Ducati Hyperstrada

geertf60

MF'er
7 jun 2005
97
0
moerzeke
Gisteren nieuwe witte Hyperstrada besteld! Mijn 3j oude Monster verkocht met slechts 3000km. Nu meer iets "tourgericht" gekocht ;)

Een kennis van mij geeft opleidingen bij Ducati en binnen 2 weken krijgen de dealers hun trainingen voor de nieuwe Hypermotard en Hyperstrada. Pers krijgt de motoren enkele dagen ervoor te zien. We mogen ons dus begin maart aan de eerste testverslagen verwachten. Zoals iedereen enorm benieuwd!

Had me voorgenomen nooit nog iets te kopen alvorens een testrit te doen maar kon weer eens niet wachten :+

Heeft er soms iemand een foto van een hypermotard met zwarte velgen en een witte sierlijn erop. Twijfel om dit ook nog laten te doen. Wie heeft ervanring met een goed bluetooth headset en ervaring met een Iphone (Tomtom) op de motor?

Zijn er nog gelijkgestemde zielen die reeds een Hyperstrada gekocht hebben?
full
 
Mooie motor, ik heb hem in het echie gezien bij motoport Hippolytushoef 2 weken geleden, zag er super uit en een prettige zit.
Zodra er eentje beschikbaar is ga ik er eens mee proefrijden :)
 
gefeliciteerd , heb de fiets nog niet in het echt gezien.
Hopelijk heb je niet teveel af moeten schrijven op je monster.

Groet

Fons
 
Neen, particulier verkocht. Zonder opleg kunnen wisselen voor deze nieuwe fiets. Van een zaakje gesproken. Wel verkocht met spijt in het hart maar ik heb wel geruststelling dat hij bij een echte liefhebber is terecht gekomen!!

Mijn droom was een Multistrada Pikes Peak maar aangezien ik relatief weinig km's doe, vind ik de aankoopprijs van een multi te duur. Had gehoopt op een 848 versie van de multi maar die zal er dus nooit komen na de presentatie van de Hyperstrada.

Heb zelf nog maar één keer plaats genomen op de fiets tijdens het salon in Brussel en ik was direct verkocht. Zocht een meer toergericht model met plaats voor het vrouwtje. Aangenamer zadel, veel rechtere zithouding en betere windbescherming t.o.v. de Monster. Maar je zit wel veel dichter op het voorwiel. Zal wel wat wennen worden want heb nog nooit in dergelijke zithouding gereden.

Dat de koffers standaard op de fiets staan is ook meegenomen. Zal deze vermoedelijk niet veel gebruiken maar zijn wel handig als je eens met 2 een uitstapje doet. Helmen mogen op de fiets blijven en hoeven we nu niet meer mee te sleuren.

Momenteel zit de pers in Spanje voor de Hypermotard SP. Ben benieuwd of de Hyperstrada ook al aan de beurt komt.

PS: heb net vernomen dat mijn gebuur ook een Hyperstrada heeft besteld. Een Ducati rode. Na onze aankoop van een Monster en een Streefighter 3j geleden, nu 2 strada's!
 
Niemand foto's genomen op de beurs? Vandaag met spijt afscheid genomen van de Monster en nu nog 2 maand wachten op de Strada!
 
Ik heb hem vandaag wel gezien. Maar ik had op de ducati stand meer aandacht voor de streetfighter en de 1199 panigale
 
Ik heb hem vandaag wel gezien. Maar ik had op de ducati stand meer aandacht voor de streetfighter en de 1199 panigale

Dan kan mijn gebuur je misschien helpen! Die heeft een rode streetfighter 1100 van 2010 te koop staan met 5000km op de teller voor 10500 euro. Hangt vol met Performance onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Niemand foto's genomen op de beurs? Vandaag met spijt afscheid genomen van de Monster en nu nog 2 maand wachten op de Strada!

Wel gezien en even op gezeten, geen foto's nee :N
Zit erg lekker, wel een beetje jammer dat ie van voren zo "smal" is. Als je hem van voren ziet zou je hem voor een brommer kunnen aanzien. Maar zoals ik al eerder zei, als ie bij de dealer staat gaan we eens een proefritje maken :)
 
Gisteren is mijn nieuwe Hyperstrada bij Ducati Herzele gearriveerd. Nu nog alles monteren, wielstrips plakken en gps monteren. Laat ons hopen dat de Belgische administratie het dit keer wat beter aanpakt als bij mijn vorige Ducati (3 weken wachten op nieuwe nummerplaat :? ).

En vooral dat dit kutweer eens verandert O-)

Nog niemand hier op dit forum een Hyperstrada gekocht? Stond ook nog demo in de showroom. Mijn gebuur zijn exemplaar was spijtig genoeg nog niet binnen.

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Dacht al dat niemand hier interesse had voor deze machine. Er is natuurlijk ook nog maar weinig of niks over terug te vinden.

Ben inderdaad ook benieuwd hoe hij gaat rijden. Eigenlijk is het een hypermotard met scherm en iets hoger stuur. Voelt ook comfortabeler aan als de "motard".

Van de mensen van Motorfreaks.nl heb ik vernomen dat de persintroductie binnen een 2-tal weken zou plaatsvinden in Corsica. Raar; normaal rijdt de pers eerst met de motoren alvorens ze uitgeleverd worden.

Alvast enkele bevindingen :

1) ik ben 1,80m en kan enkel met de tenen aan de grond. Indien je je voet volledig aan de grond wilt, moet je zeker de verlaagde versie bestellen.
2) 2 12V-stekkers. Eéntje achter het linker zijpaneel (kleine sigarettenaansteker) en de andere onder het zadel achter de unit voor de vering.
3) Motor valt enorm goed mee zonder koffers. De houders zijn vrij klein en vallen niet echt op zodat je indruk hebt met een gewone Hypermotard op weg te zijn. Overweeg om ze in het zwart te laten adoniseren om nog minder op te vallen.
4) de passagiersgrepen zijn van aluminium ipv plastic!
5) Als je van een Monster komt is het dashboard wel heel klein.

Wacht in volle spanning af naar de levering.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn nieuwe Hyperstrda opgehaald. Wat een verschil met mijn Monster M1100. Deze rijdt echt wel veel comfortabeler en alles is veel lichter te bedienen. Echt een aanrader. Na 50 km kan al zeggen dat ik de juiste beslissing heb genomen!!
full
 
Vandaag mijn nieuwe Hyperstrda opgehaald. Wat een verschil met mijn Monster M1100. Deze rijdt echt wel veel comfortabeler en alles is veel lichter te bedienen. Echt een aanrader. Na 50 km kan al zeggen dat ik de juiste beslissing heb genomen!!
[afbeelding]

Gefeliciteerd! Veel plezier met je aankoop en een hoop veilige kilometers toegewenst.
Je hebt een hele mooie motor. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

Groeten,

Imre
 
Vandaag mijn nieuwe Hyperstrda opgehaald. Wat een verschil met mijn Monster M1100. Deze rijdt echt wel veel comfortabeler en alles is veel lichter te bedienen. Echt een aanrader. Na 50 km kan al zeggen dat ik de juiste beslissing heb genomen!!
[afbeelding]
hai geert dikke fiets zo ! heb je wellicht ook foto´s zonder koffer zodat je goed zicht hebt op de bevestigingspunten van de koffer ?

Ook ik rij nu op een monster 1100 en ben benieuwd naar je bevindingen, mis je het koppel niet van de 1100 ? en hoe verhoud het stuurgedrag zich tot de monster die echt super stuurt ? al enig idee van de topsnelheid van de hyperstrada?
 
Ben voor een paar dagen met vakantie maar van zodra ik terug ben post ik een paar foto's zonder koffers. Is ook wel veel mooier zonder die koffers (moet ik spijtig genoeg toegeven). Heb Strada gekocht omdat ik met al de opties op een Hypermotard bijna zo duur uitkwam als een Strada en de koffers komen altijd wel eens van pas.

Mijn eerste bevindingen zijn dat je de twee (Monster - Strada) niet met elkaar kunt vergelijken door de verschillende zithouding. Hier zit je veel rechter wat het sturen en de beleving heel anders maakt. Heb de motor enkel opgehaald bij de dealer dus veel kan ik nog niet zeggen over de trekkracht van de motor. Voorlopig heb ik de indruk dat je op de Monster meer gevoel van snelheid had maar trekkracht is er zeker voldoende. Je kan natuurlijk nooit wegsteken dat dit een 820 blok is en het andere een 1100. Alleen (voorlopig) gaat alles geleidelijker als de Monster. Dit heeft waarschijnlijk ook te maken dat je hier veel meer windbescherming hebt als op de Monster. Hij stuurt/draait wel veel korter dan de M1100. Ook heb ik de neiging om mijn been uit te steken in bocht.

Wel moet ik zeggen dat de gasrespons en de enginebreaking veel "smoother" is als op de Monster. Met vrouwtje reed vroeger niet zo graag mee omdat bij gas lossen op de Monster er zoveel motorrem was dat zij telkens moeite had om zich af te duwen wegens onvoldoende houvast (of mijn rijstijl O-) . Het is wel een heel brede fiets achteraan met de koffers erop. Zal voorzichtig worden in filerijden.

Als ik het kort moet samenvatten dan was de Monster een naakte sportfiets en is dit een naakte funfiets!!

Heb wel 2 opmerkingen. Met de koffers erop is het niet altijd handig om op te stappen zonder de koffers te raken door de hoge achterkant. En bij het uitklappen van de zijstandaard blijft mijn motorbroek soms aan de crosssteunen hangen waardoor deze steeds boven je laarzen komt. Of heeft dit met ouder worden te maken ;)

Heb wel nog één vraag waarbij jullie mij misschien kunnen helpen. Ik heb een houder voor mijn IPhone gemonteerd. Werkt perfect. Alleen zitten er 2 12V stekkers op de motor die max 4A aankunnen. Het zijn van die kleine aansluitingen en geen sigarettenaanstekers zoals in de wagen. Hierdoor kan ik geen USB-lader met kabel gebruiken om mij IPhone / GPS op te laden. Iemand oplossing hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
hai geert dikke fiets zo ! heb je wellicht ook foto´s zonder koffer zodat je goed zicht hebt op de bevestigingspunten van de koffer ?

Ook ik rij nu op een monster 1100 en ben benieuwd naar je bevindingen, mis je het koppel niet van de 1100 ? en hoe verhoud het stuurgedrag zich tot de monster die echt super stuurt ? al enig idee van de topsnelheid van de hyperstrada?

Hierbij nog enkele foto's zonder koffers en van dashboard.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets, heb er gisteren op kunnen rijden tijdens de ducati demodagen.
het is inderdaad een funfiets in vergelijking met mijn huidige fiets voelt het lichter en kleiner aan.
Hoogte is ongeveer hetzelfde

veel plezier
Fons
 
En Fons, hoe beviel de motor je? Hoe moet ik dit zien tov de multi? Heb daar lang over getwijfeld maar uiteindelijk toch hier voor gekozen omdat hij er wat speelser en slanker uitziet.
Na 100 km, kan ik wel al zeggen dat ik de juiste keuze heb gemaakt tov van mijn Monster. Heb toen getwijfeld tussen een hypermotard 796 en een Monster M1100. Had toen beter een testrit gedaan want dan had ik vermoedelijk al een hyper gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Het was maar een kort ritje op de strada dus kan er niet al teveel over zeggen.
Wat me zo snel opviel ;
het zadel lijkt smaller maar zit niet verkeerd.
power onderin is wat minder
betere windbescherming ik had nu veel minder last van turbulentie (herrie) rondom de helm.
De fiets is goed wendbaar en dat is die van mij nu iets minder maar dat kan aan de banden liggen van de Mts want daar zit nu meer dan 6000 k op.

Groet
Fons
 
Terug
Bovenaan Onderaan