Kawa ZX6R 2008, speling op de tank

Ruben Goudswaard

Die hard MF'er
22 feb 2011
533
0
Nieuw-Lekkerland
Hallo allemaal ik heb sinds 2 weken een Kawasaki ZX6R uit 2008. Ik kwam er gisteren achter dat er speling zit op de tank. Als je zeg maar je linkerhand aan de linkerkant van de tank doet en je rechterhand aan de rechterkant van de tank dan kan je de tank naar links en rechts bewegen. Het is niet veel maar toch een cm of 2 a 3.

Ik heb de tank zelf al losgemaakt en alle bouten zaten gewoon goed vast.

Heeft hier iemand een zx6r en heeft die dit zelfde of is het gewoon iets wat normaal gesproken niet hoort te mogen, kortom hoort die tank gewoon muurvast te zitten zodat je hem niet naar links en rechts kan bewegen?

Hopelijk heeft iemand antwoord.

Groetjes;)
 
Het duurtje even 3 kwartier maar het is me gelukt om bij de koelvloeistof reservoir te komen.

Het bleek dat die op zo'n 0,1 liter helemaal leeg was.

Hij is nu gevuld met auto koelvloeistof. Echter nu de kappen etc. er weer op zitten kan ik nog steeds het niveau niet zien omdat het resorvair niet doorzichtig genoeg is.

Dus om te controleren of die nog vol zit moet ik elke keer die kappen er af halen :(

Ik hoop dat het niet schadelijk is geweest dat het resorvair helemaal leeg was. Ik heb de motor pas sinds een week of 3 en heb er zelf nog maar 1x op gereden gezien ik over 2 weken mijn volledige rijbewijs pas heb (heb nu 25KW).
 
Nog niet kunnen testen of die lekt omdat hij nog maar net gevuld is.

Ik ga zo even kijken of er geen plasje ligt vanmiddag lekte die in ieder geval niet.

Denk je dat het heel schadelijk is? (de vorige eigenaar heeft er misschien ook al lang mee gereden zonder vloeistof) , de mongool).

Aan de motor zelf merk ik niks.
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat het heel schadelijk is? (de vorige eigenaar heeft er misschien ook al lang mee gereden zonder vloeistof) , de mongool).
0.1 liter in het reservoir, de rest zit in het systeem. :P Veel meer kon er niet bij. :?
Het is meer een overloopvat waar een beetje vloeistof terug kan lopen naar het systeem.
Ik verwacht geen enkel probleem maar hou het inderdaad in de gaten..
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks iedereen voor al jullie hulp. Ik hou het in de gaten. Ik zag nu ik de motor in het licht zette toch wel dat je het niveau kan aflezen. Het blijft wel lastig te zien maar het is nu wel te zien of er wat bij moet of niet. Dat ik het de eerste keer niet zag (ook in het licht buiten gekeken) zag ik niks maar dat zal er mee te maken hebben dat er niks in zat :P ;)

Deze week bestel ik die 2 rubbers om te bevestigen onder de tank. Kan het kwaat als ik los schuim onder me tank doe als extra versteviging zie foto:
IMG_7533.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan