Suzuki 250cc verzameling Deel 2

Achterwiel van de 8700 km motor ook maar gekocht :$

full
 
eric..

jij koopt een hoop spul in japan...
Ik kan via ebay wel wat spul kopen waar in wel intresse in heb.
Hij vraagt bv voor verzending van een stel vorkpoten (kosten 45 us dollar is iets meer dan 30 euro) 100 dollar. (70 euro oid). Komen daar nog meer kosten bij?
Zoals bv douane?? etc etc?

merci
 
eric..

jij koopt een hoop spul in japan...
Ik kan via ebay wel wat spul kopen waar in wel intresse in heb.
Hij vraagt bv voor verzending van een stel vorkpoten (kosten 45 us dollar is iets meer dan 30 euro) 100 dollar. (70 euro oid). Komen daar nog meer kosten bij?
Zoals bv douane?? etc etc?

merci

Ik weet niet welke extra kosten de verkoper in rekening brengt

Ik ga er voor het gemak altijd van uit dat het onderdeel 2x zo duur word voordat je het thuis hebt.
En dat is zonder de douane kosten
Daar kan ik niets zinnigs over zeggen die lui werken met een hele grote NATTE vinger.
en hebben totaal geen idee van de waarde van de onderdelen.
dat kan natuurlijk gunstig uitpakken maar ook flink tegenvallen :( :(

volgen jou berekening klopt het dus wel.
poten 30 euri maal 2 komt in de buurt van de 70 euro zonder de douane kosten (invoerrechten)
 
kijken of ik de barstjes in het ene deel kan repareren dan moet de andere maar als voorbeeld dienen voor de spuiter 8-)

nu alleen de topkuip nog :$

full
 
Ziet er goed uit Eric !

Ik heb nog een vraagje aan je:
Ik moest van de week de tank van een RG250 MK3 afhalen.
Nu liep ik enorm te klooien om de benzinekraan tussen het frame en het luchtfilterhuis door te krijgen. Op gegeven moment sprong er natuurlijk een slang vanaf.... -O-
Verbazingwekkend hoeveel benzine er in zo'n korte tijd uit kan lopen :X

Hoe doe jij dat, heb je daar een trucje voor ??
Alvast dank voor je advies !
 
klopt het is een verschrikkelijke klus
veel te weinig ruimte etc :(

nou is de benzineslang route zo bedacht door suzuki dat de ene slang achter de framebuis loopt en de andere ervoor.
daardoor kun je de benzinekraan niet loshalen van het frame en tegelijk een stukje optillen met de tank.

ik doe beide slangen aan dezelfde kant
dan heb ik net iets meer ruimte om de tank op te tillen en kan de benzinekraan tussen de framebuizen door duwen en met de tank in een keer eraf tillen.

maar ook deze manier kost veel moeite maar werkt wel

:W
 
OK, thanks.
Was al bang dat het aan mij lag.... het is echt een crime, en dan hebben we het nog niet eens over dat olie tankje !

Maar goed, als de boel er weer op gaat zal ik eens kijken naar die slangen en ze allebei aan 1 kant te laten lopen.
Nogmaals bedankt en jij veel succes met al je 250jes !
 
Tegenwoordig zijn er snelsluitkoppelingen voor brandstofleidingen. Is zoiets wellicht een optie voor die benzineleidingen? Die sluiten de leiding direct af als ze worden losgekoppeld zodat er geen brandstof kan lekken.

10007932_890_Det_FR.jpg


10007932_890_FR.jpg


Zie:
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70007732&SID=15599776&SToken=87B255731A771B85

Snelsluitkoppeling 8 mm.
aansluiting voor 8 mm slang, zwart
Bestelnummer: 70007732


Door onze snelsluitkoppeling te gebruiken hoef je bij het demonteren van de tank, nooit meer de benzine of ontluchtingsslangetjes van de tank, bezinekraan of carburateur af te peuteren. De benzine lekt niet door de unieke en automatische direct-sluiting.
zwart, passend op 8 mm slangen.
 
Tegenwoordig zijn er snelsluitkoppelingen voor brandstofleidingen. Is zoiets wellicht een optie voor die benzineleidingen? Die sluiten de leiding direct af als ze worden losgekoppeld zodat er geen brandstof kan lekken.

[http://www.motozoom.nl/pics/FotoGroot/10007932_890_Det_FR.jpg (afbeelding)]

[http://www.motozoom.nl/pics/FotoGroot/10007932_890_FR.jpg (afbeelding)]

Zie:
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70007732&SID=15599776&SToken=87B255731A771B85

Snelsluitkoppeling 8 mm.
aansluiting voor 8 mm slang, zwart
Bestelnummer: 70007732

Door onze snelsluitkoppeling te gebruiken hoef je bij het demonteren van de tank, nooit meer de benzine of ontluchtingsslangetjes van de tank, bezinekraan of carburateur af te peuteren. De benzine lekt niet door de unieke en automatische direct-sluiting.
zwart, passend op 8 mm slangen.



Dank je wel
Ik wist dat ze er waren en gebruikt worden door RG 500 eigenaren.
heb ook al horror verhalen gehoord van vastgelopen blokken door te weinig brandstof :?
ter hoogte van de koppeling zou de doorlaat kleiner zijn waardoor er minder benzine door kan

weet iemand of dit klopt :$
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel
Ik wist dat ze er waren en gebruikt worden door RG 500 eigenaren.
heb ook al horror verhalen gehoord van vastgelopen blokken door te weinig brandstof :?
ter hoogte van de koppeling zou de doorlaat kleiner zijn waardoor er minder benzine door kan

weet iemand of dit klopt :$

Lijkt mij sterk,die dingen gebruiken ze ook voor race motoren,als je maar goede gebruikt met een grote doorlaat,ik heb die van mij bij de raceshop gekocht.
http://www.race-shop.nl/index.php/brandstofsnelkoppeling/brandstofsnelkoppeling (Race-Shop.nl | Brandstofsnelkoppeling)
 
Laatst bewerkt:
Een mooie NOS toerentellert voor de RG gevonden *O*

met een mooie oranje naald :Y

nu alleen nog een NOS temp/benzine meter :$

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan