Allebei mn Runner 200 willen niet starten

15 mrt 2013
16
0
Tilburg
De accu van runner 1 was op. Ik probeerde met startkabels m te starten. Uiteindelijk viel runner 1 weer uit. Nu wilt Runner 2 ook niet meer starten? terwijl accu daarvan niet op is.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En als ik runner 2 probeer te starten knalt de uitlaat keihard.

Weet heeeel weinig van motoren, dus alle hulp is welkom!

Bijvoorbaat dank.
 
Ben ik de enige die er vraagtekens bij stelt hoe een 21-jarig joch geld (en praktisch nut) heeft voor twee Gilera runners, en ze lopend wil maken om vervolgens te verkopen? Apart.

Ik zeg: zwaar vervuild luchtfilter of niet-werkende automatische choke

.... of een kapot contactslot...
 
Ben ik de enige die er vraagtekens bij stelt hoe een 21-jarig joch geld (en praktisch nut) heeft voor twee Gilera runners, en ze lopend wil maken om vervolgens te verkopen? Apart.

Ik zeg: zwaar vervuild luchtfilter of niet-werkende automatische choke

.... of een kapot contactslot...

Nee, ik sta er vaak van versteld hoe een student toch wel redelijk gangbare motoren (Yamaha R6 bijv.) kan betalen...
 
Niet te gauw oordelen. Toen ik 22 was en studderde had ik ook regelmatig 4 stuks in bezit. Door invoer vanuit Duitse motoren kon ik mooi wat extra dingen doen tijdens de studie. Best wel schandalig, want toen kreeg je al een bak studiegeld.
 
Ik reed als student ook een 2 jaar oude gsxr 1000 en daarnaast ook gewoon een auto. Kwestie van werken en met geld om kunnen gaan.

Wat betreft je probleem, lastig te zeggen. Eerst de bougie er maar eens uitdraaien en kijken of hij vonkt. Misschien heb je de cdi wel door gefikt met je startkabel actie.
 
Kan het niet met de kou te maken hebben?
Heel toevallig dat ze beiden tegelijk niet starten...?

Daarom ook dat ik de automatische choke in twijfel trek.

Feit: Runner 1 en 2 liepen. 2 knalt uit de uitlaat, dus vonkt.

1. geef je gas bij het starten? Dat moet je nml uit je hoofd laten, want dat is al sinds 1990 niet meer nodig.

Het makkelijkst te controleren zijn de bougie (of voor die vijf euro vervang je die gewoon), en het luchtfilter. Als die beide goed zijn moet je toch gaan kijken of de choke het doet.
 
Gokje: De eerste start niet omdat de accu kortsluiting heeft. Vervolgens hang je met je startkabels accu 2 er ook aan, die daardoor de pijp uitgegaan is.

Zoiets?

Wat ook kan: De eerste is verzopen, jij start net zolang tot de accu het zat is en hebt dan ook nog het onwaarschijnlijke doorzettingsvermogen accu 2 ook leeg te starten.....

Effe serieus, om te kunnen helpen is zoals al gezegd meer info nodig, haal er ff iemand bij met verstand van motoren ;)
 
Runners...........? Gilera dus, maar die heb je in 2 en 4-takt uitvoering toch ?

Elke motor/auto/sooter/bromfiets die niet wil starten (wel een goede accu natuurlijk) heeft een gebrek aan brandstof of een vonk.............daarom gaat ' ie niet starten :+ zo simel is het eigenlijk *D

Wel vonk........geen benzine(lucht) iets met de carburateur/benzinetoevoer.
Wel benzine(lucht) geen vonk..........bougie/bobine/ontsteking...........
 
Laatst bewerkt:
Maareuh, krijgt het ding wel benzine? Als de bougie vonkt en je hebt een goede accu zou ik het zoekn in de brandstofvoorziening. Zoals Bitacticus-Marginales al schreef.

Er kunnen in het brandstofcircuit veel dingen fout gaan. Check eens op het volgende.
Is er wel doorstroming van de brandstof?
Werkt je scooter met een brandstofpomp?
Werkt de benzinekraan op een vacuüm? Misschien een membraampje niet goed meer?
Zit er roest in de tank?
Vlotternaalden misschien vast door een vuiltje?
Vacuümrubber in de carb gechecked op scheuren?

Tip
altijd bij het begin starten met checken! Brandstofsysteem begint met:
controleren onluchting benzinetank
Daarna tank op roest controleren, werking benzinekraan etc.
Van het begin van het traject naar het eind werken.

PS: ik ben totaal niet bekend met de specifieke techniek van een runner, maar met logisch nadenken kom je een heel eind.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan