Potkrik revisie ( ja echt )

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.415
18.542
Zeeuws Vlaanderen
Waarom zou je een potkrik reviseren, die dingen kosten geen drol.

Nou..

Hij is opzich niet van een apart formaat, maar heb per-see de montage mogelijkheden
er op nodig aangezien hij m'n nieuwe-goed-gebruikte motor hefbrug opkrikt.


het beestje is oud, en verliest z'n druk.
Heb geen hol verstand van die dingen, is er een kunstje dat ik kan nakijken
wat het probleem kan zijn ? ( verse olie al gestoken )
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook geen verstand van die dingen, maar ik vermoed dat de afdichtingsringen/seals verouderd zijn en daardoor stuk zijn/lekken of een eventuele keerklep/terugslagklep in het pompgedeelte werkt niet lekker meer.. :)
gewoon het dingt uit elkaar halen, dan zal je vanzelf zien wat er aan de hand is.
 
ik heb ook geen verstand van die dingen, maar ik vermoed dat de afdichtingsringen/seals verouderd zijn en daardoor stuk zijn/lekken of een eventuele keerklep/terugslagklep in het pompgedeelte werkt niet lekker meer.. :)
gewoon het dingt uit elkaar halen, dan zal je vanzelf zien wat er aan de hand is.

ik denk dat de vraag komt ....
HOE haal je ze uit mekaar..
heb hier ook 2 krikken staan die niet meer goed werken, ooit voorgenomen ze uit elkaar te halen, maar hoe????
 
Simpel.
Stap voor stap :+

Nee maar zonder gekheid, ik heb er ook al ééntje lek gehad en heb eigenlijk zelfs de moeite niet genomen om het te bekijken.
Zoals gezegd, dingen kosten 't geld niet en heb mij simpelweg een nieuwe gehaald.
Met een nieuwe moet je toch ook weg kunnen, mits hier en daar een aanpassing. Niet dan :?
 
word aan gewerkt momenteel ( kreng is niet fatsoenlijk uit elkaar te krijgen )

Bleek m'n oude weggestoken kinzo autokrik bijnnnaaa dezelfde cylinder te hebben

* keert terug naar garage om passend proberen te maken *
 
En niet er ver naast , tafel doet het nog steeds niet.
Nieuwe montage-bus gedraaid, bleek er het een en ander verder te missen ( facepalm )
Ga nu voor plan B3 , zelf wat fabriceren ...

Die tafel zal omhoog komen!!!!
 
victory!!
( als in, hij doet t :) )

Buitenste montage platen maar gehouden van de bevestiging, daarna maar
zelf de bussen gedraaid wild gegaan met M12 draadeind

,... wat nou niet passen... ( of een te kleine cilinder uitslag ... ) ... geef zo maar niet op :)
 
Half , oude de schroothoop op , de cilinder zelf ( zuiger ) had heftige schade.
Roest had het chroom aangetast.
( en ik kan wel het een en ander draaien, maar een nieuwe zuiger-wand is boven m'n petje )

Heb een andere cilinder gepakt uit een ( oude ) krik die hier nog lag , en de constructie aangepast op die cilinder.

De nieuwe/andere cilinder had te korte uitslag , dus t spulletje naar voren verplaats.
Uiteraard paste de montage bussen ook niet , dus moest daar nieuwe voor maken.
Moet eerlijk zeggen, dat was een redelijk hoeren-werk om goed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook best tevreden over het resultaat , op deze manier was de brug ook nog betaalbaar
te doen.

Zit nu te puzzelen om het hele ding in de betonvloer te verzinken ( vlakke garage vloer houden )
Of toch die 24cm hoogte verschil te houden.

Zie nogal op tegen het hak/zaagwerk , en de bende die er bij komt.
Wat ook mee speelt , geen idee of de vloer versterkt is met betonijzer , en hoe dik die eigenlijk is.

Nog maar een nachte over slapen wat daar mee te doen :)
 
Wat voor vloer erin zit is niet van belang want de vloer blijft nu ook gewoon heel als je brug erop staat. Je past het ontwerp aan van de bak aan de situatie die je tegen komt.
 
full

Zo ist maar net. zelfs al heb je maar 5cm vloer, in welk materiaal dan ook.
Eens je 't volume van je heftafel uitgehaald hebt, ga je breder en dieper om in de extra gecreëerde ruimte beton te gieten en te wapenen tot je terug aan ‘t juiste volume van de tafel zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan