Suzuki GSX400e ruimte in versnellingsbak??

HondaWillem

MF'er
9 mei 2012
110
0
Hallo Forumgangers, ik heb vorig jaar voor een paar eurie een GSX400e gekocht.
Ik vermaak me best op het ding, maar als ik weg rij en over schakel naar zijn 2 dan voel ik een soort van 'klunk' als ik de koppeling helemaal los laat(niet laat schieten, maar echt het laatste stukje koppeling op laten komen).

Nu heb ik ivm lekke band het achterwiel er uit en ik pakte het ketting vast in zijn 2de versnelling en ik voelde toch best wel veel speling(kwart slag op de uitgaande as).

Ik weet niet of het verband houd met de 'klunk' maar misschien dat er iemand hier is die me kan zeggen in welke richting het moet zoeken.
De motor heeft wel aardig km gedraaid en ik heb vorig jaar zelf het nokkenasketting al vervangen. Kan het ketting tussen krukas en versnellingsbak ook ruim zijn of zijn dat tandwielen??
 
Hij rijdt wel, en voor 175 euro vind ik dat ik er al genoeg plezier van heb gehad.

Maar, zou wel een richting willen weten waarin ik het kan zoeken, draai hem morgen of woensdag uit elkaar om te kijken hoe ernstig het is.
 
transmissierubber is goed, versnellingsbak heeft verder geen rare geluid en als ik gas los laat en weer gas geef is er niks aan de hand. Dus lijkt me in het koppeling systeem te zitten...

Dus koppelingsplaten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan