Potkrik revisie ( ja echt )

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.415
18.542
Zeeuws Vlaanderen
Waarom zou je een potkrik reviseren, die dingen kosten geen drol.

Nou..

Hij is opzich niet van een apart formaat, maar heb per-see de montage mogelijkheden
er op nodig aangezien hij m'n nieuwe-goed-gebruikte motor hefbrug opkrikt.


het beestje is oud, en verliest z'n druk.
Heb geen hol verstand van die dingen, is er een kunstje dat ik kan nakijken
wat het probleem kan zijn ? ( verse olie al gestoken )
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook geen verstand van die dingen, maar ik vermoed dat de afdichtingsringen/seals verouderd zijn en daardoor stuk zijn/lekken of een eventuele keerklep/terugslagklep in het pompgedeelte werkt niet lekker meer.. :)
gewoon het dingt uit elkaar halen, dan zal je vanzelf zien wat er aan de hand is.
 
ik heb ook geen verstand van die dingen, maar ik vermoed dat de afdichtingsringen/seals verouderd zijn en daardoor stuk zijn/lekken of een eventuele keerklep/terugslagklep in het pompgedeelte werkt niet lekker meer.. :)
gewoon het dingt uit elkaar halen, dan zal je vanzelf zien wat er aan de hand is.

ik denk dat de vraag komt ....
HOE haal je ze uit mekaar..
heb hier ook 2 krikken staan die niet meer goed werken, ooit voorgenomen ze uit elkaar te halen, maar hoe????
 
Simpel.
Stap voor stap :+

Nee maar zonder gekheid, ik heb er ook al ééntje lek gehad en heb eigenlijk zelfs de moeite niet genomen om het te bekijken.
Zoals gezegd, dingen kosten 't geld niet en heb mij simpelweg een nieuwe gehaald.
Met een nieuwe moet je toch ook weg kunnen, mits hier en daar een aanpassing. Niet dan :?
 
word aan gewerkt momenteel ( kreng is niet fatsoenlijk uit elkaar te krijgen )

Bleek m'n oude weggestoken kinzo autokrik bijnnnaaa dezelfde cylinder te hebben

* keert terug naar garage om passend proberen te maken *
 
En niet er ver naast , tafel doet het nog steeds niet.
Nieuwe montage-bus gedraaid, bleek er het een en ander verder te missen ( facepalm )