Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor diegenen die nu al wat kilometers achter de rug hebben. Al gekke dingen of storinkjes meegemaakt? Vraag me dat af omdat 2012 natuurlijk de eerste serie is en dan loop je wel eens tegen kinderziektes aan..
Tot nu toe niets gemerkt, integendeel...alles voelt uitstekend!
 
ik heb nu bijna 6000 km seder juli 2012 en er is echt nog niets verkeerd gegaan juist benzine meter die lang vol aantoont en dan heel snel naar reserve daalt .anders heel tevreden over deze moto
 
Ok dat is allemaal goed om te lezen. Goed punt van CBX Blakkie. Motorblok gaat al een tijdje mee en is een parel in mijn ogen.
Rij nog zijn kleine broertje maar de 1000 blijft een serieuze kandidaat om in de loop van dit jaar naar over te schakelen. Zou dan wel een 2012 model worden want vind de nieuwe kleuren van 2013 echt een stuk minder...
 
ik heb nu bijna 6000 km seder juli 2012 en er is echt nog niets verkeerd gegaan juist benzine meter die lang vol aantoont en dan heel snel naar reserve daalt .anders heel tevreden over deze moto

Maar weet je ook wat het verbruik is? Ben er erg benieuwd naar... Ben zelf op termijn ook in de markt voor de Versys 1000.
 
goeie vraag! Ben ik ook erg benieuwd naar. De kans is groot dat ik ga verhuizen en dan rond de 600km per week ga rijden dus dan is het verbruik wel een belangrijk punt om rekening mee te houden ;)
 
De mijne verbruikt nu rond de 6,5 liter...

Soms 7 liter maar dat komt omdat ik die nu redelijk veel laat draaien als mijn vrouw snel even iets gaat halen in de bakker.

Het zuinigste, maar dat was dan ook in november, was 5,8 liter.

Dus ik vermoed dat ik in de zomer toch 5 liter moet kunnen halen want dan kan de motor zijn bedrijfstemperatuur halen. Momenteel zakt dat steeds terug naar 56°C of af en toe 60°C.
 
De mijne verbruikt nu rond de 6,5 liter...

Soms 7 liter maar dat komt omdat ik die nu redelijk veel laat draaien als mijn vrouw snel even iets gaat halen in de bakker.

Het zuinigste, maar dat was dan ook in november, was 5,8 liter.

Dus ik vermoed dat ik in de zomer toch 5 liter moet kunnen halen want dan kan de motor zijn bedrijfstemperatuur halen. Momenteel zakt dat steeds terug naar 56°C of af en toe 60°C.

Dank!

Nog anderen die mij kunnen helpen met het verbruik van hun Versys? O-)
 
Laatst bewerkt:
Dank!

Nog anderen die mij kunnen helpen met het verbruik van hun Versys? O-)
ik kijk er maar niet meer naar, de Versys nodigt immers uit tot sportief rijden, de reaktie op het gas lokt gewoon een rijgedrag uit, waarbij het benzineverbruik van ondergeschikt belang is. ;)
Maar als je normaal rijdt, en vaak naar je 6 schakelt en daar blijft, zul je een verbruik van 1 op 12-13 hebben (sorry, ik ben nog van de oude liters/km O-) )
 
Toen ik de mijne tweedehands kocht bij m'n dealer dan stonden er ook nog de gegevens op van de vorige gebruiker die overgeschakeld is naar een sportievere tourmotor. Hij reed 1 op 19 volgens het gemiddelde verbruik over 6000 km.
Toen heb ik de meter in liter per kilometer gezet...
 
1 op 13??? allemachtig! Ok je kunt idd knallen met de 1000 maar dit is wel heel extreem, het is toch geen RSV4 :?

Kijk, 1 op 19 klinkt inderdaad al stuk beter maar lijkt me ook wel erg zuinig, dat haal ik met zijn kleine broertje. 1 op 17 a 18 zou mooi zijn.
@zois
Overgeschakeld naar een sportievere tourmotor? dat is de Versys 1000 toch :P
 
Ja de dealer vertelde me dat hij twijfelde tussen de 1400 GTR en de versys 1000 dacht ik...
Eerst de versys gekocht en dan na de zomer beslist om toch maar de 1400 gtr aan te schaffen...

Dus voor mij stond er een koopje... denk ik toch.
 
Trouwens een vraagje...
In het begin heb ik even gespeeld met de instellingen van de motor.

Ik dacht i.v.m. zuinigheid dat de motor minder zou verbruiken op 70% van zijn vermogen. Maar dat bleek niet zo te zijn. Vreemd of niet?
 
ik kijk er maar niet meer naar, de Versys nodigt immers uit tot sportief rijden, de reaktie op het gas lokt gewoon een rijgedrag uit, waarbij het benzineverbruik van ondergeschikt belang is. ;)
Maar als je normaal rijdt, en vaak naar je 6 schakelt en daar blijft, zul je een verbruik van 1 op 12-13 hebben (sorry, ik ben nog van de oude liters/km O-) )

Dus normaal rijden, tussen 1 op 12 en 1 op 13? Pfooeeehh. Ik hoop dat je een foutje maakt :X .
 
Laatst bewerkt:
Als je veel autosnelweg gaat doen met het ding dan is die best zuinig hoor...
Ik ben trouwens enorm geschrokken van de accuraatheid van het de boordcomputer... Hij zat er maar 0,1 naast bij het gemiddelde verbruik.
 
@zois
dat klinkt goed, ik moet namelijk errug veel snelwegkilometers maken :Y
Tenzij je 180 gaat natuurlijk, wat wel erg soepel gaat op de 1000 overigens :9

Die boordcomputers, zowel auto of motoren hebben idd een behoorlijke afwijking, meestal veel te positief.
 
In verband met die afwijking is op die van mij geen sprake...
Ik volg m'n verbruik op via een app op de ipod en die 0,1 die hij ernaast zit is volgens mij omdat de ipod afrond en de boordcomputer niet.

Toen ik met de versys een benzinetank zuinig aan het oprijden was en de temperatuur buiten redelijk was (10 graden) verbruikte hij tegen 120 met passagier, ongeveer 5 a 5,3 liter per 100.

Toen ik uiteindelijk bijna zonder benzine dreigde te vallen heb ik een tijd van Gent tot Antwerpen 90 km/h gereden op reserve. Hij gaf toen een verbruik van 3,8 a 4,2 liter aan.


Werkt wel ENORM afleidend en verslavend zo'n boordcomputer. :-)
 
oh maar dat zijn echt nette verbruikscijfers, zeker ook met een passagier! Nu weet ik dat het ook wel per individuele motor enigzins verschilt maar dit klinkt echt stukken beter dan Fulleke _O-

Voorheen heb ik altijd snelle auto's gehad en was het de sport om mijn tijd van bijvoorbeeld Amsterdam naar Enschede (wat ik toen regelmatig reed) te verbeteren. Schandalig ik weet het maar snelste ooit was van deur tot deur 3 kwartier.
Nu heb ik een kleine zuinige Japanner en is het af en toe een sport om zo zuinig mogelijk te rijden *D

Ik vermoed dat ik met de 1000 dan weer het ene record en dan weer het andere ga proberen te verbeteren ;)
 
Maarre.. even serieus weer. Zouden jullie zelf een demo model kopen? Ben daar een beetje huiverig voor. Nieuw is mij te duur, occasi vind ik prima maar demo? ik weet het niet... Mensen zijn daar natuurlijk flink op los gegaan om te kijken wat ie in zijn mars heeft.
 
Maarre.. even serieus weer. Zouden jullie zelf een demo model kopen? Ben daar een beetje huiverig voor. Nieuw is mij te duur, occasi vind ik prima maar demo? ik weet het niet... Mensen zijn daar natuurlijk flink op los gegaan om te kijken wat ie in zijn mars heeft.
ik heb een demo, gekocht bij Molenaar, scheelde 2500 euro op de nieuwprijs en er stond 2000 km op...
En losgaan is niet erg toch? doe ik zelf ook, is ie tenminste lekker ingereden...
 
Ik heb ook eeuwig staan twijfelen... Maar ik denk dat tweedehands toch wel een net betrouwbaarder gevoel geeft dan demo-toestel.
 
@ Fulleke
prijstechnisch is een demo zeker wel interessant! Vooral nu, aangezien de nieuwe kleuren er zijn en ze anders met het 2012 model blijven zitten. Hoeveel garantie heb je er op gekregen?

Die van 'zois' is o.a. tweede hands :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan