Problemen met mijn eerste motor

timiodimio

Rookie
22 mrt 2013
8
0
Dongen
Hallo hallo,

Ik ben 19 jaar en ik heb nog net voor de nieuwe regeling mijn rijbewijs behaald.
Nu heb ik begin deze week mijn eerste motor gekocht Suzuki GS500e Slingshot.
De vorige eigenaar vertelde dat hij de motor al ongeveer een jaar stil had staan omdat hij er geen tijd meer voor had aangezien hij net een kindje heeft gekregen.

Voor dat ik de motor kwam halen heeft de vorige eigenaar een nieuwe accu in de motor geplaatst. Met deze motor ben ik zelf vanuit Deventer naar huis gereden (ongeveer Tilburg).
Het enige wat onderweg erg raar was, als ik boven de 140 km p/uur reed dan viel de motor uit (te warm?).

Dat is punt 1..

Nou wilde ik gister weer een rondje rijden maar de motor startte helemaal niet meer.
Na de accu aan de druppellader te hebben gehangen deed hij het wel gewoon weer.

Is iemand toevallig bekend met dit probleem, en hoe heb je dit op kunnen lossen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Timiodimio
 
Beetje meer info zal handig zijn.

Boven de 140 valt hij uit?
Bedoel je dat hij inhoud? Of verliest hij all het vermogen totdat je weer 130 rijd?

Meet ook ff de accu en kijk hoeveel volt deze geeft met en zonder lopende motor.
 
Eerst accu voltage meten zoals hierboven beschreven, als die nieuwe accu na een rit van 129 km (Deventer naar ongeveer Tilburg) leeg zou zijn en dus niet bijgeladen wordt moet je het volgens mij zoeken in de spanningsregelaar of dynamo.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat 1 van de accuklemmen niet goed genoeg vastgedraait zat op de accupolen. En dat ie daarom toevallig boven de 140 steeds afsloeg en ook niet meer bijlaadde?

Ik schud ook maar wat uit de mouw, in elk geval laad de motor om de 1 of andere reden de accu niet goed op.
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel er mee te zeggen als die met licht heb gereden kan het zijn dat die accu sneller leeg loopt dan dat bij geladen word net wat boven staat kabels ,connectors bekijken of ze goed vast zitten en dynamo meten alsn de motor loopt 3000 toeren ongeveer 14.5volt moet die aan geven zo niet kapot.
 
lijkt mij ook de dynamo die kapot is (na meten dus!) maar kijk ook even naar de spaningsregelaar :Y als deze kapot is kan hij ook nog eens je accu slopen!

even meten en repareren lijkt me niet heel duur, genoeg onderdelen van diet gsjes in omloop :Y


:z zelf ook begonnen met een GS500
 
Terug
Bovenaan Onderaan