Akrapovic met demper

dectro

Rookie
17 mrt 2013
19
0
Beste forumers,

een kleine vraag. Eind vorig seizoen heb ik 2dehands een Titanium Akrapovic slip-on op de kop kunnen tikken.
Nu ben ik ook een beetje besmet geraakt door het circuit virus en wil af en toe eens een circuitdagje meepikken. Ik rij met een R6 van 2002 met standaarduitlaat, maar na 2jaar klinkt deze te stil en ik zou graag eens een ander dempertje monteren.

Nu is het probleem dat de demper geen E keur heeft en er is geen db killer aanwezig. Nu is de vraag:

Als ik mijn motor laat afstellen met de akra demper zonder db killer, kan ik dan, als ik eens een circuitdag wil rijden, gewoon een dbkiller inschroeven en rijden? Of is dit dan ook schadelijk omdat er meer tegendruk is?

Én, kan ik 100% zeker zijn dat met een dbkiller zo´n akra nog niet teveel db's gaat produceren?

Een alternatief zou zijn dat ik de akra weer verkoop en ik een andere demper met Ekeur zou kopen waar al een db killer bij zit.. :? Vind uiteraard de akra het mooiste en zou hem graag behouden, een E-keur stickertje zou ik wel kunnen op de kop tikken :9

Alvast bedankt
 
Je wordt op het circuit tijdens het rijden gemeten op het aantal dB's wat je motor produceerd.
Is het geluid dat je produceerd te veel, dan wordt je van de baan af gehaald.
En dus einde circuitdag.

Gewoon met standaard demper het circuit op.
 
ja ik weet dat je met een standaard demper altijd safe zit, echter heb ik bij de circuitdagen al enkele keren mijn moto zien langskomen met andere dempers op met een db killer en die waren allemaal safe..
 
ja ik weet dat je met een standaard demper altijd safe zit, echter heb ik bij de circuitdagen al enkele keren mijn moto zien langskomen met andere dempers op met een db killer en die waren allemaal safe..
Dat is op elk circuit anders,soms wordt er rijdend gemeten,soms stilstaand.
Je kan met een originele uitlaat teveel dB maken,en met een open demper met dB killer geen probleem hebben.
Het ene circuit is strenger dan het andere,het zal er dus vooral vanaf hangen waar je gaat rijden.
 
Dat is op elk circuit anders,soms wordt er rijdend gemeten,soms stilstaand.
Je kan met een originele uitlaat teveel dB maken,en met een open demper met dB killer geen probleem hebben.
Het ene circuit is strenger dan het andere,het zal er dus vooral vanaf hangen waar je gaat rijden.

Dat dus ^

Ook originele uitlaatsystemen kunnen teveel lawaai maken.

En dan heb ik het nog niet eens over inlaatlawaai. Als je met een S1000RR of ZX-10 het circuit opgaat in compleet originele uitvoering kan je maar beter een luchtfilter die meer lawaai dempt monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan