Camera op de motor

De harddisk kan die trillingen niet goed verwerken waarschijnljk. Ben bang dat de harddisk op de motor geen lang leven heeft ook al monteer je hem op schuimblokken etc... de klappen en trillingen zijn niet goed ervoor.

Je moet je voorstellen dat er paar schijven in zitten en op die schijven zitten net als op grammafoon platen zo'n stukje ijzer, enkel dan met tiende mm's speling boven de schijven.....
 
Ik vind deze wel heel erg interessant;

http://xtremecamcompany.nl/product_info.php?products_id=105

Hierbij heb je een SD kaart nodig en dus geen camera met AV-in.
Dit lijkt me een perfecte oplossing, alleeb vraag ik mij af; De beeldkwaliteit?
Is dit een beetje oke?

Ook zie ik niets over geluid staan...
voor voorbeeldfilpmjes enz: www.atc-1000.com/
ziet er leuk uit voor de amateur filmer. Geluid zit er denk ik niet bij, je kunt wel met een mp3 speler geluid erbij nemen en dan onder de film zetten. Met een 1 g sd kaart kan je ongeveer een half uurtje filmen (32 mb = 1 min) op hoogste kwaliteit wat genoeg is voor computer filmpjes. Je heb alleen geen zoom functie. Prijs is overigens wel hoog 190 euro... maar ze vragen daar voor de hawk cam ook 200 euro terwijl hij in amerika 50 dollar kost :X www.gamestop.com/product.asp?cookie%5Ftest=1&product_id=322254

kijk ook hier:
www.actioncameras.co.uk/
 
Laatst bewerkt:
Hij is idd erg duur.
Waar ik wel naar op zoek ben is een draadloos gebeuren.
Schrijf het gewoon weg op een geheugenkaartje en je bent die grote camera kwijt, je hebt geen draden en de camera loopt ook geen schade op door trillingen e.d.

Erg moeilijk om iets goeds te vinden blijkt... ;(
 
Heb ook die camera en heb hetzelfde probleem ,mischien opnemen op SD kaart ipv schijf.quote]
Op vrijdag 23 juni 2006 18:44 schreef Aidzie het volgende:
Hallo,

Ik wil ook graag mijn camera op mijn motor plakken. Nu heb ik zelf zomaar even een beugel gemaakt welke ik op mijn stuur heb gehad en op mijn tank.
Probleem wat ik nu heb is dat als ik film, de camera ineens vastloopt en mijn filmpje mislukt is.

Ik heb een JVC GZ-MG27e, zo een met een harde schijf erin, maar ik ben bang dat de motor teveel trilt, iemand anders ervaring met zo'n soort camera op de motor??
Heb alle instellingen van da ding al een keer uit en aangezet, maar blijft fout geven na klein stukje rijden.

Zou hier een oplossing voor zijn??

Alvast bedankt

Groeten
[/quote]
 
Hij is idd erg duur.
Waar ik wel naar op zoek ben is een draadloos gebeuren.
Schrijf het gewoon weg op een geheugenkaartje en je bent die grote camera kwijt, je hebt geen draden en de camera loopt ook geen schade op door trillingen e.d.

Erg moeilijk om iets goeds te vinden blijkt... ;(
het hangt er ook van af welke kwaliteit je wil, kijk anders eens bij google video naar (motor) filmpjes van 640x480. Dan heb je ongeveer een beeld. Ik vind het wel goed te doen maar het is zeker geen dvd kwaliteit of videocamera kwaliteit. Maar voordeel is idd geen camera meer mee, wat ook afhangt van je motor want als je de ruimte er voor heb waarom niet....maar op mijn crosser zit niet veel ruimte :N Het is overigens ook niet echt een camera om veel mee te bewegen tussen korte en lange afstand. maar als je aan het rijden bent (met motoren voor je) gaat het wel aardig vermoed ik, want dan hoeft ie niet veel scherp te stellen
 
Mij lijkt het leuk om ook shotjes te maken van het voor en achterwiel.
Deze kan je dan zien werken in de vering e.d. en dat leeft veel meer dan alleen maar je tellerpartij in beeld met een stukje weg.
Ik wil de camera dus op meerdere plaatsen plakken en dit moet makkelijk gaan.
Niet het gedoe met draden, want de DV-in zou dan achterin liggen in mijn buddyseat. Als je dan de cam aan de voorkant van je motor wilt, ligt het draad langs je heen wat me verre van ideaal lijkt.
 
Mij lijkt het leuk om ook shotjes te maken van het voor en achterwiel.
Deze kan je dan zien werken in de vering e.d. en dat leeft veel meer dan alleen maar je tellerpartij in beeld met een stukje weg.
Ik wil de camera dus op meerdere plaatsen plakken en dit moet makkelijk gaan.
Niet het gedoe met draden, want de DV-in zou dan achterin liggen in mijn buddyseat. Als je dan de cam aan de voorkant van je motor wilt, ligt het draad langs je heen wat me verre van ideaal lijkt.
dan is zo'n los cammetje ideaal. De filmpjes die je op de site (act-1000) ziet zijn volgens mij dus danig gecomprimeerd naar flash dat het geen optimale kwaliteit is maar misschien valt het irl mee. iemand trouwens een telefoon die kan filmen met 640x480, dan kunnen we de kwaliteit een beetje inschatten O-)
 
640x480 kan wel oke zijn, maar het filmpie wat ik zag op de website met de raket was echt te slecht. Ik had hem bijna besteld, totdat ik dat filmpie had gezien. :X
 
Ik ben al een poosje met camera's op de motor aan het experimenteren maar ben er nu denk ik wel uit met de Contour Roam die ik sinds enkele weken in mijn bezit heb.

Eerst een tijdje aan het filmen geweest met een huis-tuin-keuken camera: Canon HF R106 E.
Deze camera is full HD en je kunt er prachtig mee filmen op de motor; maar ja: niet waterdicht en of deze op de langere termijn schok-/trilbestendig blijft is de vraag.

IMG_1452.JPG


Begin dit jaar een Kodak Zx5 Playsport gekocht. Hiermee goed beeld maar niet op de motor. Deze camera gaf trillingen van de motor erg door waardoor sterk trillend beeld. Camera moet echt op lichaam of helm gemonteerd worden maar dat is erg onhandig met deze camera omdat ie dan lastig uit en aan te zetten is als je niet ziet waar de knopjes zitten.

2012-05-27%2520Kodak%2520Playsport%2520Zx5%2520op%2520Bulldog%2520011.jpg


Deze camera goed kunnen verkopen op marktplaats. Ding is zeker geschikt voor andere actiesporten.

Daarna de Crocolis HD Extremecam. Ook hier goed beeld. Ook op de motor mits goed trillingsvrij in rubbers gemonteerd. Nadeel van deze camera was dat je bijn niet zag of het ding aan het opnemen was. Op beeldschermpje was een rood "REC" lichtje te zien maar was bij daglicht niet zichtbaar.

2012-07-16%2520tm%252021%25202%2520Ad%2520motorvakantie%2520alpen%2520dolomieten%2520064_1920x1080.jpg


Ook goed verkocht via marktplaats.

Nu voor 159 EURO de Contour Roam besteld en die is wel super handig te bedienen met een simpele schuif die je naar voor en achter beweegd. Perfect beeld en trillingsvrij op stuur en op helm.

2012-09-01%2520Contour%2520op%2520stuur%25202.JPG


https://lh5.googleusercontent.com/-...280/2012-09-01%20Contour%20op%20sruur%201.JPG

2012-09-01%2520Contour%2520op%2520helm%25201.JPG
 
hoe kijk jullie tegen deze camera aan?
sony HDR-AS10 HD Action Camcorder
hij is in Nederland voor 300 te koop
200 dollar in de VS
heeft iemand hier al ervaring mee?
 
Hahhaha terug in de tijd _O- Vond het al zo raar dat iedereen bezig was met van die complete camera-installaties.
Tegenwoordig gewoon een go-prootje kopen, in het voordeel qua montage, grootte, beeld, mogelijkheden, etc.
 
Ik heb een tijd geleden een ion air pro wifi gekregen
Ben er ook zeer tevreden over zeer goed beeld vind ik.
en het draadloos werken vind ik ook wel fijn
 
Grappig hoe old school sommigen nog bezig zijn! Ik denk dat als je een bullet helmcamera zoekt met een av in-out in zijn kontje, je de Contour plus 2 actiecamera moet hebben. Te gek speelgoed en tegenwoordig gewoon in 1920x1080p ipv 640x480 ;)
 
Mag ik jullie eens vragen wat jullie nog doen met de opgenomen beelden? Ik heb sinds een jaar ook een camera op de motor. Neem daar de leuke tripjes mee op, thuis een beetje bewerken muziekje eronder(ipv windruis) op een dvd branden en nooit meer naar omkijken! Of werkt dat bij jullie toch anders?
 
Mag ik jullie eens vragen wat jullie nog doen met de opgenomen beelden? Ik heb sinds een jaar ook een camera op de motor. Neem daar de leuke tripjes mee op, thuis een beetje bewerken muziekje eronder(ipv windruis) op een dvd branden en nooit meer naar omkijken! Of werkt dat bij jullie toch anders?


Meifesto Twowheels

Dat doe ik er mee.

En eventuele leuke situaties bewaar ik en maak ik een compilatie van die ook op youtube gaat
 
van muziek onder filmpjes knap ik af;

als je geen externe microfoon hebt is windruis toch redelijk te beperken met een stukje schuimrubber voor de microfoon
 
Ik heb een drift 720P HD, en ben daar zeer tevreden over!
Je kan ook voor de full HD versie gaan, deze heeft ook een externe mic aansluiting.

Bewerken met Sony Vegas, kan je gelijk de ventuele ruis filteren.
Achter het ruitje valt dit eigenlijk reuze mee. op de helm uiteraard wel veel last van.

Let niet op de montage etc, eerste filmpje ooit gemaakt ;)
Motormeuk Filmpje: Mondaynight Ride
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan