Probleem met Brembo, waar aankloppen voor garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
38
Motor heeft beurt gehad en radiale RCS 16mm koppelingspomp blijkt defect na 6 maanden gebruik Rubber O-ring is kapot en het geval moet worden gereviceerd in Italië volgens importeur Hoco Parts! |( Voor een speciale O-ring !! Rest in nog 100% in orde en men levert geen losse onderdelen. Jezus, kan niet gekker zeg! :(
Mag 150 euro kosten de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er helemaal klaar mee en zo ga je het weekend in...........
:(
 
Laatst bewerkt:
Als ik geld wil besparen koop ik ook geen pomp van 300 euro slimmerd ;) ! Dan had ik gewoon de originele moeten laten zitten.
KTM schrijft minerale olie voor vanwege de O-ringen in de koppelingscilinder op het blok. De koppelingspomp is van Magura en daar kun je trouwens wel onderdelen voor krijgen. Mijn keuze was gevallen voor Brembo vanwege de radiale functie. Geld besparen vanwege de minerale olie doe ik zeker niet. Dit was voorgeschreven. Ik wist alleen niet dat ALLEEN dot 4.0 of 5.1 voor de RCS gebruikt moest worden. Dat had de verkoper me zo kunnen vertellen. Nogmaals daar ben je verkoper voor! Klanten bedienen.
Mijn KTM dealer had het defect ontdekt tijdens een grote beurt vorige week en had ook al contact gehad met Hoco parts.
Brembo revisie kost 150 euro en voor dat geld monteren ze dan een nieuwe rubber ring van een paar cent en zetten de pomp weer in elkaar. Meer niet! Daar ga ik niet mee akkoord dus rest mij alleen de koop te ontbinden en mijn geld terug te eisen. Tegenwoordig worden kopers bescherm door de wet als de verkoper bij gebreke is gebleven. Hij had me volledig moeten informeren. Als klant kun je niet alles weten en daarvoor ga je juist naar een winkel voor advies en aankoop van je spullen.
De originele Magura pomp is weer gemonteerd en werkt zoals behoord met de de juiste olie. Deze is trouwens net zo duur als andere oliën en is van motorex. Voorgeschreven door KTM en dat doen ze ook niet zonder reden.
Voor de azijn pissers, zoek maar een ander pispaaltje. Mij heb je er niet mee. :W
Voor de rest die wel mee gedacht heeft nogmaals dank! :}
Einde verhaal en gooi er maar een slotje op. Ik weet nu genoeg. ;)
Wie is hier nou een azijnpisser? _O-

Denk je nou serieus dat je een poot hebt om op te staan om na maanden van gebruik van de pomp met verkeerde olie erin, door jou eigen toedoen, de koop kan ontbinden? :?
Te hard aan dat spul gesnoven ofzo bij het ontluchten?
 
Wie is hier nou een azijnpisser? _O-

Denk je nou serieus dat je een poot hebt om op te staan om na maanden van gebruik van de pomp met verkeerde olie erin, door jou eigen toedoen, de koop kan ontbinden? :?
Te hard aan dat spul gesnoven ofzo bij het ontluchten?

Hij vraagt bij een zaak om een Brembo RCS koppelingspomp voor zijn KTM.
Hij krijgt een pomp mee naar huis.
Hij doet er minerale olie in, en terecht, aangezien in zijn KTM geen andere olie mag.
Vervolgens gaat de kopppelingspomp kapot, omdat een RCS pomp niet tegen minerale olie kan.

Had hij moeten ruiken dat zo'n pomp er niet tegen kan of had de verkoper hem hierop moeten wijzen en hem dus niet zo'n pomp moeten verkopen, omdat deze niet geschikt is voor een KTM?

Ik vind dat de verkoper hem beter had moeten informeren.
 
Wie is hier nou een azijnpisser? _O-

Denk je nou serieus dat je een poot hebt om op te staan om na maanden van gebruik van de pomp met verkeerde olie erin, door jou eigen toedoen, de koop kan ontbinden? :?
Te hard aan dat spul gesnoven ofzo bij het ontluchten?
Ga je moeder plagen bij de handje :W

Voor wie mensen wil afzeiken zoek je maar een ander slachtoffer. Lijkt wel of er steeds meer mensen hier niets te doen hebben en anderen lekker willen afzeiken en aan de schandpaal willen nagelen.
Triest hoor dat men zo snel een oordeel over een ander heeft zonder de werkelijke situatie te hebben mee gemaakt.
En dat noem je collegae motorrijders. Je mening geven heb ik absoluut geen moeite mee, maar dit gaat nergens meer over. Heel jammer dat er een paar zijn die het moeten verpesten voor de rest.maar
Vandaag maar weer met serieuze dingen bezig houden zoals mijn werk. Daar kan ik mijn tijd beter aan besteden en hebben mijn klanten baat bij.
Gooi hier maar een slotje op. Ik ben er klaar mee. Welterusten :Z
 
\
Dit is echt niet te geloven, je zoekt dus meelullers?[/quo]
Nee, alleen advies en niet alleen verwijten naar mij. Beetje meedenken in plaats van vinger wijzen. Schijnbaar ben ik degene die fout is en de verkoper niet. Die is heilig.
Weet ik dat ook weer.
Zal er volgende keer rekening mee houden als ik weer een "domme" technische vraag heb.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die een beetje fatsoen hebben en wel mee willen denken om een probleem netjes op te lossen.

dat doen we allemaal door aan te geven dat je voor die 70% moet kiezen.

Ben je met je motor bij de leverancier langsgegaan met je KTM en heeft hij kunnen zien dat je het op die motor wilde plaatsen?

Of heb je je daar gemeld en aangegeven dat je een RCS pomp voor je motorfiets moest hebben?

in het 2e geval is het toch een welles-nietes verhaal of heb je getuigen?



p.s. misschien een nieuwe avatar ?
7673176-betonnen-blok.jpg




:+
 
martell, ja, ik weet dat de termein hiervan 6 maanden is ;)
en ik zie dat je weer recht op staat :P
maar uhm, waarom reageer je enigsinds hatelijk? zelf ook al te veel mensen gehad die in jouw ogen onterecht om garantie kwamen vragen?

prikkie, SD toch?
er zijn een aantal vragen onbeantwoord in het topic, zou je deze in ieder geval kunnen beantwoorden?:

op welke manier heb je om de pomp gevraagd.
-ik wil koppelingspomp nr 33456 hebben.
-ik wil een koppelingspomp hebben op mijn motor, 16mm
-ik wil een koppelingspomp hebben op mijn KTM
-ik wil een koppelingspomp hebben op mijn KTM Superduke 990

bij elk van deze vragen kun je ipv koppelingspomp ook RCS Koppelingspomp zeggen
hierbij is ook van belang of jij vermelding hebt gedaan van een (voor zover ik weet) gemeengoed van KTM, de minerale olie die in de koppelingspomp zal moeten om te matchen met de slave cilinder.
word deze soort olie in alle straat modellen van KTM gebruikt? of zelfs in alle KTM's van va 2002 ofzo? als het antwoord ja is had de verkoper dus kunnen weten dat deze pomp gebruikt zou worden op een slave die alleen minerale olie gebruiken mag. natuurlijk alleen bij vermelding van merk en eventueel model en bouwjaar.

wie heeft het mankement geconstateerd en wie heeft de pomp gedemonteerd.
jij? zo ja, was hier een monteur bij of iets dergelijks?

er stond niet op het deksel dat de pomp geschikt was voor niet minerale olie?
of is het oude deksel gebruikt in plaats van het nieuwe deksel (Zat er uberhaupt een nieuw deksel bij?)
is er uberaupt een nieuw reservoir nodig eigenlijk, vraag ik me n af...



ik heb alles slechts 1 keer gelezen dus wanneer ik het gemist heb en je op 1 van deze vragen al een antwoord had gegeven, my bad, zou je het nog een keer willen doen?
 
Heerlijk topic jongens.

Eerst stormt TS als braveheart op Hoco en de verkoper af, en zodra men doorkrijgt dat het niet zo eenzijdig is als verwacht, voelt TS zich bedrogen door de kritische geluiden. Tja, het is een forum en meningen verschillen ;) .

Mijn welgemeende advies is om zo vlot mogelijk die 70% van de verkoper te innen en je er vervolgens nooit meer druk om te maken.
 
over remvloeistof:

dot 4 en 5.1 is normale remvloeistof (glycol basis), kan gemengd worden, zit in 98% van alle brommers.
dot 5 is silicone basis, zit in harley's, en in het remsysteem gebruikt. dit mag niet gebruikt worden in glycol systemen, gaan de rubbers opzwellen enz. (jammer want silicone basis trekt geen water aan).

KTM gebruikt in koppelingsystemen minerale olie (volgens mij te vergelijken met 10W), hier ook niet iets anders in kiepen.

In brembo kan alleen maar vloeistof op glycol basis gebruikt worden, dot 4 of 5.1.
Ik heb meerdere gevallen van KTM gezien, minerale olie in een 16RCS, met hetzelfde resultaat. Dit is niets nieuws.
Andersom gaat het iets beter, er rijden een aantal SD's met glycol basis vloeistof in koppelingsysteem, maar of de slave cilinder op het blok hier beter van wordt??...

In brembo dus alleen glycol sap gebruiken. dan blijven problemen uit, dit geval heeft dus niets met de algemene Brembo kwaliteit te maken.

succes met de afhandeling.
 
Laatst bewerkt:
Makkelijk toch, als je zelf een onderdeel komt kopen om het te monteren dan is het aannemelijk dat een verkoper verwacht waar je mee bezig bent en hoe het moet.

Vraag je om advies er bij, dan zal hij je moeten inlichten over de juiste soort olie.

Trouwens, ik neem aan dat er ook een soort handleiding bij zit waarin staat vermeld welke olie je moet gebruiken. Het is een aanname hoor. Maar geen onredelijke aanname denk ik.

Ik zou ook 70 % pakken en die andere 30 % is lesgeld.
 
Een handleiding levert alleen maar beperkingen door de fabrikant gesteld op ;-)

Makkelijk toch, als je zelf een onderdeel komt kopen om het te monteren dan is het aannemelijk dat een verkoper verwacht waar je mee bezig bent en hoe het moet.

Vraag je om advies er bij, dan zal hij je moeten inlichten over de juiste soort olie.

Trouwens, ik neem aan dat er ook een soort handleiding bij zit waarin staat vermeld welke olie je moet gebruiken. Het is een aanname hoor. Maar geen onredelijke aanname denk ik.

Ik zou ook 70 % pakken en die andere 30 % is lesgeld.
 
Hij vraagt bij een zaak om een Brembo RCS koppelingspomp voor zijn KTM.
Das nog maar de vraag.
Er is meerdere malen aan TS gevraagd hoe de koop tot stand is gekomen, maar hij wil er geen antwoord op geven.
Hij krijgt een pomp mee naar huis.
Hij doet er minerale olie in, en terecht, aangezien in zijn KTM geen andere olie mag.
Vervolgens gaat de kopppelingspomp kapot, omdat een RCS pomp niet tegen minerale olie kan.

Had hij moeten ruiken dat zo'n pomp er niet tegen kan of had de verkoper hem hierop moeten wijzen en hem dus niet zo'n pomp moeten verkopen, omdat deze niet geschikt is voor een KTM?

Ik vind dat de verkoper hem beter had moeten informeren.
Vind ik ook. Maar zo zwaar als het wordt aangezet :N
 
martell, ja, ik weet dat de termein hiervan 6 maanden is ;)
en ik zie dat je weer recht op staat :P
maar uhm, waarom reageer je enigsinds hatelijk? zelf ook al te veel mensen gehad die in jouw ogen onterecht om garantie kwamen vragen?
Oh nee hoor :)
Hoewel ik die uiteraard ook heb :)

TS is een eenzijdige jankert, die telkens met een ander verhaaltje komt.
Die gasten hebben we hier meer gehad, en aan het einde van de riedel blijkt het telkens weer anders in elkaar te zitten :')

Ik geef enkel advies en hoe de zaak in elkaar steekt, obv de berichten van TS en wat de regels voorschrijven.
prikkie, SD toch?
er zijn een aantal vragen onbeantwoord in het topic, zou je deze in ieder geval kunnen beantwoorden?:

op welke manier heb je om de pomp gevraagd.
-ik wil koppelingspomp nr 33456 hebben.
-ik wil een koppelingspomp hebben op mijn motor, 16mm
-ik wil een koppelingspomp hebben op mijn KTM
-ik wil een koppelingspomp hebben op mijn KTM Superduke 990

bij elk van deze vragen kun je ipv koppelingspomp ook RCS Koppelingspomp zeggen
hierbij is ook van belang of jij vermelding hebt gedaan van een (voor zover ik weet) gemeengoed van KTM, de minerale olie die in de koppelingspomp zal moeten om te matchen met de slave cilinder.
word deze soort olie in alle straat modellen van KTM gebruikt? of zelfs in alle KTM's van va 2002 ofzo? als het antwoord ja is had de verkoper dus kunnen weten dat deze pomp gebruikt zou worden op een slave die alleen minerale olie gebruiken mag. natuurlijk alleen bij vermelding van merk en eventueel model en bouwjaar.

wie heeft het mankement geconstateerd en wie heeft de pomp gedemonteerd.
jij? zo ja, was hier een monteur bij of iets dergelijks?

er stond niet op het deksel dat de pomp geschikt was voor niet minerale olie?
of is het oude deksel gebruikt in plaats van het nieuwe deksel (Zat er uberhaupt een nieuw deksel bij?)
is er uberaupt een nieuw reservoir nodig eigenlijk, vraag ik me n af...



ik heb alles slechts 1 keer gelezen dus wanneer ik het gemist heb en je op 1 van deze vragen al een antwoord had gegeven, my bad, zou je het nog een keer willen doen?

Niet gemist, hij geeft gewoon geen antwoord.
Het is altijd de schuld van iemand anders :)


Ik gun TS trouwens als z'n geld terug hoor. Of een andere vervangende werkend pomp. :Y

Maar hij heeft er geen recht op.
 
over remvloeistof:

dot 4 en 5.1 is normale remvloeistof (glycol basis), kan gemengd worden, zit in 98% van alle brommers.
dot 5 is silicone basis, zit in harley's, en in het remsysteem gebruikt. dit mag niet gebruikt worden in glycol systemen, gaan de rubbers opzwellen enz. (jammer want silicone basis trekt geen water aan).
:N

Er is een andere reden waarom dit niet goed is.
KTM gebruikt in koppelingsystemen minerale olie (volgens mij te vergelijken met 10W), hier ook niet iets anders in kiepen.

In brembo kan alleen maar vloeistof op glycol basis gebruikt worden, dot 4 of 5.1.
Ik heb meerdere gevallen van KTM gezien, minerale olie in een 16RCS, met hetzelfde resultaat. Dit is niets nieuws.
Andersom gaat het iets beter, er rijden een aantal SD's met glycol basis vloeistof in koppelingsysteem, maar of de slave cilinder op het blok hier beter van wordt??...

In brembo dus alleen glycol sap gebruiken. dan blijven problemen uit, dit geval heeft dus niets met de algemene Brembo kwaliteit te maken.

succes met de afhandeling.
 
Ga je moeder plagen bij de handje :W

Voor wie mensen wil afzeiken zoek je maar een ander slachtoffer. Lijkt wel of er steeds meer mensen hier niets te doen hebben en anderen lekker willen afzeiken en aan de schandpaal willen nagelen.
Triest hoor dat men zo snel een oordeel over een ander heeft zonder de werkelijke situatie te hebben mee gemaakt.
En dat noem je collegae motorrijders. Je mening geven heb ik absoluut geen moeite mee, maar dit gaat nergens meer over. Heel jammer dat er een paar zijn die het moeten verpesten voor de rest.maar
Vandaag maar weer met serieuze dingen bezig houden zoals mijn werk. Daar kan ik mijn tijd beter aan besteden en hebben mijn klanten baat bij.
Gooi hier maar een slotje op. Ik ben er klaar mee. Welterusten :Z
Blijft nog even open.

Want: we zijn benieuwd naar de verdere afhandeling :Y

Misschien krijg je alsnog het aanbod van retour, of niet.

Houd ons svp op de hoogte, alsuwiltdankuwel :)
 
Das nog maar de vraag.
Er is meerdere malen aan TS gevraagd hoe de koop tot stand is gekomen, maar hij wil er geen antwoord op geven.

Heb je gelijk in. Het kan zich anders hebben afgespeeld :)

Vind ik ook. Maar zo zwaar als het wordt aangezet :N

Ik had persoonlijk meer huiswerk gedaan voordat ik zo'n pomp zou aanschaffen voor mijn motorfiets.
Denk dat er niet meer in zal zitten dan die 70%.

Als dit dezelfde is als op de cbr van Rea dan vind ik de prijs nog gaan. Net zo duur als zo'n Brembo. Vind hem eigenlijk mooier dan een Brembo (smaken verschillen natuurlijk) en zou deze eerder kopen dan een Italiaanse pomp :Y .

Is voor een 250cc GP fiets. De fiets van Rea is zwaarder en heeft ook veel zwaardere remklauwen. En heeft ook een zwaardere rempomp nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap er de ballen van (even on-topic, en weer wat olie voor op het vuur :) ). Het stond toch ook in de handleiding? Dat lees je toch even snel door?

Je bent, zo lijkt mij tenminste, ook zelf nog verantwoordelijk om het e.e.a. uit te zoeken. Waarbij het doorlezen van de handleiding wel de minste inspanning is die van iemand verwacht kan worden.

Daarmee is de vraag 'had je het kunnen weten?' ook wel beantwoord. De verkoper heeft je wellicht een verkeerd product verkocht cq geadviseerd. Maar je hebt zelf de boel gemonteerd en gevuld met het verkeerde spul, zonder kennelijk de handleiding te lezen en/of jezelf verder te informeren.

Je wilt het bovenstaande duidelijk niet horen, en ik snap dat je er in vertrouwen vanuit dacht te kunnen gaan dat je het correcte spul mee naar huis zou krijgen (en daar ben je boos over). Maar 70-30 is echt wel een nette aanbieding (na 6 maanden gebruik).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan