kan voor een overtreding zonder staande houding).

De rechter gaat wel over een obm (ontzegging bevoegdheid motorrijtuigen).

Klopt, ik heb die twee door elkaar gehaald. Mijn excuses.

Maar ook bij een OBM schijnt het zo te kunnen zijn, dat je weliswaar van de OvJ je rijbewijs terug krijgt, waarbij het CBR toch je rijbewijs kan schorsen, lees dit er maar eens op na:

Rijbewijs terug van het OM, CBR nog niets. : Overige boetes en EMA • Flitsservice.nl
 
Klopt, ik heb die twee door elkaar gehaald. Mijn excuses.

Maar ook bij een OBM schijnt het zo te kunnen zijn, dat je weliswaar van de OvJ je rijbewijs terug krijgt, waarbij het CBR toch je rijbewijs kan schorsen, lees dit er maar eens op na:

Rijbewijs terug van het OM, CBR nog niets. : Overige boetes en EMA • Flitsservice.nl

Ik zie het, maar aangezien ik nooit staande gehouden ben en/of geen recidivist heb ik niets met het CBR van doen. :)
Gelukkig maar, want dat is een fout clubje gezeten in hun ivoren toren..
 
ik zal hier ook maar eens opgeven dan:

vandaag binnengekregen gepleegd op 1 januari:) 29 km te hard op ring groningen 289 euro

vandaag binnengekregen gepleegd op 12 januari 29 km te hard op de N374 van borger naar westerbork 280 euro

dus 569 euro, geen goed begin vant nieuwe jaar want 2012 had ik boetevrij
 
ik zal hier ook maar eens opgeven dan:

vandaag binnengekregen gepleegd op 1 januari:) 29 km te hard op ring groningen 289 euro

vandaag binnengekregen gepleegd op 12 januari 29 km te hard op de N374 van borger naar westerbork 280 euro

dus 569 euro, geen goed begin vant nieuwe jaar want 2012 had ik boetevrij

Wie rijdt er dan ook te hard op de ring, er staan daar al veel vaste flitsers maar vaak ook nog mobiele flitsers :X
En dan ook nog ruim 30 te hard, want dit is met correctie neem ik aan..
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag voorkomen voor 60 te hard na correctie op 80km weg... :(

Nog mensen met tips over wat wel en niet te zeggen, houding, etc...?
 
ik zal hier ook maar eens opgeven dan:

vandaag binnengekregen gepleegd op 1 januari:) 29 km te hard op ring groningen 289 euro

vandaag binnengekregen gepleegd op 12 januari 29 km te hard op de N374 van borger naar westerbork 280 euro

dus 569 euro, geen goed begin vant nieuwe jaar want 2012 had ik boetevrij

N374 staan ze vaak ja :(
 
Nou nog redelijk 'gematst' door de rechter. Eis van OVJ was €900,- met 2mnd rijontzegging maar het werd € 750,- met behoud van rijbewijs...

De pot kan dus omhoog met € 750 :(
 
Nou nog redelijk 'gematst' door de rechter. Eis van OVJ was €900,- met 2mnd rijontzegging maar het werd € 750,- met behoud van rijbewijs...

De pot kan dus omhoog met € 750 :(
Wat een bak geld zeg '(

Blijf me verbazen over de hoogte! (al heb ik ze ook wel gehad van >400 O-) )
 
Nou nog redelijk 'gematst' door de rechter. Eis van OVJ was €900,- met 2mnd rijontzegging maar het werd € 750,- met behoud van rijbewijs...

De pot kan dus omhoog met € 750 :(

Zo, flink bedrag :X


Was dat dit jaar dan, de overtreding? :o
 
Schrijf mij er ook maar bij, 227 EURO. Rood licht gepakt tussen Nijverdal en Wierden. Mag blij zijn dat hij geen meting van de snelheid had, anders was t helemaal een mooi geintje geweest..

Balen en betalen.
 
Helaas meld ik me nu alweer..

full



126 (gecorrigeerd) op een 80 weg.

590 Eurootjes

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan