SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
De sv1000 is dus zo goed als even groot als de 650. Dat had ik niet verwacht. Het vermogen lijkt me wel interessant, de 650 vind ik eigenlijk net iets te slap. Maar dat maakt hem wel weer heel mooi voor op de openbare weg. Flink knallen en niet direct je rijbewijs kwijt.

Ben vandaag bezig geweest met mijn tandwielen en ketting vervangen.
Probleem 1: met eindeloze ketting moet de achterbrug eruit
Probleem 2: achterbrug zit vast met een speciale ring, speciale dopsleutel nodig. Die heb ik gekocht via Ebay
Probleem 3: Dacht dat de inbus voor de achterbrugas even groot was als de vooras. Niet dus... vanmiddag vlak voor sluitingstijd toch nog een 19mm inbus kunnen krijgen.
Probleem 4: vorige eigenaar vond het nodig om de borgring achter de voortandwielmoer niet om te vouwen maar er compleet plat tegenaan te slaan, op 2 plaatsen. Daar ben ik even zoet mee geweest.
Probleem 5: De moer voor het voortandwiel wou op geen manier los. Uiteindelijk de motor weer stukje in elkaar gezet, stuk hout door het achterwiel + een buis van 80cm over de sleutel heen. Nadat de motor ongeveer 30 cm werd opgetild door de kracht die we zetten gaf hij eindelijk toe. PANGG moer los.

Dus ik kan wel zeggen het was een leuke? sleutel dag. Vanavond nog beetje overtollig vet weggehaald en morgen dan eindelijke, als het goed is, de nieuwe set erop zetten.
 
Zo de dag zit er weer op. Maar ik moet zeggen het was een goede dag.

Nieuwe ketting en tandwielen zitten erop. A-Tre zit erin, duurde 10 min in totaal en direct even luchtfilter vervangen. Als het weer wat beter wordt even de motor warm rijden om de olie te doen en dan ben ik er weer klaar voor!

Oja de nieuwe spiegels zitten er ook op.
 
Al regelmatig gehoord dat die moer van het voortandwiel beenhard vastzit. Kijk er al uit om dat ooit eens zelf te moeten doen. :N

Stalen remleidingen voelen goed aan in m'n garage, later vandaag misschien toch eens een kort ritje om ze te testen!
 
Ook ik ben nu trotse eigenaar van een SV650!
Bij aanschaf zat er echter een universele koplamp op die ik niet super mooi vind zelf.
Hebben mensen wat ervaring met andere koplampen op de SV? Op internet staat er niet erg veel over
 
Al regelmatig gehoord dat die moer van het voortandwiel beenhard vastzit. Kijk er al uit om dat ooit eens zelf te moeten doen. :N

Stalen remleidingen voelen goed aan in m'n garage, later vandaag misschien toch eens een kort ritje om ze te testen!

Was bij mij met stok in het achterwiel en meter pijp om op te staan niet voldoende om de moer los te krijgen. Vervolgens maar met een normale dop en met de makita zo los, gewoon een slagmoersleutel gebruiken dus! Ben er zelf ook niet zo'n fan van om gewone doppen als krachtdoppen te gebruiken, maarja wat moet je dan.

Ps je moet ook nog een dop opmaat slijpen/vijlen voor de moer van de achterbrugas, ook een inverstering van 5 euro om een grote dop te verzagen.
 
Robert91 foto's!!! Wat de koplamp betreft, lamporen zijn er in alle soort en maten te krijgen en koplampen zelf ook. Dus als je beetje handig bent kan alles erop. Kijk anders eens in het build thread van SvRiders.com daar kom je de gekste dingen tegen.

Motorbeurs ga ik dit jaar niet naartoe. Niet echt wat nieuws nodig en dan wordt ik er alleen maar hebberig van })
 
@Weersink, er zijn inderdaad veel koplampen te vinden. Me oog is er op 1 van ebay gevallen die al vaker naar voren is gekomen op het forum. Deze heeft echter een slechte lichtopbrengst en smelt bij andere lampjes hoorde ik. Het is dus kijken of er misschien wat op de beurs te vinden is. Zondag ga ik!
 
Laatst bewerkt:

Semi volledige uitlaat klinkt mooi maar betekend slechts uitlaatdemper + middenpijp. Juist het duurste gedeelte moet je weer gebruiken. Voordeel is wel dat je niet hoeft te zagen en hem dus weer origineel kunt maken, alhoewel het originele verloopstuk meestal zodanig is geroest dat ik me afvraag of je deze wel weer kunt gebruiken. Verder wel leuke pijpje. Ik zou voor Titanium met endcap gaan.

Hier geen motorbeurs :N Weekend vol afspraken. Volgend jaar misschien weer.
 
Roest op mijn sv valt mee, dus daar maak ik me geen zorgen over. Idd titanium met normale endcap..
 
Roesten doet mijn sv ook niet. Maar dat komt ook omdat ik zo een zeikerd ben over poetsen, pekel en regen.

Robert91 Ik zie een akra en andere spiegels, dat is een goed begin. Die koplamp is wel echt heel lelijk als je het mij vraagt. Ik vind een MT3 koplamp altijd mooi en natuurlijk het origineel.
 
Ben vrijdag op de motorbeurs geweest met een maatje.
Nieuwe spiegels gekocht, 50% korting en had ze nodig dus blij :D
Vergeten een acculader te kopen. :(
Veel mooie vrouwen gezien, die kregen meer aandacht dan de motors :p
Custom show leek nergens op.
Veel gereedschap en kleding.. en ik vond de kleding over het algemeen nog wel vrij duur. Heb een jasje gepast die ik anderhalf jaar geleden al bij mijn dealer heb zien liggen en ding was 50 euro afgeprijs..
 
En Qupix hoe staat het met de OP?

Voor de geintreseerde heb van de week een hoop leuk spul binnen gehad voor mijn SV. :9~
 
Laatst bewerkt:
Foto's Daan :D

zal helaas nog ff duren voor het er in hangt maar staat in mijn kamer ook wel leuk.
IMAG1694_zps49285b0e.jpg
 
Laatst bewerkt:
aaahww nice hoor. Heftig spul!
Wat voor vork en accu zijn dat? als ik vragen mag

Vork is van een 04 gsxr 1000
de accu zat al in de sv toen ik hem kocht, bewwar al mijn motor spullen op mijn kamer dus zo is de accu op de foto gekomen.
maar is dit geen standaard sv accu dan??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan