Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er eentje te koop staan in België.
Spiksplinternieuw, wit, werd nog niet ingeschreven of op gereden.
Wordt verkocht omdat we een nieuwe gezinswagen nodig hebben, helaas.
Vaste prijs: 9500 € -----> Koopje :-)
 
Ik heb er eentje te koop staan in België.
Spiksplinternieuw, wit, werd nog niet ingeschreven of op gereden.
Wordt verkocht omdat we een nieuwe gezinswagen nodig hebben, helaas.
Vaste prijs: 9500 € -----> Koopje :-)
Welkom op MF
 
Nou, ik was hier al ooit hoor, maar ik weet niet meer onder welke nickname.
Is we lal wat jaartjes geleden.
Bedankt! :)
 
Aangemeld bij Continental als testrijder voor de nieuwe Conti banden. Af en toe een testrapport schrijven voor twee gratis banden.
 
Iemand ervaring met ander windscherm. Zoek er ééntje dat me zo goed als volledig uit de wind zet tijdens lange ritten. Ik word soms gek van het gebulder.
 
Leuke prijs :) Alleen drong later tot me door dat het een Belgische is. Zit je weer met invoer en bpm te klooien.

Das lachen, dan krijg je dus gewoon gratis banden? Sweet. Al ervaring met Conti's?
 
Kan er iemand even de afmetingen posten van het standaard kuipruitje van de versys..?
Ik zit namelijk met een ander ruitje dan het origineel maar wil er toch een groter touringruitje op laten plaatsen.
 
Iemand ervaring met ander windscherm. Zoek er ééntje dat me zo goed als volledig uit de wind zet tijdens lange ritten. Ik word soms gek van het gebulder.
ik heb het ruitje van MDI, maar ik zit niet volledig uit de wind...
er is nog wel een groter ruitje geloof ik, maar dan moet je je wel gaan afvragen of je niet beter een RT1200 had kunnen nemen... ;)

Ik heb een Crashbar van Givi gekocht, montage is nog niet helemaal klaar, omdat ik ook de verstralers van Givi nog moet monteren...foto's volgen...

Maar daardoor heb ik een mooie aanbieding voor de liefhebber:

EVOTACH crash Bobbins

full


Zitten er net 2 maanden op, niet beschadigd , dus als nieuw.
Heel makkelijk te installeren, 2 bestaande bouten eruit, 2 nieuwe erin, momentsleutel aanhalen en klaar.

full


kosten 65 euro nieuw plus 12 euro verzendkosten,
ik heb ze te koop voor 35 euro, inclusief verzending, moet je ze wel zelf halen op een afhaalpunt van DHL bij je in de buurt
 
Laatst bewerkt:
zo! de crashbar zit er op, was ff een klussie, want Givi heeft de vervangende bouten er weliswaar bijgedaan als het gaat om de montage op het blok, maar dat zouden eigenlijk bouten met een inbus moeten zijn. Je komt namelijk niet met je dop in de buis ! Niet goed over nagedacht dus. Gelukkig had ik zelf nog 2 bouten...

full


full


full


full


full


full




Op de crashbar zitten de Givi verstralers, dat pakket was compleet en ziet er degelijk uit. Voldoende draadlengte om goed aan te kunnen sluiten, en goede instelmogelijkheden voor de lampen.

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,ik heb al enkele keren dit forum over de VERSUS 1000 doorgenomen met enige interesse.Ik rij zelf sinds feb'13 met een versus 1000 (tevens ook m'n eerste KAWA) en heb tot op heden zéér tevreden met mijn nieuwe aanwinst.P.s.: ik heb het windscherm vervangen door een mri-scherm dat een goede aankoop bleek te zijn i.v.m windbescherming(mijn vorige moto was nml een Pan.).De witte versus met de crashbar en de verstralers --> knappe uitvoering, zet me aan't denken.:-)

882249_10200288957018832_832650648_o.jpg


887152_10200288959218887_716290759_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,ik heb al enkele keren dit forum over de VERSUS 1000 doorgenomen met enige interesse.Ik rij zelf sinds feb'13 met een versus 1000 (tevens ook m'n eerste KAWA) en heb tot op heden zéér tevreden met mijn nieuwe aanwinst.P.s.: ik heb het windscherm vervangen door een mri-scherm dat een goede aankoop bleek te zijn i.v.m windbescherming(mijn vorige moto was nml een Pan.).De witte versus met de crashbar en de verstralers --> knappe uitvoering, zet me aan't denken.:-)

[afbeelding]

[afbeelding]
is dat de kawa kofferset of de Givi?
 
Dit is de kawa kofferset van Givi. De eerste reeks van koffers geraakte niet door de keuring, dus de hele kofferset terug naar Japan voor de nodige modificaties (een collega met een VERSUS van de eerste lichting heeft 6 mnd op z'n kofferset moeten wachten).Dit euvel is nu van de baan,ik heb MAAR 2 weken moeten wachten op m'n koffers.
 
Mijn lijstje met evt opvolger voor mijn kleine Versys is in principe teruggebracht tot twee. De Versys 1000 of de Tiger 1050 sport. Nu moet ik de laatste nog gaan rijden maar hij is wel aanmerkelijk smaller (net zo breed als mijn 650 Versys) dan de 1000.
Dat is wel een groot pluspunt aangezien ik weliswaar veel snelwegkilomers rijd, maar ook op verschillende lokaties midden in het centrum van Amsterdam werk. Ik vroeg mij daarom ook af of jullie ervaring hebben met druk stadsverkeer, langs rijen auto's bij verkeerslichten schieten :P en krappe nauwe bochtjes draaien 8-)
 
Mijn lijstje met evt opvolger voor mijn kleine Versys is in principe teruggebracht tot twee. De Versys 1000 of de Tiger 1050 sport. Nu moet ik de laatste nog gaan rijden maar hij is wel aanmerkelijk smaller (net zo breed als mijn 650 Versys) dan de 1000.
Dat is wel een groot pluspunt aangezien ik weliswaar veel snelwegkilomers rijd, maar ook op verschillende lokaties midden in het centrum van Amsterdam werk. Ik vroeg mij daarom ook af of jullie ervaring hebben met druk stadsverkeer, langs rijen auto's bij verkeerslichten schieten :P en krappe nauwe bochtjes draaien 8-)
ze zijn allebei even wendbaar, de draaicirkel is zo groot als de afstand tussen je oren, weet je nog ? ;)
het is gewoon een kwestie van motorkarakteristiek, een roffel van de 3-cilinder, of de toeren van de 4-in-lijn...
Heb je de accessoires in overweging genomen? want voor de 1050 zijn de koffers misschien duurder? afhankelijk van je wensen op termijn is een nieuwe rekensom wellicht handig ?
 
@Fulleke
goed punt, helemaal gelijk in qua wendbaarheid Ben alleen wel een flinke rausdouwer. Als het mij te druk is of te lang duurt (en dat gebeurt regelmatig want het staat standaard vast in A'dam) rij ik regelmatig fietspaden en voetpaden op om alles te passeren en dat gaat links rechts tussen de bekende paaltjes door ... Ok hoort niet maar ik heb ook een motor om tijd te winnen, anders ga ik wel met de auto O-)
Wat betreft rekensom heb je absoluut gelijk in. Met de vervanger van mijn kleine stuurmonster wil ik echt een paar jaar mee doen en met mijn kilometrage kan dat makkelijk 100.000km worden.
Zou er qua betrouwbaarheid vh blok een verschil zijn tussen de Kawa en Triumph? Daarnaast sta je bij Kawa elke 6k bij de dealer, dat is voor mij elke 12 weken zo'n beetje dan :?
 
@Fulleke
goed punt, helemaal gelijk in qua wendbaarheid Ben alleen wel een flinke rausdouwer. Als het mij te druk is of te lang duurt (en dat gebeurt regelmatig want het staat standaard vast in A'dam) rij ik regelmatig fietspaden en voetpaden op om alles te passeren en dat gaat links rechts tussen de bekende paaltjes door ... Ok hoort niet maar ik heb ook een motor om tijd te winnen, anders ga ik wel met de auto O-)
Wat betreft rekensom heb je absoluut gelijk in. Met de vervanger van mijn kleine stuurmonster wil ik echt een paar jaar mee doen en met mijn kilometrage kan dat makkelijk 100.000km worden.
Zou er qua betrouwbaarheid vh blok een verschil zijn tussen de Kawa en Triumph? Daarnaast sta je bij Kawa elke 6k bij de dealer, dat is voor mij elke 12 weken zo'n beetje dan :?
die 6K is geen grote beurt, dus je kunt ook veel zelf doen. die kilometers zullen geen probleem zijn, en beide blokken hebben hun betrouwbaarheid wel bewezen denk ik.
Jij zou met je kilometers ook eens moeten kijken naar de banden, welk merk heeft je voorkeur en is die er bijvoorbeeld wel voor de Versys.
Ik ben bijvoorbeeld nu testrijder geworden van de nieuwe Continental Tracks2 geworden, maar ik moet nog wachten omdat de bandenmaat van de Versys blijkbaar niet zo standaard. Misschien is er meer keuze voor de Tiger ? Ook dat telt mee natuurlijk.
Persoonlijk denk ik dat de Tiger meer geschikt is voor de "fietspaden", door het door jou al genoemde argument van de smalle fiets...
 
Hallo mede-forummers,

Ik kom de korte lijst eigenaren van deze, volgens mij, ondergewaardeerde motorfiets aanvullenmet mijn naam. Vanaf zaterdag mag ik mij trots eigenaar noemen van een witte versys 1000.

16 jaar nadat mijn moeder zei: Je kan beter eerst je auto rijbewijs halen, en mijn reactie was: als ik het niet nu doe dan wordt ik zo'n 40 jarige die zijn rijbewijs dan pas gaat halen. Heb ik er toch mooi nog 6 jaar af weten te snoepen en is de begeerlijke klasse bijgeschreven op mijn roze pasje.

Na een lange zoektocht en het proefrijden op CB600f Hornet, CBF1000A & F, V-strom, Versys 650, Monster 696, street triple, tiger 800XC, Tiger 1050 F800r, Z750 en uiteraard de Versys 1000 (welke aanvankelijk niet eens op mijn lijstje stond) Heb ik voor de laatste gekozen.

Aan de verschillende type motoren zie je dat ik nog niet helemaal mijn "soort motor" kon bepalen. De fun, sportivieteit en strak sturen van een naked, het smeuige karakter van een 4 1000cc 3of 4 cilinder, de relaxte zithouding van een allroad, de windbescherming van een toerfiets, ik wilde het eigenlijk allemaal wel. En aangezien het financieel en ruimte technisch niet haalbaar was om dan maar meerdere motoren aan te schaffen, moesten er dus compromissen gesloten worden......of niet?

Na een proefrit op de(destijds bovenaan het virtuele lijstje staande) versys 650 vanwege zijn hoge fungehalte strak stuurwerk en goede testreviews was ik enigszinst teleurgesteld toen ik er vanaf stapte. Ik kon maar niet wennen aan de staande 2 cilinder. Van de gehuurde F800r waarmee ik reed kon deze me ook al niet bekoren en was blijkbaar "niet mijn ding". Dit aangevend aan de verkoper, samen met dat ik het smeuige (maar weinig spannende) karakter van bijvoorbeeld een CBF1000F wel geweldig vond en of hij nog een goede suggestie kon doen kwam hij op de proppen met de Versys 1000.

Hoewel boven budget, maar nieuwsgierig naar hoe het reed (zonder eigen motor sla je proefritjes na het behalen van je rijbewijs gewoon moelijk af ;) ben ik gaan rijden. En zoals hij al voorspelde, ik kwam met een grote glimlach terug (en een probleem budgettair :N )

Hij had tot de 5000 toeren het smeuige en liniaire van de CBF1000, boven de 5000 de gretigheid van de CB600F, de speelsheid en fijne stuureigenschappen van de kleine broer de 650 en de windbescherming van de Vstrom. En natuurlijk is hij niet perfekt en vervangt hij niet al deze motoren, maar voor mijn kwam hij het meest in de buurt! En werd daarmee met stip nummer 1 op mijn lijstje.

Maar goed de meest van jullie wisten al dat het een fijne motor was :)
 
@ Andrew

Mijn ervaring mag dan redelijk beperkt zijn tot de proefritten op beide, maar wat mij ten gunste van de Versys bracht was de zithoogte (maar ik ben redelijk...euh compact) en ik kon zeker op lage toeren maar niet wennen aan dat "karakteristieke gefluit" van de Triumph.
En aangezien je het over stadsverkeer hebt, zit je nogal eens in dat bereik.

Bij de 800 is dit nog erger als de 1050 (daar kom je met een Akrapovic nog niet boven de fluittoon uit) en bij de geweldige nieuwe streettriple, echt sublieme motor, maar die vroeg er niet alleen vanwege de gewlidige 3 cilinder om om hem hoger in toeren te jagen, ook om van dat geluid af te komen.

Misschien voor jouw helemaal geen issue, maar als je er gevoelig voor bent dan kan het gaan irriteren, en dat zou zonde zijn.
 
Hallo mede-forummers,

Ik kom de korte lijst eigenaren van deze, volgens mij, ondergewaardeerde motorfiets aanvullenmet mijn naam. Vanaf zaterdag mag ik mij trots eigenaar noemen van een witte versys 1000.

16 jaar nadat mijn moeder zei: Je kan beter eerst je auto rijbewijs halen, en mijn reactie was: als ik het niet nu doe dan wordt ik zo'n 40 jarige die zijn rijbewijs dan pas gaat halen. Heb ik er toch mooi nog 6 jaar af weten te snoepen en is de begeerlijke klasse bijgeschreven op mijn roze pasje.

Na een lange zoektocht en het proefrijden op CB600f Hornet, CBF1000A & F, V-strom, Versys 650, Monster 696, street triple, tiger 800XC, Tiger 1050 F800r, Z750 en uiteraard de Versys 1000 (welke aanvankelijk niet eens op mijn lijstje stond) Heb ik voor de laatste gekozen.

Aan de verschillende type motoren zie je dat ik nog niet helemaal mijn "soort motor" kon bepalen. De fun, sportivieteit en strak sturen van een naked, het smeuige karakter van een 4 1000cc 3of 4 cilinder, de relaxte zithouding van een allroad, de windbescherming van een toerfiets, ik wilde het eigenlijk allemaal wel. En aangezien het financieel en ruimte technisch niet haalbaar was om dan maar meerdere motoren aan te schaffen, moesten er dus compromissen gesloten worden......of niet?

Na een proefrit op de(destijds bovenaan het virtuele lijstje staande) versys 650 vanwege zijn hoge fungehalte strak stuurwerk en goede testreviews was ik enigszinst teleurgesteld toen ik er vanaf stapte. Ik kon maar niet wennen aan de staande 2 cilinder. Van de gehuurde F800r waarmee ik reed kon deze me ook al niet bekoren en was blijkbaar "niet mijn ding". Dit aangevend aan de verkoper, samen met dat ik het smeuige (maar weinig spannende) karakter van bijvoorbeeld een CBF1000F wel geweldig vond en of hij nog een goede suggestie kon doen kwam hij op de proppen met de Versys 1000.

Hoewel boven budget, maar nieuwsgierig naar hoe het reed (zonder eigen motor sla je proefritjes na het behalen van je rijbewijs gewoon moelijk af ;) ben ik gaan rijden. En zoals hij al voorspelde, ik kwam met een grote glimlach terug (en een probleem budgettair :N )

Hij had tot de 5000 toeren het smeuige en liniaire van de CBF1000, boven de 5000 de gretigheid van de CB600F, de speelsheid en fijne stuureigenschappen van de kleine broer de 650 en de windbescherming van de Vstrom. En natuurlijk is hij niet perfekt en vervangt hij niet al deze motoren, maar voor mijn kwam hij het meest in de buurt! En werd daarmee met stip nummer 1 op mijn lijstje.

Maar goed de meest van jullie wisten al dat het een fijne motor was :)
waar ga je hem halen? Molenaar?
 
Mooi verhaal Vincent en gefeliciteerd! Leuk om even een inkijkje te krijgen in jouw zoektocht :Y Niemand kan tegen jou zeggen dat je over één nacht ijs bent gegaan ;)

Wat betreft het geluid van een Triumph, het geronk is heerlijk, dat gefluit staat mij ook erg tegen. Snap echt niet zo goed wat hier nou mooi aan is. Maar ik heb inderdaad ook gehoord dat het bij de 800 veel erger is dan bij de 1050. Ik ga binnenkort eerst maar eens een proefrit maken op die nieuwe 1050. Mocht ie dan nog bevallen maak ik eerst een nieuwe berekening (zie ook terechte opmerking van Fulleke) en dan maak ik gewoon een proefrit gelijk na elkaar op allebei.
Mijn Kawa dealer had zelf ook al aangegeven dat ik hem anders een dag mee kon krijgen en dan gewoon mijn woon-werk route moet rijden inclusief mijn survival tocht door het centrum van amsterdam 8-)
 
Dit is de kawa kofferset van Givi. De eerste reeks van koffers geraakte niet door de keuring, dus de hele kofferset terug naar Japan voor de nodige modificaties (een collega met een VERSUS van de eerste lichting heeft 6 mnd op z'n kofferset moeten wachten).Dit euvel is nu van de baan,ik heb MAAR 2 weken moeten wachten op m'n koffers.

Welke keuring heb je het hier over?

En hoe zou je kunnen herkennen of je koffers wel of niet gemodificeerd zijn?

Die van mij zouden ook nog weleens van de eerste lichting kunnen zijn.... :?

En zijn er nog andere terugroepacties/modificaties geweest in de korte tijd dat deze motor op de markt is?
 
Gisteren weer de nodige km gereden begin steeds meer lol te krijgen van de Versys. Donderdag (hemelvaart) ri. de Doloos en dan gaan we 1 1/2 week los in de speeltuin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan