Bij Enigma in produktie

Mooi werk allemaal,jullie site staat al jaren in mijn favorieten.

wil zelf ook zijspan bouwen,bak heb ik al paar jaar......

En beterschap toegewenst

john
 
Precies, gewoon eerst een keertje langskomen op een treffen en vervolgens kun je niet meer terug. Ging bij mij ook zo.
*O*
 
omdat ik een auto aan het doen ben en mijn werkplaats vol is.

staan ook nog wat solo's

volgende project word span bak is er al.

wil een diesel gaan maken K100/daihatsu.

meeste delen zijn al opgespoord,ook eml bak.

Heb al aanbod van iemand om te"lessen"op een span

zit nu op mooi weer te wachten

john
 
heb zo'n bak als in topic van proton1

alleen niet zo mooi helaas

heb laatst ook een eml achterbrug gekocht
 
Vandaag proefgereden op de GS, ging perfect. Ook met m'n schouder :] Ik heb vanavond alleen de zijspanrem nog aangepast, voor de rest niets meer aan doen! *D
full


De ruit is trouwens zelfgemaakt. Een Enigma-ruit dus, geen BSC. ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag tussendoor, is er ergens op dit forum een overzicht van alle modellen en merken zijspan? Zo niet, misschien een idee om zo'n topic te starten....
 
Maar wel op de BSC manier zo te zien ;) Had nog wel dat randje even zwart kunnen maken :X

:+

Ziet er verder toppie uit!
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag tussendoor, is er ergens op dit forum een overzicht van alle modellen en merken zijspan? Zo niet, misschien een idee om zo'n topic te starten....

Nou kom op dan, open up and say Ahh!

Kan jij ook steeds een OPtje bij houden ;)
 
Zie ik nu dat er Smart remmen op die GS zitten?
Zitten die op een rotor of heeft de vork een stijg effect? En hoe ernstig is dat?
 
Zie ik nu dat er Smart remmen op die GS zitten?
Zitten die op een rotor of heeft de vork een stijg effect? En hoe ernstig is dat?

Deze vork heeft de klant zo aangeleverd. Volgens hem zijn het remmen van een italiaanse auto, maar ik hoor al meerdere over Smart remmen... Met de rembekrachtiging van de ABS-3 erbij remmen ze prima.
De remklauwen zitten niet op een rotor en het stijg effect valt me mee. Je merkt het wel als je de motor duwt en dan de rem inknijpt dan komt de hele voorkant omhoog. Maar onder het rijden merk je het eigenlijk niet. Maar zelf ben ik niet zo'n voorstander van de remklauwen op de swing bevestigen.

Inmiddels ook weer druk bezig met het volgende project, een Rocket 3 met een EZS Summit. Op deze foto ben ik druk bezig de benodigde speling tussen bak en motor te bepalen.
full
 
En de bak erop om te kijken of alles vrij loopt.

Aleen de trekhaak komt tegen het polyester aan. En die zat er al op!

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan