SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het beter om de olie + filter te vervangen als de motor warm is dan?
Hoeveel was je kwijt voor olie+filter+remblokken+bougies? Dat zal ik ook gaan vervangen.

Bij mij geen problemen met los halen trouwens.
 
Is het beter om de olie + filter te vervangen als de motor warm is dan?
Hoeveel was je kwijt voor olie+filter+remblokken+bougies? Dat zal ik ook gaan vervangen.

Bij mij geen problemen met los halen trouwens.

yep :Y dan is je olie lekker warm, en vloeit het dus beter je blok uit. Even een kort blokje om, opbokken en aftappen.
 
Oke dat zal dan nog ff een paar maanden duren want die van mij ligt nog in de winterslaap en ik ben niet van plan hem daar uit te halen. Maar als het zo ver is dan zal ik dit zeker doen!
 
Ja wat SavagePielk zegt
4 liter olie (Motul 5100) = 35euro (via via :+ )
filter = 7,60
remblok voor + achter en iridium bougies = 104 euro (louis.de, 20% op de onderdelen + 25 euro kortingsbon scheelt heel wat!)

Maar E-G nog een paar maanden? Het is kut weer maar ik hoop toch nog 2 weekjes ofzo voordat het wel goed wordt.
 
Weersink bedankt voor de prijs indicaties.
Ja zal wel eind april, begin mei worden denk ik. Ik heb nu een auto dus de motor zal dit jaar alleen gebruikt gaan worden voor plezier ritjes. En daarnaast spelen de financien ook een grote rol dus vandaar.
 
vandaag weer lekker gereden met de sv650 !

goh, dat vermogen ben je wel snel gewend zeg, op 25kw...

Helaas nog geen 35kw kitjes beschikbaar...
 
Vind ik nog altijd een stevige prijs voor remblokken en bougies weersink, maar ik probeer altijd wel zeer goed rond te kijken voor goede prijzen.
Sommige plekken vragen 20€ voor een iridium bougie terwijl je ze online ook voor 5-6€ ofzo kan bestellen. Mijn Carbon Lorraine remblokken waren iets van een 50 a 60 denk ik.

Mogelijk dat mijn SV binnenkort een tijdje zonder verzekering komt te staan. Ik heb de Duke 690 van m'n broer ter beschikking om hem te verkopen en ik heb eerlijk gezegd ook wel zin om daar eens een paar weekjes mee rond te rijden.
 
Iridium bougies voor 5-6 euro?? Die site wil ik zien!
Mijn remblokken zijn van Lucas TRW, deze kosten 36 euro per setje (dus 2 voor en 1 achter = 108 eurie).

Een Duke 690 lijkt me wel vet! dikke 1 pitter. Ben alleen wel benieuwd hoe zoiets rijdt op de snelweg of langere stukken 80km weg.
 
Iridium bougies voor 5-6 euro?? Die site wil ik zien!
Mijn remblokken zijn van Lucas TRW, deze kosten 36 euro per setje (dus 2 voor en 1 achter = 108 eurie).

Een Duke 690 lijkt me wel vet! dikke 1 pitter. Ben alleen wel benieuwd hoe zoiets rijdt op de snelweg of langere stukken 80km weg.

Spark Plugs, NGK, Denso, Bosch, Champion | The Green Spark Plug Co Hier heb ik de mijne vorig jaar gekocht, zeer tevreden van! Prijs staat precies al ietsje hoger dan toen. Ik dacht dat ik inc verzending rond de 15€ zat. Edit: Op hun ebay webwinkel is het zelfs nog iets goedkoper heb ik de indruk.

Remblokken dacht ik dat je enkel vooraan bedoelde. Met achteraan bij is het inderdaad wat meer :) Gezien ik die bijna nooit gebruik, slijt die niet en heb ik ook geen nood aan betere blokken daarvoor.

Ik heb er al eens 60km autosnelweg mee gereden in het verleden en dat valt wel nog mee. Natuurlijk zit je stevig in de wind, maar enorm veel meer dan bij m'n SV is het niet. Toeren draai je wel iets meer en dat ding trilt serieus, maar voor die afstand stoorde mij dat niet echt. De klappen van de Akrapovic maken veel goed eens je terug wat bochtigere wegen tegenkomt :]
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel een leuk ding zo'n Duke 690.. maar ik zou dan gelijk doorsparen voor een 690 SMC

kwijl kwijl 0__o
 
Iridium bougies voor 5-6 euro?? Die site wil ik zien!
Mijn remblokken zijn van Lucas TRW, deze kosten 36 euro per setje (dus 2 voor en 1 achter = 108 eurie).

Een Duke 690 lijkt me wel vet! dikke 1 pitter. Ben alleen wel benieuwd hoe zoiets rijdt op de snelweg of langere stukken 80km weg.

Ebay..? En EBC sinter-blokken bij Bolski voor 29,30.
 
Lijkt me wel een leuk ding zo'n Duke 690.. maar ik zou dan gelijk doorsparen voor een 690 SMC

kwijl kwijl 0__o
690 SMC is hetgene wat er hoogstwss in de plaats komt bij hem :) Voor die Duke had hij een Bandit 600, en hij wou toen nog iets waar hij ook langere afstanden mee kon doen indien nodig. Met die Duke heeft hij nog een reis naar Zwitserland en Italië gereden, ondertussen is dat niet meer nodig en wil hij dus iets speelser.

Gister nog eens de SV buitengehaald *O*
 
Ja TOMTOM nu wil ik tekst en uitleg!! Een kawasaki?!?!

Hahaha rustig Joris, rustig.. Take a Sisi. Begrijp dat dergelijk schokkend nieuws een goede verantwoording behoeven. Zal om die reden het jou, en de overige forummiepjes, het tot in de puntjes nader uitleggen.

Ik sprak Lieke gisteravond. Lieke is mijn buurmeisje en verwant aan Joris (lees: Weersink). In Facebook termen kun je stellen dat zij onze gemeenschappelijke vriend is.
In wezen de schakel die Weersink en mij verbinden waarbij onze voorliefde voor motoren de boventoon voert. Maar om niet verder af te dwalen, ik trof haar tijdens een heugelijk avondje uit in het lokale dorpscafé en knoopte een gesprek met Lieke aan.

Na het over het weer en de koetjes en kalfjes te hebben gehad, vertelde ik haar over de aanvaring die ik eerder die dag had met een verkoopmedewerker van een niet nader te noemen motorzaak. Terug kijkend, schuilde er achter de vriendelijkheid van de medewerker iemand die het op mijn centjes had voorzien. Ik als onschuldige en niets vermoedende klant vroeg om een betaalbare motoraccu omdat de huidige het na zeven jaar, trouw dienst te hebben bewezen, de geest had gegeven.

De man achter de balie knikte :Y, en verdween om terug te keren met een 'betaalbare' accu voor mijn Sjoefzoekie. Terwijl de man even weg was draaide ik me om waar een prachtige Triumph Rocket stond. Ik verbaasde me over de dikte van de remschijven. Alsof het een goederentrein tot stilstand moest brengen! En daar was de verkoper weer.. ditmaal met een mooi doosje bij zich. ''Pinnen?'' vroeg ie, waarop ik mijn bankpasje trok. Even dacht ik dat Frans Bauer mij in het ootje nam: ''€118,00 bevestigen?' las ik van het scherm van het pinautomaat!!! Ik wende mij tot de verkoper en zei dat ik een hele andere definitie heb voor het woord 'betaalbaar'. Waarop hij vertelde dat de accu's bekend stonden om de kwaliteit en dat er twee jaar garantie op zit. Volgens mij was dat het moment waarop ik een gezicht trok alsof ik spijkers poepte. Kwaliteit van een accu? Speelt dan mijn claxon een leuk melodietje of is dan mijn verlichting violet blauw met een tintje magenta paars? En wat betreft de twee jaar garantie. Maken ze tegenwoordig ook al accu's die het geen twee jaar volhouden? ''Gaat hem niet worden, moet goedkoper zei ik'' en trok vervolgens de pas uit het automaat.

De verkoper keek me aan alsof ik van hem het onmogelijke verwachte. ''Ik zal even voor je kijken'' en hij verdween vervolgens weer. "Deze is goedkoper!" zei de beste man. Maar ik was inmiddels argwanend vol wantrouwen vroeg naar de prijs. ''Even kijken'', zei die. (Weer zoiets aparts, om te weten of die accu goedkoper is moet je toch de prijs weten? Of ben ik gek :?)

Het dialoog startte: ''€90,- zei die met een glimlach van oor tot oor''. Ik: "Sorry, maar ik kijk verder. Heb er geen haast bij". Hij:"Owh, dus ik kan er ook een bestellen?" Ik: ''Als het mij niet meer als €40 - 50,- gaat kosten wel''. Weer keek ie mij aan alsof ik hem vroeg naar de kleur van de sokken van mijn doktersassistente. Na een vluchtige blik in de computer was €69,- van een B-merk zijn laatste bod. Ik: "Sorry, maar nog te duur. Ik kijk verder."

De beste man wou weten wat mijn beweegredenen waren om - in zijn ogen - voor zulke goedkope prut te gaan. Daarop antwoordde ik (en hier komt tevens het antwoord op jou vraag ;) ):

''Ik heb op het grote boze internet gezien dat er prima loodzuur accu's te verkrijgen zijn v.a €20,-. Na 5 motorseizoenen met veel plezier op mijn SV te hebben gereden, ben ik van plan om wellicht dit jaar, en anders, volgend jaar iets nieuws te kopen. (Gezien een dure vakopleiding denk ik eerder volgend jaar dan dit jaar :P Maar dat ik binnen een jaar wat nieuws wil staat zwart op wit.) €118,- betalen voor een motoraccu is -los van het feit dat dit een belachelijke prijs is voor een loodzuur accu- ben ik een dief van eigen portemonnee om om bovenstaande reden een dure accu erin te zetten." Zit echt niet op een paar tientjes vast, maar het is snel verdiend geld. Toch?

Om het verhaal wel kort te houden nog een kleine aanvulling daarop: Dat het een Kawasaki Z750 gaat worden is nog geen feit. Wel staat vast dat de vervolger een nakedbike met meer vermogen en een jonger bouwjaar wordt. Van een 2cil naar 4cil is ook geen bewuste keuze. Voorkeur neigt naar een 2 cilinder maar op basis van mijn ervaring met een vierpitter is dat geen reden alle 4 cilinders uit te sluiten. Hoger dan een Kawa staat op het lijstje de Honda CB1000R, maar deze is financieel iets te hoog gegrepen. Gister ook weer een CB zien paraderen in de showroom, wat een pracht fiets!

Snaps? :+
 
Geweldig verhaal :+

Maar ff serieus...een Z750?...die gaan je onderin echt tegenvallen ben ik bang...
Ik vind een street triple al mager...
Ligt er natuurlijk aan hoe je rijstijl is, ik rij vrij laagtoerig en hou er van om een bocht uit te brullen vanaf 3500 toeren...
Als ik me niet vergis heeft een Street triple rond de 65 NM waar een SV 84 NM neer zet...

Ik zou ook niet weten wat ik anders zou willen dan een SV, ja een Monster 796...Maar dat is mij nu ff te duur en het onderhoudsplaatje is daar ook iets anders :X

Heb je al wel proefgereden Tom?

(enne een CB1000 heeft een rubberen knik op de tank waar ik..uhh...vervelend tegen aan zit -O- )
 
Zo TOM dat is een flink toelichten haha
Maar wat je zegt met je accu dat is wel lastig. Goedkoop is meestal toch wel duurkoop maar als je er toch vanaf wilt heeft het niet veel nut, zeker niet voor dat prijsverschil.

Over je keuze voor een z750 zal ik zeggen ga eerst ff goed proefrijden. Ik heb tijdens de opdag van Motoport Zelhem op een Z750R gereden en dat was echt dodelijk saai. Tijdens die rit is er een klein beetje ruimte om hem open te trekken maar voor die fiets lang niet genoeg. Deze machine heeft echt ontzettend lange versnellingen (natuurlijk in verhouding met de sv) waardoor je heel snel heel veel te hard rijdt als je ff lekker wilt doortrekken en paar keer wilt opschakelen.
Maar ja daarom houd ik ook van 2 cilinders.
 
Haha. Ik ken de verhalen. En heb alleen nog proef gezeten en niet niet proef gereden en ga dit uiteraard nog wel doen. En hak ook echt geen knopen door voordat ik dat gedaan heb. Maar ik weet dat je met een Z kunt invoegen op de snelweg in de eerste versnelling en dat dit door velen als saai wordt ervaren, maar de SV trek ik ook zelden tot aan de toerenbegrenzer. Dat hebben we dus gemeen Remco ;) Verder hou ik wel van lui schakelen, waar de SV een steekje laat uitvallen. Uitrollen en brandstof besparen lijkt me ook geen nadeel in deze economisch ongunstige tijden. Al met al ken ik de nadelen, maar zie ik ook wel de voordelen. En dan hebben we het nog niet over de looks gehad.. Heb het trouwens over de Z750 +07.
 
Ja Tom...de looks zijn inderdaad *O*

Maar rij je om zelf lekker te rijden of omdat je motor en goed uit ziet...oke beetje zwart/wit maar je snap me :Y

[offtopic]
11t24hh.jpg

[/offtopic]
 
Haha, denk dat dat bij mij een 70/30 regel is. Waarbij 70% voor de rijervaring en 30% voor de looks. Een Brugman kan onmeunig fijn sturen maar de -roggel- looks... Mooie hatch! Alleen hadden de rims goud moeten wezen :P Foutje van de spuiter :P
 
Haha, thnx Tom, haha, tis nogsteeds geen Subaru :P

Kheb trouwens nooit op een Burgman getoerd ... Ga ik ook niet doen, stel zon ding rijd supergoed... _O-
 
wel eens op een majesty van een buurman gereden.
lekker in leren pak door het dorp race en net doen of je knee-down probeert.
die gezichten van mensen :D.
Trekt wel op maar remmen en sturen is alles behalve sportief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan