Yamaha FZX 700 N0 4 cilinder loopt niet

Jezza

MF'er
31 jul 2010
53
0
Hey,

Heeft er iemand enig idee. Heb laatste een Yamaha FZX 700(1987) gekocht. Vorige eigenaar heeft de carburateurs schoongemaakt, nieuwe bougies erin gedaan. Airbox vervangen (motor liep niet goed op de originele).

Heb nu alleen een probleem, de motor start niet/slecht. Probeer elektrisch te starten en de uitlaat van de 4de cilinder blijft koud, rest wordt wel warm. Gekeken naar de bougie, deze vonkt normaal. Motor heeft dit alleen als die voor het eerst moet starten, zodra die heeft gelopen, start ie binnen een sec.

Op de overige 3 cilinders blijft ie maar net aan lopen met de choke open. Doe je deze dicht of geef je gas dan slaat ie af (tenzij je met >3000RPM optrekt dan blijft ie wel lopen).

Hoop dat iemand me kan helpen!
 
Ik zit toch te denkan aan een carbprobleem. Vorige eigenaar heeft de carbs gereinigd? Hoe goed heeft hij dat gedaan, niet alleen maar de buitenkant hoop ik?
Het kan heel goed zijn dat je roest en/of andere troep in je tank hebt. De carbs zijn dan wel gereinigd maar door eventuele roest in de tank kun je dus weer opnieuw de carbs schoonmaken.

Tip voor vandaag: laat de tank eens leeglopen in een emmer en kijk hoe schoon/vuil de benzine is.
 
Die man waarvan ik hem heb gekocht, heeft ze met carburateurcleaner gereinigd ofzo. Hij zou ook de tank van binnen schoongemaakt hebben.

Maar is dat logisch dan? Zouden dan niet alle carburateurs dicht moeten zitten?

Sprak net iemand die dacht dat het miss de kleppen van die cilinder kunnen zijn die vast zitten. Is dit ook mogelijk, of gaat dat net te ver?
 
Carbcleaner lost de gomresten enigszins op.
Roest wordt door dat spul niet opgelost. Carbs loshalen en vlotterkamers inspecteren en de sproeiers reinigen. Ik zou de tank nog een keer doen.

Kleppen die vastzitten lijkt me sterk.
 
Carbcleaner werkt over het algemeen alleen voor lichte vervuiling cq onderhoudsschoonmaak. Pas je het bij echt vervuilde carbs toe, dan heb je kans dat je velletjes losweekt die dan juist weer de sproeiers verstoppen. Vaak is 1 van je buitenste carbs er het ergst aan toe als de motor langdurig op de jiffystandaard (schuine stand) stil gestaan heeft.

Grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren de carburateur van de 4de cilinder opengemaakt, ding was helemaal schoon.
Daarna heb ik de nieuwe luchtfilters eraf gehaald en de originele airbox weer terug geplaatst, motor liep weer mooi en die uitlaat van 4de cilinder werd ook weer warm.

Volgende "probleem", motor start alleen als het wat warmer is, gistermiddag startte die direct, zodra die heeft gelopen ook geen probleem om te starten.

Wat kan ik daar aan doen dat ie 's ochtends beter start? Zit nu in phoenix (USA), 's nachts vriest het en overdag is het graad of 15.
 
Heb gekeken naar de pilot screw, kan deze niet vinden. Tips waar die precies op de carb zit?

Alle bougies staan op +- een duimnagel dikte afgesteld.

Als de motor stil staat zie ik regelmatig een luchtbel door de benzine leiding richting carbs gaan, kan dit nog effect hebben?

Heb de motor laatst aangekregen, door eerst aan te lopen en toen sloeg ie steeds niet aan, ff laten staan, accu wat meer opgeladen, elektrisch en sloeg toen gelijk aan. Vervolgens stukje gaan rijden, boven de 6000 rpm (belast), hoor je ploffen uit de uitlaat komen.
Denk zelf benzine die ontbrand daar, met choke loopt de motor (als ie warmer is) bijna 3000 rpm, haal ik de choke eraf, stijgt ie eerst iets en vervolgens zakt ie helemaal weg en blijft ie niet stationair lopen?

Waar kan dit allemaal op duiden? Begin nu mensen te horen die zeggen dat het wel zeker iets met de kleppen of met de sproeiers te maken heeft...

Ik wil de oude eigenaar nog bellen, want die had er volgens mij iets van olie voor diesel in gedaan ofzo, zou kunnen dat dit te dik wordt en dat dit teveel weerstand oplevert voor de startmotor?
 
Laatst bewerkt:
Heb gekeken naar de pilot screw, kan deze niet vinden. Tips waar die precies op de carb zit?
carburetor-fzx700s-19861987_bigyau0034b-9_9c28.gif

Nummer 7 is de pilot screw.
http://www.yamahamotorcyclespares.c...69&PageiD=11&m=YAMAHA+FZX750+CARBURETOR&uID=0
Waarschijnlijk moet je hem vast draaien en vervolgens 2 slagen* terug zetten.

*=(maar dat zal je even ergens na moeten kijken)
 
Nou is een tijd geleden dat ik heb gereageerd of wat aan mn motor heb gedaan.

Had mn carburateurs bij een dealer af gegeven, hebben ze er niks mee gedaan....

Dus zelf nog maar een keer gekeken en kwam er achter dat de gasschuif van de 4de carburateur moeilijk in beweging te krijgen was. Verder zoeken, gasnaald kwam vast te zitten.

Vlotterkamer open gemaakt en vergeleken met de andere, heeft de vorige eigenaar 2 dingen verwisseld. De nozzle screw en de main jet holder cap zaten verkeerd om.

En bij het losdraaien brak er eentje af -_-, nieuwe besteld en deze zijn onderweg. Hoop dat dit meeste van de problemen wel oplost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan