Budget spiegel met LED

longjohn

MF veteraan
1 sep 2004
1.756
9
's-Hertogenbosch
Iedereen kent intussen wel de spiegels met knipperlichten erin.
Ik zoek van die kuipspiegels maar ben niet merk of type gebonden.
Als ze maar functioneel zijn.
Kent iemand deze verzies.
Integrated Rear Side Mirrors For Honda CBR600 F4/F4i 99-06 Suzuki Hayabusa 99-08 | eBay
LED Flush Mount Turn Signal For Honda CBR 600 F4i 929/954/1000 RR Yamaha R6 S D | eBay
Voor 35 euro heb je dan een set thuis.
Hier bij de dealer kost alleen een LED knipperled al 60 euro..
Maar wie kent ze, is dit van dat spul dat je eindeloos af blijft stellen, kan dit tegen een stootje?
 
Ja tuurlijk, bij de eerste drempel springt ie totaal uit elkaar _O-

Spul zal robuust genoeg zijn en prima heel blijven (tot je er mee op je plaat gaat), de vraag is denk ik meer of het stabiel genoeg is om trillingen te weerstaan.
 
Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar ik heb precies dezelfde spiegels gehad ( alleen dan in het carbon ) die jij in je link hebt staan. Op zich zijn het goede en fijne spiegels maarrrrrrrrrrr....

Als je regelmatig goed aan het gas hangt, en dan praat ik over harder als 150 dan hebben de spiegels de neiging om spontaan zelf in te klappen. Ik heb dit met meerdere setjes gehad, dus ik heb besloten om het toen maar een goed setje te kopen bij cyccon.

Groeten Mark
 
Okee dan bof ik ergens, want mijn 250cc haalt de 150 nog niet.
Maar ze zijn dus niet het meest stabiele model..
Dat is dus weer minder, zoals al gezegt alle waar naar zijn geld, ookal krijg je daar wel bedenkingen bij als het in ver weg landen maar de helft kost.
 
Ik heb deze set op m'n vfr'etje zitten

Met 220 op de gps blijven ze prima zitten , hangt misschien ook een beetje af
van de vorm van je kuip / stroomlijn .. per motor verschillend misschien.

T is best taai spul, beeld in de spiegel is ook goed. "heb niks te klagen"
( vooral omdat er voor m'n fietsje eigenlijk ook geen echt alternatief is wat er op lijkt )

spiegels7.jpg
 
Ik heb precies de zelfde op mijn Fireblade gehad, na 140 km/h klapten ze altijd dicht :)

De Chinezen denken wel mee aan Aerodynamica en brandstof besparing denk ik :)
 
Over het inklappen in combinatie met snelheid precies hetzelfde gehad,
ook met te vaak in en uitklappen om de schuur in te komen worden ze lam.
Daarintegen de spiegels van Cyccon zijn perfect, maar daar betaal je dan ook voor.

Gr.
 
Ik heb ook zo'n setje op mn YZF750. Heb er verschillende keren 200+ mee aangetikt zonder dat de spiegels in klappen. Je kunt ze met een stevige imbus nog ff een draai geven. In en uitklappen is geen succes, monteren, vast draaien en niet meer aankomen. Na het inklappen kun je weer gaan draaien met je imbus sleutel.
Enige nadeel van deze spiegels zijn dat het rubber dat over je bevestiging komt niet helemaal lekker sluit, vooral niet als je de spiegel aardig naar achter drukt. Het komt dan lost van je kuip/ruit. Voor de rest zijn het prima spiegels voor dat geld.
 
Ik heb vorig jaar zelf spiegels van barracuda gekocht die 3 maal deze prijs zijn maar daar zit wel automatische verstelling op als je boven de 180 komt...... :( .
Daar zitten trouwens ook van die ledlampjes in met chromen inleg wat ik zelf geen¨porum vond.
Ik heb zo´n busje oldschool achterlicht verf gekocht, spiegels afgeplakt en een flink stukje donkerder gespoten. Ziet er goed uit en geeft nog zat licht!.

Gr Jelle
 
Ik heb vorig jaar zelf spiegels van barracuda gekocht die 3 maal deze prijs zijn maar daar zit wel automatische verstelling op als je boven de 180 komt...... :( .
Daar zitten trouwens ook van die ledlampjes in met chromen inleg wat ik zelf geen¨porum vond.
Ik heb zo´n busje oldschool achterlicht verf gekocht, spiegels afgeplakt en een flink stukje donkerder gespoten. Ziet er goed uit en geeft nog zat licht!.

Gr Jelle



das altijd goed. 8-)



:+
 
Iedereen kent intussen wel de spiegels met knipperlichten erin.
Ik zoek van die kuipspiegels maar ben niet merk of type gebonden.
Als ze maar functioneel zijn.
Kent iemand deze verzies.
Integrated Rear Side Mirrors For Honda CBR600 F4/F4i 99-06 Suzuki Hayabusa 99-08 | eBay
LED Flush Mount Turn Signal For Honda CBR 600 F4i 929/954/1000 RR Yamaha R6 S D | eBay
Voor 35 euro heb je dan een set thuis.
Hier bij de dealer kost alleen een LED knipperled al 60 euro..
Maar wie kent ze, is dit van dat spul dat je eindeloos af blijft stellen, kan dit tegen een stootje?

Ik heb ze, ze doen het prima. :) Alleen inderdaad had ik eerst ook last van >140 km/h aerodynamica.. Even wat vaster schroeven en probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n setje op mn YZF750. Heb er verschillende keren 200+ mee aangetikt zonder dat de spiegels in klappen. Je kunt ze met een stevige imbus nog ff een draai geven. In en uitklappen is geen succes, monteren, vast draaien en niet meer aankomen. Na het inklappen kun je weer gaan draaien met je imbus sleutel.
Enige nadeel van deze spiegels zijn dat het rubber dat over je bevestiging komt niet helemaal lekker sluit, vooral niet als je de spiegel aardig naar achter drukt. Het komt dan lost van je kuip/ruit. Voor de rest zijn het prima spiegels voor dat geld.



Ja oke klopt vastdraaien gaat wel. maar na een tijdje draaide het moer mee waar de bout in draaide, de kunstof waarvan het spiegel gemaakt is is veel te zacht, en daarom draaide de moer elke keer mee, dus goed vast draaien was ook geen optie meer.
 
De spiegels zijn intussen binnen.
Het ziet er netjes uit, het enige wat misschien fout kan gaan is het kogelgewricht van de arm naar het spiegel deel.
Maar ik denk dat achter de spiegel wel een moer zal zitten, dus dat komt dan wel goed.
Okee, ik maak de bevestiging natuurlijk zo zodat er altijd nog een cocoon spiegel op dezelfde gaten kan (laf, ik weet het).
De maat komt goed uit, en de knipperlichten zijn duidelijk.

Nu nog een koplamp, en dan hen ik alle onderdelen om de racekuip pas te gaan maken voor mijn straat fiets.

Bedankt iedereen.
 
Ik heb ook zo'n setje op mn YZF750. Heb er verschillende keren 200+ mee aangetikt zonder dat de spiegels in klappen. Je kunt ze met een stevige imbus nog ff een draai geven. In en uitklappen is geen succes, monteren, vast draaien en niet meer aankomen. Na het inklappen kun je weer gaan draaien met je imbus sleutel.
Enige nadeel van deze spiegels zijn dat het rubber dat over je bevestiging komt niet helemaal lekker sluit, vooral niet als je de spiegel aardig naar achter drukt. Het komt dan lost van je kuip/ruit. Voor de rest zijn het prima spiegels voor dat geld.


Idd die rubbers zijn helaas niet de fijnste en de best passende.
maar voor de rest best redelijke spiegels
 
Vriend van mij heeft ook deze spiegels op z'n zx6-r (1998)

Naar mijn idee geen porum :/ , maar ieder ze smaak natuurlijk O-)

Als je ze goed vastdraait klappen ze niet meer in boven de 150 maar dan heb je er nog steeds niets aan omdat de spiegels zo trillen dat je alleen maar "wazen" er in kan ontdekken |(
 
Laat me raden, die spiegel was er vliegenvlug uit zeker..

Zit deze alleen aan de rand geplakt?

Nee, die krengen zitten zo vast dat het enige naam mag hebben.
Het stevige hak en breekwerk was nodig om ze er uit te krijgen.

( had het voor mekaar gekregen om betrokken moer, die er in zit, los te krijgen. )

Enige manier was om het glas er uit te prutsen om de moer weer vast te zetten.
Helaas dacht het glas daar iets anders over :)

geen last van trillingen hier trouwens, maar zoals al eerder genoemd. Misschien is dat motor specifiek. ( plaatsing spiegels / kuip )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan