Voorvering VX800

10 mrt 2013
62
0
drachten
He jongens,

Ik heb ergens in een review van de vx800 gelezen dat de voorvering iets aangepast kan worden. Waar ze het over hadden was de veerpoten 25mm laten zakken.
Iemand ervaring mee?

Groeten
 
Als je voorveren de volledige lengte hebben kan je dat wel doen, maar als de veren zelf al wat 'ingezakt' zijn dan hou je erg weinig grondspeling over.
Om over de balhoofdhoek maar te zwijgen.

Na al die jaren kan je bijna stellen dat je motor waarschijnlijk zelf al flink door zijn voorveren is. O-)

Dus eerst de veren meten en dan overwegen wat je gaat doen.

Ik had zelf een lager voorbandje gemonteerd voor het betere sturen. :)

En de voorvork een goede opknapbeurt gegeven. :]

DSCF1362.jpg


DSCF1364.jpg
 
Laatst bewerkt:
Door het laten zakken van de voorkant wordt de balhoofdhoek scherper (voorvork meer 'rechtop' in plaats van onderuit gezakt). Daardoor verandert de motor makkelijker van koers, en wordt de rechtuitstabiliteit evenredig minder, al heb je dat zat op zo'n ding en wordt ie er dus alleen maar beter op.

25mm is echter wel nogal veel om mee te beginnen. Begin eens met 10mm doorsteken, dat is al heel veel.
 
Laatst bewerkt:
de voorvork heeft nieuwe progressieve veren van hagon gekregen, dus dat zou goed moeten zijn.
wat zou je anders kunnen doen? ik snap het laten zakken niet helemaal
Standaard zit er een 80 bandje op, ik had er een 70 opgezet.

Je kan er ook iets langere achterschokbrekers opzetten, dit geeft meer grondspeling.

Dit of de voorvork doorsteken zorgt ervoor dat je motor meer op zijn neus komt te staan.
Dit geeft een wat sportievere geometrie. (en de VX kan het qua stabiliteit hebben)

Misschien eerst eens met 10 mm beginnen.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan