Honda CB 360 - Keiryō Café Racer Project

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Omdat ik toch niet stil kan zitten, ben ik vast op zoek naar een volgend project voor als de 250 Street Scrambler af is.

Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Honda CB 360 als basis. Bedoeling is een moderne café racer te gaan bouwen met als uitgangspunt 'less is more' en te gaan voor een zo laag mogelijk gewicht. Eigenlijk wil ik dat al het plastic pleite is en het frame het enig overgebleven stalen onderdeel is. Verder is de bedoeling dat alles door lichtere materialen als aluminium en titanium en door koolstofvezel vervangen is. :)

Project krijgt dan ook de doopnaam Keiryō, wat (volgens Google Translate) lichtgewicht betekent. :P

Mijn plannen:

  • Donormotor vinden - V
  • Frame en achterbrug opknappen / aanpassen - V
  • Café racer remschakelset monteren - V
  • Blok opknappen - V
  • Aluminium velgen monteren - V
  • PAMCO digitale vervroeger en ontsteking monteren V
  • Mikuni VM30 carburateurs monteren - V
  • K&N luchtfilters monteren - Besteld
  • Uitlaatsysteem vervangen - Voorbochten klaar, demper = w.i.p.
  • Koolstofvezel zitje monteren - V
  • Clipons + carbon stuurbuizen monteren - V
  • Rempomp upgraden - V
  • Staalomvlochten remleiding monteren - V
  • Vering upgraden - V
  • Zorgen dat het hok loopt... - work in progress...

EDIT: Ge-update 29-5-2015

Nu ben ik al druk in de weer een CB 360 te vinden, maar vooralsnog schiet het niet op. Heb wat lijntjes uitstaan en heb snel iets te horen. :)
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik iets terug van mijn eerste lijntje. Eerste aanbod.

Twijfel alleen even, want het motorblok ligt open. Nu ben ik wel handig, maar zover ben ik in het verleden nog niet gegaan. Man geeft aan dat het blok wat olie zweette en besloot daarom de pakkingen te willen vervangen, maar heeft de klus nooit afgemaakt. Is een complete motor, maar wel een bouwpakket.

Enerzijds denk ik; kans om te zorgen dat alles van binnen ook netjes is. Anderzijds; kan ik dit wel maken? :X

Even de informatie zwart op wit.

CB360
Bj 1977
Km 37.000
2e eigenaar sinds 1978
Helemaal origineel en compleet, alle onderdelen aanwezig.
Staat: alleszins redelijk

En zo staat het erbij.

marktplaats004.jpg


Wat zeggen jullie, doen? Of wachten op een die rijdt en van daaruit verder gaan? :P
 
Laatst bewerkt:
als je er 100% zeker van bent dat t onderblok goed is wel ja. Maar als het zo lang stil staat is t geen verkeerde om de oliepomp ff te controleren enzo.. klepsteel keerringen vervangen, als je dan toch bezig bent ff klep/zittingen ff schoonslijpen, etc :+
 
Gaaf dat je aan een CB360 begint!

Mijn advies bij een CB360; begin met een gaaf blok! Versnellingsbak is prima, maar de kop(nokkenas, tuimelaars) is zwak! Bekijk mijn CB360 cafe project maar eens ..

Dan snap je waarschijnlijk wel waarom :p, ff zoeken op CB360 disc.. heb even geen link(smartphone)

Onderdelen zat te krijgen via cmsnl of ebay amerika! Wel heel prijzig!

Als je me n mailtje stuurt kan ik je een digitaal werkplaatshandboek etc doorsturen!
 
http://www.cmsnl.com/honda-cb360g-usa_model1008/gasket-top-non-o_06110369000p/

Complete pakkingset incl. klepsteelkeerringen. En zittingen + kleppen schoonslijpen kan ik zelf of moet ik dat dan weer laten doen? :P Kop ligt toch los, dus dat mag eventueel ook geen probleem wezen. :9

kan je zelf, moet je een klepveertang hebben, zon slijpstaafje (staaf met zuignap) en grove en fijne slijppasta :)

je kan bij zoom ook zon apparaatje kopen wat je op de boormachine kan zetten maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Tof geworden man :)

Net even met Royal Club wat over gehad en heb er wel wat vertrouwen in het blok te kunnen fiksen en orde te kunnen maken. :9

Nu nog een prijs... wat bied ik in godsnaam op zoiets?! :X
 
Waarom niet een iets modernere basis kiezen zodat er meer keuze is en betrouwbaarheid ws beter is.

Ik zou een Honda NX250 kiezen voor zo,n project.
 
Ik ben juist specifieke voor de CB360 gegaan omdat ik een aantal eisen stelde en de 360 G voldoet daar perfect aan; Honda, een mooi blok, spaakwielen, remschijf voor, twin shock en de proporties kloppen gewoon.

Een NX kun je ook prima verbouwen, maar die leent zich gewoon meer voor trackers. :9

Heb de verkoper van de 360 een bod gedaan. Benieuwd wat ik terugkrijg :P
 
Tof geworden man :)

Net even met Royal Club wat over gehad en heb er wel wat vertrouwen in het blok te kunnen fiksen en orde te kunnen maken. :9

Nu nog een prijs... wat bied ik in godsnaam op zoiets?! :X


Mooi succes ermee, ben benieuwt wat je er van gaat maken 8-) !! Kijk eens op dotheton.com enorm veel CB360 projects.

Ohja, een CB360 is niet goed af te stellen op kelkjes, open luchtfilters met standaard sproeiers, air jets etc... Op het dotheton forum zit een kerel die maakt zelf een goede maat airjets! Zeker de moeite waard om even na te kijken!
 
Mooi succes ermee, ben benieuwt wat je er van gaat maken 8-) !! Kijk eens op dotheton.com enorm veel CB360 projects.

Ohja, een CB360 is niet goed af te stellen op kelkjes, open luchtfilters met standaard sproeiers, air jets etc... Op het dotheton forum zit een kerel die maakt zelf een goede maat airjets! Zeker de moeite waard om even na te kijken!
Wil wel open filters uiteindelijk, maar valt wel te doen dus? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan