Achterrempomp Gsr 600 ombouw?

crazybiker46

MF veteraan
18 jul 2005
2.346
1
Sneek
Kan iemand mij misschien helpen met het oplossen van het volgende probleem?

Mijn Suzuki Gsr 600 uit 2009 met originele remschakelset wil ik de rempomp ombouwen met zo'n reservoir die erop zit geschroeft. Echter nu past dat natuurlijk weer eens niet omdat ik met het remlichtschakelaar in de knel kom. Past er ook een andere rempomp op van een Gsxr/B-king? In het remschakelsetje zit een inkeping voor de rempomp zelf de slang voor het reservoir zit aan de voorzijde (tegen de schakelaar aan). Of is er een reservoir wat om een eerst een bocht maakt (weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Ik wil van het reservoir af wat nu onder het zadel zit.

En kan ik van mijn axiale remklauwen ook met een beugel een er radiale klauwen erop gooien (waar koop ik zo'n beugel?) of kan ik beter een GSXR voorvork erop gooien? Moet wel een kroonplaat op zonder sleutelgat en er moet abs op kunnen. Kan dit ook allemaal?

Veel vragen maar jullie techneuten kunnen mij daar enorm mee helpen.
 
wat wil je met een radiale klauw...je hebt ABS? krijg je het voorwiel niet geblokkeerd?

Motorfiets beter laten remmen (en staat mooier een paar gouden Nissins). Maar de hoofdzaak is dat ik mijn rempotje onder het zadel weg wil hebben en dichter bij de pomp wil hebben. Je hebt wel van die potjes die je op de pomp zelf kan monteren maar dat kan bij mij niet ivm de remlichtschakelaar. Of ik moet zo'n AB-M remlichtschakelaar monteren maar kan dat?
 
wat dacht je van een remdruk schakelaar die tevens je banjo bout is,gebruik dat spul al jaren,die aan schroef potjes vandaag nog zien liggen bij JVP in Waardenburg,als je ruimte heb kun je dat ook oplossen door een klein reservoirtje met een kort slangetje aan een beugeltje te monteren.
Bei de weg ,residentie nog steeds in Snits?
 
wat dacht je van een remdruk schakelaar die tevens je banjo bout is,gebruik dat spul al jaren,die aan schroef potjes vandaag nog zien liggen bij JVP in Waardenburg,als je ruimte heb kun je dat ook oplossen door een klein reservoirtje met een kort slangetje aan een beugeltje te monteren.
Bei de weg ,residentie nog steeds in Snits?

Jazekers, nog steeds in Snits hahaha. Waar kom jij vandaan?

Bytheway bedankt voor de tip. Zag al zo'n schakelaar van AB-M op de site van hun staan. Alleen nog een beugeltje scoren en goed monteren.
 
Bombats oftewel Boornbergum,ligt naast Drachten.
Die schakelaar heb ik nog wel voor je liggen,ik dacht dat dit m10x1,25 draad is maar ik heb ook nog wel met fijnere draad liggen,is gebruikt dat wel weer.
Beugeltje zal je zelf moeten maken of je moet es langs komen met die plaat,draai de remleiding eraf,pudsje derom met tierap en later even weer ontluchten.
 
Je hebt je PB niet aanstaan,da maar zo :) uit : downsider in "Probleem met Brembo, waar aankloppen voo..."

Waarom zou je niet voor deze gaan,passen ook op een gsxr etc (alleen moet je wel op de maten letten,meestal voldoen ze bij 4 en 6 zuigerremklauwen) : http://www.motor-outlet.eu/a-26548393/rem-koppelings-pompen/nissin-19-radiale-rempomp/

Met een aftermarket handle : http://www.racing-discounter.nl/producten/Performance%20technology%20opklapbare%20race%20handle%202008.php (Race-Shop.nl | Dé Website voor en door motor(sport)liefhebbers!) en goede stalen remleidingen heb je een geducht remsysteem.
Maar ik vrees dat je remkauwen de zwakste schakel worden :')
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je PB niet aanstaan,da maar zo :) uit : downsider in "Probleem met Brembo, waar aankloppen voo..."

Waarom zou je niet voor deze gaan,passen ook op een gsxr etc (alleen moet je wel op de maten letten,meestal voldoen ze bij 4 en 6 zuigerremklauwen) : http://www.motor-outlet.eu/a-26548393/rem-koppelings-pompen/nissin-19-radiale-rempomp/

Met een aftermarket handle : http://www.racing-discounter.nl/producten/Performance%20technology%20opklapbare%20race%20handle%202008.php (Race-Shop.nl | Dé Website voor en door motor(sport)liefhebbers!) en goede stalen remleidingen heb je een geducht remsysteem.
Maar ik vrees dat je remkauwen de zwakste schakel worden :')

Ja, zat al aan zo'n rempomp te denken. En heb al remleidingen besteld bij Goodridge (zilver met rode banjo's/bouten). Heb ook remblokken van SBS dual carbon op het oog. Maar dat mijn remblokken een zwakke schakel zullen zijn weet ik maar zit ook te denken op mijn voorvork te verwisselen voor een Gsxr 750 K6 voorvork met radiale remklauwen. Zit alleen ff met het schijfje voor de abs. Zal misschien een paar andere bussen op moeten en ik moet een kroonplaat zonder sleutelgat hebben want mijn contact zit niet op het stuur maar op de tank. Enige oplossingen zijn natuurlijk welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan