Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Dit verschil kende ik niet:ik had een zuiger van m'n vorige sr(48T)naast m'n huidige 2J4 zuiger staan en zag dat de hoogte nogal verschild.Het hemd van de oude is 6mm langer.
Heb ze niet gewogen,ga op zoek naar een fijne weegschaal,ben benieuwd of er verschil inzit.
full


Als je bij Kedo een nieuwe originele zuiger besteld,is er geen keus tussen oud of nieuw.
Ik ga er even van uit dat een Wiseco hetzelfde weegt als een originele.
 
Dit verschil kende ik niet:ik had een zuiger van m'n vorige sr(48T)naast m'n huidige 2J4 zuiger staan en zag dat de hoogte nogal verschild.Het hemd van de oude is 6mm langer.
Heb ze niet gewogen,ga op zoek naar een fijne weegschaal,ben benieuwd of er verschil inzit.[afbeelding]

Als je bij Kedo een nieuwe originele zuiger besteld,is er geen keus tussen oud of nieuw.
Ik ga er even van uit dat een Wiseco hetzelfde weegt als een originele.


Welke zuiger ga je bestellen ? Een Wiseco ?
 
Welke zuiger ga je bestellen ? Een Wiseco ?

In het kader van het beoogde low-budget project ga ik mss de originele zuiger nog gebruiken.Onderblok slokte aardig wat budget op B| Moet de cilinder nog even laten meten,die ligt nog bij de straler.
Zuiger en veren lijken nog wel bruikbaar,slotspeling was iig nog ok.
 
Pffft, even het stof van het topic. ;-)

Lang, lang geleden had ik ook een SR500. (Goede ouwe tijd.) En nu kom ik nog een onderdeel tegen. Ik heb nog een RR "dip stick" thermometer ter vervanging van de peilstok. Om niet helemaal in de commerciële modus te schieten zal ik hier geen verkoop verhaal houden, maar de kans op een geïnteresseerde is het grootst. Dus, als er een liefhebber is om deze thermometer over te nemen, hoor ik het wel.
 
Als je mij even een pb doet kunnen we het misschien eens worden? Sorry voor je topic texoot.
 
Voor SR rijders die het frame willen poedercoaten, ik heb van de vorige eigenaar van mijn sr frame een dop gekregen om de olievulopening van het frame af te dichten.

Met de afspraak hem te delen met andere sr rijders. Dus als je m wilt gebruiken dan kun je mij een PM sturen.
 
Die ga ik onthouden!Heb al eens gezocht naar zoiets,maar die draad kom je niet veel tegen.
Mijn frame moet nog wel gestraald worden,ws najaar/winter.
 
Weet iemand wat de binnendiameter van de originele uitlaatbocht van een sr is?Heb nu een nieuwe dikke bocht die ik wil gebruiken,maar heb vandaag een uitlaat incl bocht van een Ktm gekocht.
Deze is 36mm binnenmaat,maar is wel een fraaie bocht,begin dus te twijfelen of ik hem ga gebruiken. 8-) 8-)
 
Heb losse originele bocht liggen, ga ik opmeten. Heb er nu een enkelwandige rvs-bocht op zitten en een goed passende & ogende verchroomde imitatiedemper. Gisteren nog 2 uurtjes rondgeploft met m'n SR. Opvallend veel (toer)motorrijders tegengekomen. Tja, met dat mooie lenteweer.... Over een paar dagen is het weer winterrrrrr
 
Texoot! De binnenmaat aan de demperzijde van de originele uitlaatbocht: 37 mm (buitenwerks 41 mm) Succes met de nieuwe schoorsteen!
 
Texoot! De binnenmaat aan de demperzijde van de originele uitlaatbocht: 37 mm (buitenwerks 41 mm) Succes met de nieuwe schoorsteen!

Weet je dat zeker?Betekend dat de binnen-en buitenbuis beide 1mm wanddikte zijn,want de bocht is dubbelwandig.Hoort daar geen ruimte tussen te zitten?
 
T.p.v. de demperaansluiting is het enkelwandig (2 mm) over de eerste 3 a 4 centimeter van de bocht. Vervolgens dubbelwandig (2x 1 mm + spouwdikte) tot aansluitflens aan cilinderkop. De buitendiameter zal t.p.v. dubbele wand dus iets van 47 mm zijn. Je kunt ook het bochtje komen bekijken.....
 
Heb de bocht nog eens beter bekeken. De binnendiameter aan de demperzijde verloopt van 37 naar 35 (na 16 mm van het eind). Buitendiameter ibocht is trouwens 45 mm. Conclusie: binnenpijp rond 37 en wanddikte 1 mm., buitenpijp verloopt van 41 naar 45 en wanddikte 2 mm. Pfffff.... hoop dat je hier wat mee kan!
 
Bedankt voor de metingen,ik ga toch de Kedo bocht gebruiken.Had al een hap uit de achterbrug gehaald,en vind de lijn van de bocht onder het blok toch ook wel mooi.
 
Is er iemand hier die bekend is met de cdi ontsteking van Electrex uit Engeland? Model STK-405(L)
Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Of weet iemand een betaalbare variant voor een sr/xt?
Speedrex heeft geen model wat uitgaat van de simpele spoelen van de xt-generator, kedo is erg duur met zijn powerdynamo.......
 
Via www.wrtolkamp.nl zal het ook niet voordeliger uitpakken met Powerdynamo. Heb dat wel gedaan voor mijn RD uit 1974. Electrex is mij niet bekend. In India (daar rijdt nog genoeg ouwe zooi rond) zit ook nog een fabricant/leverancier. In ieder geval voor de RD. Even via Ebay zoeken! Wie weet! Succes!
 
In MOTOR Magazine No. 6 nog een artikel over een SR500 Marathonmotor. Eentje uit 1987. Gaat al richting de 100.000 km! Dusssss.... Moet het verhaaltje nog lezen.... Stark spul: De mijne (uit 1993) is ook al probleemloos en ruim over de 45.000 heen!
 
Laatst bewerkt:
Zijn er sr rijders die een Mikuni VM38 (of36)gebruiken?
Ik zou graag willen weten wat voor sproeierbezetting je hiervoor gebruikt.Heb al wel veel info gevonden,maar Amerika of Australie heeft toch een wat ander weerbeeld.... :+

Ook wil ik graag weten of de motor een beetje goed wil starten,dat gaat bij mij niet altijd even lekker.Wil soms ook terugslaan O-)
 
Waarom die carb? Is er eentje zonder acceleratiepompje, en dat is juist leuk. (Zat alleen op de ouwe modellen)
Dat terugslaan doen ze wel vaker, boeie
Goed starten door met name rijker stationair mengsel. Die nieuwe carbs zijn allemaal te arm afgesteld voor emissie eisen. Iets meer doorlaat mag best. Overigens is 36 al redelijk groot, probleem is dat je vaak te weinig vacuum trekt bij lagere toeren.....en dan loopt ie ook kud.
Ga je ook meer open filters van K&N erop zetten, want dat maakt ook weer uit voor je afstelling.
 
Die carb kocht ik voor een paar tientjes,de oude was kets verrot.Deze Mikuni's zijn kogelvrij,er zitten geen membraantjes en zooi in.
Ik denk dat ik bij het starten de warmstartknop van de originele mis,die zette de schuif net iets open.Bij m'n vorige sr had ik een Mikuni TM36 vlakschuif en daar draaide ik de schuif altijd iets omhoog voor de warmstart.
Ik ga iig nog wel wat experimenteren met het stationair mengsel.
 
Ja, tis een ouwe bak, en ik had m ooit gemeten op de CO meter.....stond ie op 3,5-4 van de choke af. Fuk het milieu, maar starten als een toyota! Hhaha
 
Zijn er sr rijders die een Mikuni VM38 (of36)gebruiken?
Ik zou graag willen weten wat voor sproeierbezetting je hiervoor gebruikt.Heb al wel veel info gevonden,maar Amerika of Australie heeft toch een wat ander weerbeeld.... :+

Ook wil ik graag weten of de motor een beetje goed wil starten,dat gaat bij mij niet altijd even lekker.Wil soms ook terugslaan O-)

Ik heb er nog 1 klaar liggen die er op komt zodra hij het enigszins goed doet en m'n andere motoren ook rijden B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan