Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Kun je waarschijnlijk nog bij Yamaha Nederland bestellen!? De SR(400) wordt nog steeds gemaakt in Japan. Zou dan in een partslist moeten staan..... Zelf maken kan ook natuurlijk....

Heb contact gezocht met Motoport,maar deze bus is niet los leverbaar.
Kan wel zo'n bus krijgen,maar dan zit er een deksel aan vast. *D

Zelf maken dan maar,heb al draaibrons liggen.

Dat van dat forum vind ik wel een goed idee.
 
Natuurlijk tel je dan mee! Hoe meer SR zielen, hoe beter! De SR is niet dood, ze leeft! (Zelfs als ze stilstaan.....)
 
Waarom dan niet een blok halen van marktplaats voor 325? Blokrevisie is altijd zo godvergeten duur, en wat wil je? Karren. Ik zohet bijna zlef doen. Ware het niet dat ik zelf nog een mooi blok heb, dus niets nodig heb.
 
Ik kocht de motor voor een prikkie en wist wel dat er flink wat werk in zou zitten.Cilinder en zuiger lagen al bij de straler toen ik erachter kwam dat het smallend van de drijfstang versleten was.Toen besloot ik om dan maar alles te doen,heb ik wel weer een nieuw blok.
Een tweedehands blok is altijd weer afwachten,als daar een lager uitloopt ben je nog de sjaak...
 
Kheb nog een motor :+
Maar die stuur ik nu niet de straat op.Kan ik nog een carter laten glasparelen....
 
Onlangs heb ik twee XT "sloopblokken" gekocht voor onderdelen. Bij het verwijderen van de cylinders liep ik steeds tegen het probleem aan van vastzittende cylindervoetmoeren. Omdat deze van aluminium zijn gemaakt draaide ik de zeskant aan de bovenkant kapot waardoor er drastische maatregelen genomen moesten worden. Ook treed er door de keuze voor aluminium contacterosie op waardoor de moeren vastvreten...

Ik heb een bevriende draaierij gevraagd wat het zou kosten om ze uit RVS 316 te maken. Dat valt nog mee. Maar ik moet een minimum aantal afnemen. Dus bij deze een animocheck.

Zijn er meerdere SR en XT fans die een set van 4 stuks RVS cylindervoetmoeren wensen? Ik kan ze voor € 37,50 leveren incl. verzenden. De prijs kan nog verder naar beneden maar dan moet het wel storm lopen.
 
Onlangs heb ik twee XT "sloopblokken" gekocht voor onderdelen. Bij het verwijderen van de cylinders liep ik steeds tegen het probleem aan van vastzittende cylindervoetmoeren. Omdat deze van aluminium zijn gemaakt draaide ik de zeskant aan de bovenkant kapot waardoor er drastische maatregelen genomen moesten worden. Ook treed er door de keuze voor aluminium contacterosie op waardoor de moeren vastvreten...

Ik heb een bevriende draaierij gevraagd wat het zou kosten om ze uit RVS 316 te maken. Dat valt nog mee. Maar ik moet een minimum aantal afnemen. Dus bij deze een animocheck.

Zijn er meerdere SR en XT fans die een set van 4 stuks RVS cylindervoetmoeren wensen? Ik kan ze voor € 37,50 leveren incl. verzenden. De prijs kan nog verder naar beneden maar dan moet het wel storm lopen.


Kedo levert ook rvs moeren, je kunt trouwens ook gewoon de kopmoeren gebruiken voor de cilinder.
 
Onlangs heb ik twee XT "sloopblokken" gekocht voor onderdelen. Bij het verwijderen van de cylinders liep ik steeds tegen het probleem aan van vastzittende cylindervoetmoeren. Omdat deze van aluminium zijn gemaakt draaide ik de zeskant aan de bovenkant kapot waardoor er drastische maatregelen genomen moesten worden. Ook treed er door de keuze voor aluminium contacterosie op waardoor de moeren vastvreten...

Ik heb een bevriende draaierij gevraagd wat het zou kosten om ze uit RVS 316 te maken. Dat valt nog mee. Maar ik moet een minimum aantal afnemen. Dus bij deze een animocheck.

Zijn er meerdere SR en XT fans die een set van 4 stuks RVS cylindervoetmoeren wensen? Ik kan ze voor € 37,50 leveren incl. verzenden. De prijs kan nog verder naar beneden maar dan moet het wel storm lopen.

Ik had net al gereageerd via pb,omdat ik net gisteren een setje op ebay had gevonden,maar ik vind het een goed initiatief!



Lagerbus van de kickstartas is ook klaar,past netjes,geen enkele speling meer voelbaar.
full
 
Ziet er netjes uit jochie en snap nu waarom je niet op de schaats stond vanavond........
 
Waarom staat er geen framenr in het balhoofd van een sr?Als het alleen op het plaatje staat,wat ik dus kwijt ben,is fraude toch wel heel makkelijk?
Moet ik nu een nieuw plaatje kopen en zelf de nummers erin slaan?Ze staan wel in de Kedo gids.
 
Ik kocht de motor voor een prikkie en wist wel dat er flink wat werk in zou zitten.Cilinder en zuiger lagen al bij de straler toen ik erachter kwam dat het smallend van de drijfstang versleten was.Toen besloot ik om dan maar alles te doen,heb ik wel weer een nieuw blok.
Een tweedehands blok is altijd weer afwachten,als daar een lager uitloopt ben je nog de sjaak...

Heb nog een drijfstang liggen hier, geen idee of deze dan wel in orde is. Had de mijne vervangen voor een carrillo destijds en deze aan een hakje in de muur gehangen. Hangt er nog steeds...kun je er wat mee? (is gratizzzz)
 
Dat klinkt sympathiek Rockert,heb je de bigendpen en lager hergebruikt in de andere stang?Die van mij kan ik mss wel opnieuw gebruiken,heb ze ook los langs zien komen op ebay.
Setje bij Kedo kost €165,heb ook een setje van Prox gezien voor €145.Iemand ervaring met Prox in een sr?

Doen we verder met pm?
 
Dat klinkt sympathiek Rockert,heb je de bigendpen en lager hergebruikt in de andere stang?Die van mij kan ik mss wel opnieuw gebruiken,heb ze ook los langs zien komen op ebay.
Setje bij Kedo kost €165,heb ook een setje van Prox gezien voor €145.Iemand ervaring met Prox in een sr?

Doen we verder met pm?

Heb toen nieuwe lagers gebruikt, krukas moest toch al gesplitst worden. Bigendpen heb ik niet weer gebruikt, had er één met 2mm off set voor wat extra slag. Volgens mij ligt die pen hier ook nog ergens in de schuur. rcrp@hotmail.nl trouwens... Ben beetje traag met mails laatste tijd (tentamens deze week) dus vergeef me als ik niet al te rap ben met reageren...
 
Dat klinkt sympathiek Rockert,heb je de bigendpen en lager hergebruikt in de andere stang?Die van mij kan ik mss wel opnieuw gebruiken,heb ze ook los langs zien komen op ebay.
Setje bij Kedo kost €165,heb ook een setje van Prox gezien voor €145.Iemand ervaring met Prox in een sr?

Doen we verder met pm?


Als je interesse hebt, heb nog een nieuwe big end pen over. ;)
 
Als je interesse hebt, heb nog een nieuwe big end pen over. ;)

Ik heb zeker interesse,mss een nieuw lager,de stang van Rockert en van jou de pen?

Heb wel zoiets van,carter gaat straks dicht en wil hier geen omkijken meer naar hebben.
Maw,ik wil het wel 100% hebben. *D
 
Waarom staat er geen framenr in het balhoofd van een sr?Als het alleen op het plaatje staat,wat ik dus kwijt ben,is fraude toch wel heel makkelijk?
Moet ik nu een nieuw plaatje kopen en zelf de nummers erin slaan?Ze staan wel in de Kedo gids.

Ik ben in mijn hele motorloopbaan een keer gecontroleerd op fr.nr. door een fanatieke motroagent. Overigens moet je effe goed kijken, bij mij staan ze er wel in, balhoofdbuis-rechts.
Krab anders de verf eens weg, geen nr. lijkt me erg stug!
 
Terug
Bovenaan Onderaan