Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg je dezelfde reactie als bij de meeting in januari. Meeste ow-cuppers willen niet op Zandvoort rijden. Men vind het geen motorbaan en dat is het ook niet.

Hengelo was uitverkocht ?? Hoe zit dat dan? En hoe zit het dan met de ZAC, MSL, ONK in 2014 zeg het maar?

Allemaal argumenten die je zonder problemen aan de kant schuift.
 
wij hebben onze hand niet opgestoken eigenlijk om 2 redenen. (bij wij bedoel ik ons team)

we hebben nog geen licentie dus laat je het aan de rest van de groep over.
we zijn er nog nooit geweest dus kan er geen oordeel over geven.

misschien dat meer mensen dit hebben
 
wij hebben onze hand niet opgestoken eigenlijk om 2 redenen. (bij wij bedoel ik ons team)

we hebben nog geen licentie dus laat je het aan de rest van de groep over.
we zijn er nog nooit geweest dus kan er geen oordeel over geven.

misschien dat meer mensen dit hebben
die licentie heb je ook voor assen nodig, dus is t niet echt een argument om je hand niet op te steken.
en als je er geen oordeel over kan geven.....dat spreekt al voor zich dan.
 
wij hebben onze hand niet opgestoken eigenlijk om 2 redenen. (bij wij bedoel ik ons team)

we hebben nog geen licentie dus laat je het aan de rest van de groep over.
we zijn er nog nooit geweest dus kan er geen oordeel over geven.

misschien dat meer mensen dit hebben


Zo kom je natuurlijk ook niet echt verder....
 
Ik ben voornemens om Hennie te gaan benaderen om toch wat te organiseren voor 2013 en zeker voor 2014. Ik ben zelf ondernemer en ik denk dat dit zeker moet lukken om voldoende animo te vinden hiervoor.

IK gaf ook al op facebook aan dat ik denk te weten waar het probleem ligt. Het is meer de" ik ken het niet dus ik moet het niet " mentaliteit. Zeker vanuit de regio Assen merk ik dat deze inslag vaker regel dan uitzondering is.

CPZ is een uitdagendere baan als Assen, daarnaast hoogteverschill en genoeg punten om het verschil te maken in een race. En ook nog eens stukken moeilijker te leren.

Goed bezig!! Ik kom dit jaar ook gezellig op ZVT races rijden!
 
Ik ben benieuwd. Als je al ziet hoeveel voorlopige inschrijvingen er zijn voor Oschersleben dan moet CPZ toch ook lukken lijkt mij ??
 
wat is wel een motorbaan buiten assen/

:^

Alleen de banen waar de motogp rijdt zal dan alleen maar veilig genoeg zijn voor veel.
Superbike rijdt al op circuits die ze voor de gp niet veilig genoeg vinden,dus dan zullen die voor de cup ook niet goed genoeg zijn. :+

Maar zandvoort zie ik wel zitten,klein uurtje rijden en ik ben er.
Mijn zegen heb je Soulreaver :Y

Ik schrok met de kickoff eigenlijk wel een beetje dat er zo weinig animo voor was. -O-
 
Ik heb Hennie gemaild met de vraag of hij contact op kan nemen om e.a eens te bespreken. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Cpz zou ik ook zeker bij zijn. Heb vorig jaar een aantal keer op cpz gereden en beviel super. Assen nog nooit geweest, maar inderdaad men zegt dat Assen HET circuit voor de motorrijder moet zijn.
 
Cpz zou ik ook zeker bij zijn. Heb vorig jaar een aantal keer op cpz gereden en beviel super. Assen nog nooit geweest, maar inderdaad men zegt dat Assen HET circuit voor de motorrijder moet zijn.

Snelheid ligt een stuk hoger op assen,en het is op de strubben na lekker vloeiend te rijden.
Maar zoals eerder gezegd is zandvoort technischer en uitdagender.
 
Snelheid ligt een stuk hoger op assen,en het is op de strubben na lekker vloeiend te rijden.
Maar zoals eerder gezegd is zandvoort technischer en uitdagender.

ik denk dat het te moeilijk en te uitdagend is voor de NEE zeggers })
 
Ik heb ook nee gezegd voor CPZ. Dat wilt niet zeggen dat ik het geen leuke baan vind. Ik wil er alleen geen wedstrijd rijden. Met vrij rijden rijd er altijd al met gepaste snelheid.
 
ik denk dat het te moeilijk en te uitdagend is voor de NEE zeggers })

Voor jou cpz geen probleem in ieder geval. Lekker janken met dat ding van je over zandvoort en de 600 en 1000cc gewoon voorblijven. Respect!!
Ruikt overigens heerlijk als je erachter rijdt.
 
Voor jou cpz geen probleem in ieder geval. Lekker janken met dat ding van je over zandvoort en de 600 en 1000cc gewoon voorblijven. Respect!!
Ruikt overigens heerlijk als je erachter rijdt.
ik blijf echt niet iedereen voor.
met de msl cup 1 x 3e geworden tot 850cc
5e overall dacht ik.
 
Ik heb ook nee gezegd voor CPZ. Dat wilt niet zeggen dat ik het geen leuke baan vind. Ik wil er alleen geen wedstrijd rijden. Met vrij rijden rijd er altijd al met gepaste snelheid.


Ok en hoe doe je dat dan zodirect met de Ruskenhoek vol in 6 er doorheen of toch terug naar 4 en rustig er doorheen? Ga je daar dan ook met gepaste snelheid doorheen zo in de cup? En de ramshoek? En duikersloot / meeuwenmeer uit? Ook maar pas op het gas als je de bocht helemaal uit bent. Of toch vol op het gas in 4 en de kans op een highsider voor lief nemen?

Ik weet niet of je weleens in Hengelo bent geweest? Zo ja dan zijn je argumenten voor CPZ niet valide. Als jij een Assen cup prefereert en de knaken hebt om 700 km naar Oschersleben te rijden voor 2 quali en 2 races top!

Maar ZAC rijdt daar ook en er zijn bijna nooit ernstige ongelukken. Niet meer dan op Assen in elk geval
 
Ik ben nooit op Zandvoort geweest en weet dus niet wat de risico's zijn, maar ik heb begrepen dat dit muurtjes langs het circuit zijn. Er is wel een verschil tussen met grote snelheid crashen in de Ruskenhoek maar in ieder geval ruimte hebben om te glijden of crashen en tegen een muur belanden.
 
Mijn 1e gewonnen wedstrijd is op CPZ. Dus ook ik zeg volmondig ja ! :P Tja kwa veiligheid zit het natuurlijk veel minder als op assen. Maar als ik dan op hengelo kijk ( waar ik nog nooit op heb gereden maar al 4 jaar ga kijken ) vind ik dat er gevaarlijker uitzien als Zandvoort. Maar dat is een mening.
 
Ik ben nooit op Zandvoort geweest en weet dus niet wat de risico's zijn, maar ik heb begrepen dat dit muurtjes langs het circuit zijn. Er is wel een verschil tussen met grote snelheid crashen in de Ruskenhoek maar in ieder geval ruimte hebben om te glijden of crashen en tegen een muur belanden.

Op cpz is er bij de hugenholz erg weinig geen uitloop,maar daar is je snelheid bijna stapvoets.
Bos uit is volgens mij het linkste stukje.
Ik heb gasten zelfs in de tarzan helemaal bovenin tegen de vangrail op zien rijden,dus wat dat betreft is er geen grindbak groot genoeg ;)
 
Op cpz is er bij de hugenholz erg weinig geen uitloop,maar daar is je snelheid bijna stapvoets.
Bos uit is volgens mij het linkste stukje.
Ik heb gasten zelfs in de tarzan helemaal bovenin tegen de vangrail op zien rijden,dus wat dat betreft is er geen grindbak groot genoeg ;)

als je hem in bosuit neerlegt puur op snelheid ga je met insturen over het voorwiel (wat volgens mij nog bijna niemand is gelukt zonder mega lomp te doen). gebeurt dat heb je nog een grindbak. die houd pas op waar je alweer bijna op het gas zit of iig op zon punt in de bocht waar je er eigenlijk never op je plaat gaat. inhalen in bosuit is niet slim omdat er geen ruimte is als je onverhoopt bij het uitkomen naast de baan komt.

en zijn genoeg mensen gecrasht in de hugenholtz en zover ik gezien heb nooit met heftige afloop omdat de snelheid vrij laag is.

de 'normale' plaatsen waar mensen op hun plaat gaan op zandvoort is uitloop genoeg. bos in, audi s, vodafone, scheivlak, noem maar op is de grindbak echt groot genoeg.

als je hem op assen ingaan ramshoek neerlegt haal je de banden ook.. dus bij rare ongelukken heb je soms een probleem.
 
Ik ben nooit op Zandvoort geweest en weet dus niet wat de risico's zijn, maar ik heb begrepen dat dit muurtjes langs het circuit zijn. Er is wel een verschil tussen met grote snelheid crashen in de Ruskenhoek maar in ieder geval ruimte hebben om te glijden of crashen en tegen een muur belanden.

ik zou zeggen boek eens een circuitdagje op cpz :) meeste mensen overdrijven de slechte veiligheid op zandvoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan