Gerommel aan de motoren van Tomcat

Ziet er weer mooi uit. Heb je dit op je werk gedaan? Ik ben nu bezig met het kleppendeksel en voorwiel, zomers is het zo'n stuk makkelijker -O- . Alles telkens weer naar binnen, op de verwarming om er een beetje temperatuur er in te krijgen.

Maar zo als je al zegt, we blijven zo wel van de straat :)

Henri,

Schuren doe ik natuurlijk gewoon in de garage. Spuiten is daar lastig, stikt van het stof en geen afzuiging mogelijk. Dus spuiten en je stikt de moord........Wel verlichting en er lopen verwarmingsbuizen van de flat door, dus niet echt koud, maar geen 20 graden dus voor spuiten eigenlijk te koud. Dus ik dacht dat doe ik op m'n werk in een hoekje van het voorbezwerkingshok. De schilder daar (is een echte enorme Kreidler fan en zijn dochter rijdt motor) zegt kan je inderdaad hier met een spuitbusje klooien, maar ik kan het ook ff doen als ik toch bezig ben met zwart. Dus eigenlijk is het pronken met een andermans veren.... :o
Maarre, goede voorbereiding is het halve werk natuurlijk O-)
Och ja, zo is een mens zoet, het is voor mij een heel leuke bezigheid waar ik echt van geniet!
 
-O- -O-

Toch altijd weer jammer dat zo'n professional het weer over wil nemen :+ :+ :+

Geintje, wat je zegt, voorbereiding is het halve werk, wat zeg ik......... :X voorbereiding is 90% van het werk. Verf erop spuiten is het probleem niet 8-)
 
Ik heb het niet gemeld Wim, maar jouw topic lees ik vanaf het begin mee. Veel plezier met het ombouwen. Lijkt me een hele uitdaging. Enne, hoe zit het als je een ongeluk krijgt en de verzekering er zich mee gaat bemoeien? D'r zit dan geen 900 blok meer onder....
 
Omdat ik nogal eigenwijs ben en toch van de straat moest blijven mijn laars maar eens gerepareerd.
full

Klittenband was rot, zelfklevend klittenband van de action erop, maar is natuurlijk niet zelfklevend genoeg, blijft wel handig zitten:
full

Wel een oefening in geduld, 't valt niet mee en zonder gereeschap krijg je echt geen naald door dat taaie leer van de laars. Daarna was een kleine reparatie aan het leren pak van soepel leer een peulenschil
full

Is er iemand die hier voor tips heeft? Eerst gaten maken of zo, maar waar mee dan?
 
Ik heb het niet gemeld Wim, maar jouw topic lees ik vanaf het begin mee. Veel plezier met het ombouwen. Lijkt me een hele uitdaging. Enne, hoe zit het als je een ongeluk krijgt en de verzekering er zich mee gaat bemoeien? D'r zit dan geen 900 blok meer onder....

Ik snap wat je bedoelt. Een hele knappe kop die het verschil gaat zien, het enige wat je kunt zien is namelijk 1047cc op de cilinderbank. Maar, als ie helemaal goed is wil ik gewoon ff naar de RDW en de zaak correct op het kenteken hebben.
 
Vanmorgen in de garage zitten rommelen.
Het achterwiel van de GSX 750 F eens gepast.
full

De asdiameter is hetzelfde, de opening van de achtervork is bij de ES en de F 225mm. Nu zitten bij de F de kettingspanners in de vork, bij de ES om de vork, dus om het erin te frommelen kom je dus 2 mm tekort, dat lijkt me niet het probleem.
Ook met de kettingkast gaat het goed:
full

Aan de andere kant heb ik de remverankering van de F gemonteerd, daar loopt de band echt net tegenaan. Ik denk de knik een beetje doorzetten.
full

Waar ik nog wel mee zit is het kettingwiel.
Het tandwiel is 47 tands en de ES heeft een 43 tands. Dit kan
ik niet zo overzetten, want de ES heeft een tandwiel wat met 6 bouten
vast zit, en de F een tandwiel wat met 5 bouten vastzit. Ook de
tandwieldragers zijn anders, met 6 respectievelijk 5 schotten in de
transmissiedemper. Kortom ik zal dus een tandwiel met de juiste steek
van de F moeten hebben en de 43 tanden van de ES. De plaats waar het
tandwiel komt tov het hart van het wiel is vrijwel hetzelfde. Alleen
als ik dan kijk naar het hart van het voortandwiel en het achtertandwiel kom ik op ruim een cm verschil. Hoe bepaal ik de kettinglijn precies. Zoals ik het bekijk moet ook bij een standaard ES het kettingwiel op het achterwiel eigenlijk een centimeter naar binnen.
Volgens mij heb ik hier al eens eerder iets over gelezen. Morgen maar eens duidelijkere foto's van maken.
 
mooi project
om nog terug te komen op die uitstulping van je contact : dat is waarschijnlijk je stuurslot
veel sucses verder
 
Omdat ik nogal eigenwijs ben en toch van de straat moest blijven mijn laars maar eens gerepareerd.
[afbeelding]
Klittenband was rot, zelfklevend klittenband van de action erop, maar is natuurlijk niet zelfklevend genoeg, blijft wel handig zitten:
[afbeelding]
Wel een oefening in geduld, 't valt niet mee en zonder gereeschap krijg je echt geen naald door dat taaie leer van de laars. Daarna was een kleine reparatie aan het leren pak van soepel leer een peulenschil
[afbeelding]
Is er iemand die hier voor tips heeft? Eerst gaten maken of zo, maar waar mee dan?
Eerst doorsteken met een priem; blokkie hardhout eronder, krijg je heel nette gaatjes :Y
 
Voor het goede moet je eigenlijk een naaldpriem (of naaipriem) hebben, maar een dunne priem of dun spijkertje doet de truc ook wel.

Je kan natuurlijk ook je eigen naaimachine maken :+
full
 
Voor het goede moet je eigenlijk een naaldpriem (of naaipriem) hebben, maar een dunne priem of dun spijkertje doet de truc ook wel.

Je kan natuurlijk ook je eigen naaimachine maken :+
[afbeelding]
Eigenlijk maak ik 'em dan liever na, onder het motto beter goed gejat dan zelf fout bedacht. Of hebbie er soms patent op? :+
Ik zal woensdag eens op de markt kijken of ze daar hebben wat er hier beschreven is. Eigenlijk wel logisch..........zoals de meeste dingen achteraf |(
Enne ik moet nog testrijden met de laarzen met modifikatie. Alleen is het weer nu even "iets" minder geschikt.
 
Eigenlijk maak ik 'em dan liever na, onder het motto beter goed gejat dan zelf fout bedacht. Of hebbie er soms patent op? :+
Ik zal woensdag eens op de markt kijken of ze daar hebben wat er hier beschreven is. Eigenlijk wel logisch..........zoals de meeste dingen achteraf |(
Enne ik moet nog testrijden met de laarzen met modifikatie. Alleen is het weer nu even "iets" minder geschikt.

Patent ligt in Denemarken ;) maar volgens mij tegenwoordig vrijgegeven, dus bouw maar na :Y

Als voorbeeld
http://www.vitrine-magique.be/dut/t_11032977_naaipriem.aspx

of deze

http://www.lederhaus.de/lederwerkzeug/naehahle.php?v=&l=d&action=warenkorb
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een heel erg mooi gespoten frame gekregen.
Nou zijn de foto's van een beroerde gsm-kwaliteit, maar dat doe ik natuurlijk expres zodat ik later weer gewoon echte foto's kan posten }) anders heb ik hier ook niks te melden.
full

Framenummer netjes kaal geschuurd en onder de blanke lak.
Ben d'r heel blij mee!
full
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik veder niks te melden heb dan het schoonmaken van een erg vies blok :r een paar wat betere foto's van m'n frame:
full

full
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik verer niks te melden heb dan het schoonmaken van een erg vies blok :r een paar wat betere foto's van m'n frame:
[afbeelding]
[afbeelding]


Dit soort foto's mag je natuurlijk altijd posten, grappig om te zien dat er toch wel detail verschillen in de frames (ES/Katana) zitten, spuitwerk ziet er wel echt goed uit :9~


even dat klinknageltje eraf halen en het typeplaatje er weer mooi opzetten *D
 
O ja, vergat ik nog........... Lassen en deze afwerken konden die Japanners toentertijd niet :N Van mijn opgeknapte frame heb ik een grote hoeveelheid las sputters afgetikt, ook zijn veel lassen gewoon niet mooi.





[me="GSX750ES"]vindt het wel een beetje gezeik van een voormalig lasser[/me]
 
Laatst bewerkt:
Dit soort foto's mag je natuurlijk altijd posten, grappig om te zien dat er toch wel detail verschillen in de frames (ES/Katana) zitten, spuitwerk ziet er wel echt goed uit :9~


even dat klinknageltje eraf halen en het typeplaatje er weer mooi opzetten *D
De katana heeft geen typeplaatje maar een soortvan sticker. Deze was al voor de helft weg dus komt er niet meer op helaas. Wel netjes het frame nummer opgepoetst, blank geschuurd en in de blanke lak.
Verschillen in de achterste voetsteunen frame toestanden. Verder toch aardig gelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan