Voorvork keerring drama honda rebel

bram1991

Die hard MF'er
19 feb 2012
260
0
Oosterwolde
Hoi ik heb effe een vraagje,
Nu wil ik zelf mijn voorvorkkeerringen vervangen en ben ik al lekker een eindje op weg.
heb de vorken van mijn wiel af.
Doppen bovenop eraf gehaald en veer eruit getrokken.
Vervolgens de inbus onderop losgedraaid.
Toen netjes het stofhoesje losgemaakt.
Klemringetje bovenop de keerring eruit gehaald.

En toen.
Nu zou ik dus de vork uit elkaar moeten kunnen trekken. toch?

Echter als ik ze van elkaar af trek dan klinkt het alsof er ijzer op ijzer klapt op het punt waar ook de keerring zit.

Moet ik hier nu heel hard aan trekken ofzoiets of doe ik iets fout.

Het betreft een honda rebel voorvork.

Schema hieronder



Uploaded with ImageShack.us

onderdeel 9 en 6 zou ik dan moeten tegenkomen als ik ze eruit schuif. maar hij blijft dus ergens klemmen daarzo.. en als ik voel met een schroevendraaier lijkt het net alsof er nog een ijzeren ring bovenop de keerring zit.
Ik snap het eventjes niet meer geloof ik.
 
zal morgen gelijk ff een goede brander ophalen... dat inbusschroeven verhitten voor de luchtdruksleutel moest vanavond ook al boven het fornuis gebeuren, en ik ben bang dat mijn mama er een beetje zenuwachtig van wordt al dat geklus in huis. O-)
 
Niet warm stoken, is nergens voor nodig.

Dit ziet er nagenoeg hetzelfde uit als bij mijn Diversion voorvork.
Onderdeel 6 zou dan een bronzen bus zijn die in een passing zit, strak dus.

Zet de buitenpoot vast in een bankschroef en trek een paar keer hard de binnenpoot tegen die aanslag die je voelt, je hamert zo als het ware de zaak los en na een paar keer '"hameren" komt de zaak los.

Knipsel.jpg


Kijk ook maar eens deze How-to door, is dus van mijn Diversion maar de werkwijze zal niet veel anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je kan heel ver gaan. Sterker nog: je hebt geen keus, want een andere manier om de keerring eruit te krijgen is er niet.

Ik zit ook altijd met het zweet in mijn handen te rammen. Tegenwoordig doe ik het de eerste keer maar meteen zo hard mogelijk om dat ellendige gevoel zo kort mogelijk te houden. :)
 
Dat metaal op metaal wat je hoort is je geleiderbus tegen een stalenring, onder je keerring zit. Namelijk een stalenring.

Gewoon met beleid de spullen uitelkaar trekken iedere keer tegen de aanslag dan komt hij vanzelf los
 
Dat metaal op metaal wat je hoort is je geleiderbus tegen een stalenring, onder je keerring zit. Namelijk een stalenring.

Gewoon met beleid de spullen uitelkaar trekken iedere keer tegen de aanslag dan komt hij vanzelf los

Bijna goed, het is de binnenste geleidebus die tegen de buitenste geleidebus aan geramd wordt, de buitenste geleidebus ligt tegen de ring aan die onder de keerring zit, en dat gedeelte blijft redelijk netjes op zijn plaats zitten voordat je de binnenste geleidebus er weer volle mep tegenaan ramt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan