Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Fulleke
prijstechnisch is een demo zeker wel interessant! Vooral nu, aangezien de nieuwe kleuren er zijn en ze anders met het 2012 model blijven zitten. Hoeveel garantie heb je er op gekregen?

Die van 'zois' is o.a. tweede hands :)
de fabrieksgarantie, ik denk dat die 2 jaar is...
 
Heb zelf mijn huidige motor (even vloeken.... Bandit 650 ;) met 1.500 [km] op de tellert gekocht. Ben een techneut in hart en nieren en erg zuinig op mijn brommer. Ben altijd huiverig geweest voor ex-demo's, ex-verhuurmotoren, ex-lease etc. etc. Vermoed toch echt dat de Bandit een demo is geweest (de slijtbouten van de voetsteunen waren afgesleten..). Tot nu toe echt geen klap verkeerd gegeven, geen olieverbuik, koppeling perfect etc. etc. Dus..... :) Hoeft niet verkeerd te zijn. Motoren zijn tegenwoordig van hele goede kwaliteit, en heel belangrijk is het inrijden. Dat doen ze bij de dealer meerstal zelf, voordat ze hem met een vreemde op pad sturen.
 
Laatst bewerkt:
Op deze manier is die echt niet zuinig met sap.

kawasaki-versys-1000-gran-tourer-2013-1360941419961_615x300.jpg
 
Leuke foto's :9

Nou mijn Versys is zwart maar al behoorlijk wit inmiddels door de pekel van de afgelopen dagen :o Ach gewoon afspoelen en weer gaan. Heb hem toch voor woon-werk nodig!

16.6 klinkt niet verkeerd, zeker niet als je flink doorknalt *D

Overigens was ik zaterdag bij Kawa dealer voor intro van Z800. Daar stond ook een zwarte Versys 1000, helemaal vol met accesoires zoals andere kofferset (dus niet van Kawa) en verstralers. Zag er goed uit. Dealer had hem zelf zo gespoten en opgetuigd.

De punten die ik het minst mooi vind hadden ze ook aangepakt en hebben weer een drempel weggenomen. Mooie zwarte uitlaat (Arrow meen ik), dat grijze kapje rondom de koplamp zwart gespoten en de zilvergrijze radiator vervangen door een zwarte radiotor guard. Zag er top uit.
 
@CBX Blakkie
uhm.....dat is Portugees. Komt van een Braziliaanse site. Heb de laatse zin even door google translate gehaald :)
"Zeker een goed voordeel met het oog op de uitstekende prestaties en rijplezier boeiende waargenomen in onze beoordeling maakt het een concurrent van de prachtige feedback in zijn segment".

Gezien deze afsluitende zin ga ik er van uit dat ie een goede eindbeoordeling krijgt ;)
 
Gister op beurs geweest. Erg jammer dat Kawa niet vertegenwoordigd was, dus mbt Kawa modellen moest je het doen met een motordealer die een losse Z800 of Versys 1000 had meegenomen.

Dé positieve verassingen waren voor mij de Tiger Sport maar vooral de nieuwe KTM 1190 Adventure. Alles klopt bij dat ding. Op beide maar eens een proefrit maken komende lente. Samen met de Versys 1000 staan deze nu op mijn shortlist om mijn kleine stuurwondertje op te volgen.

Nog wel een praktisch vraagje, is het zadel te verlagen, want zat op de beurs op een Versys 1000 en kon net met mijn tenen bij de grond, terwijl ik mij meen te herinneren dat dat bij mijn proefrit niet het geval was :? Ik ben zelf 1.79m dus zo klein ben ik toch ook weer niet.
 
Gister op beurs geweest. Erg jammer dat Kawa niet vertegenwoordigd was, dus mbt Kawa modellen moest je het doen met een motordealer die een losse Z800 of Versys 1000 had meegenomen.

Dé positieve verassingen waren voor mij de Tiger Sport maar vooral de nieuwe KTM 1190 Adventure. Alles klopt bij dat ding. Op beide maar eens een proefrit maken komende lente. Samen met de Versys 1000 staan deze nu op mijn shortlist om mijn kleine stuurwondertje op te volgen.

Nog wel een praktisch vraagje, is het zadel te verlagen, want zat op de beurs op een Versys 1000 en kon net met mijn tenen bij de grond, terwijl ik mij meen te herinneren dat dat bij mijn proefrit niet het geval was :? Ik ben zelf 1.79m dus zo klein ben ik toch ook weer niet.
als je toevallig op de Extreme hebt gezeten bij een van de dealers, dan was die inderdaad aan de hoge kant, ook ik had moeite met de voeten aan de vloer (1.83)
zadel kan idd niet lager, of je moet er aan de onderkant iets af halen.
 
als je toevallig op de Extreme hebt gezeten bij een van de dealers, dan was die inderdaad aan de hoge kant, ook ik had moeite met de voeten aan de vloer (1.83)
zadel kan idd niet lager, of je moet er aan de onderkant iets af halen.

Klinkt interessant, voor mij als 'lange drel' (2.00 [m]) ;). Had nog niet eerder van de Extreme-versie gehoord, nu even op internet gezocht, kom ik bij Wim ter Braake uit...

http://green-lines.nl/nl/2012/11/kawasaki-versys-1000-extreme-edition/

Kneem aan dat je deze bedoelt? Lees namelijk niets over een verhoogde versie ofzo...
 
Laatst bewerkt:
Dat zou wel eens die extreme edition geweest kunnen zijn idd. Er stonden er twee naast elkaar, een witte en die volgeladen uitvoering.
Wel jammer dat ie niet te verlagen is, zeker aangezien het zadel ook erg breed is en je hierdoor al gauw wat centimeters te kort komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan