Kawasaki Zx6RR 2003 Race ECU afstellen

leonboele

MF'er
23 nov 2012
36
0
Ik heb een halfjaar geleden een Kawasaki zx6rr uit 2003 gekocht. Ik ben er laatst achtergekomen dat deze een race ECU heeft. Dit is niet standaard op de zx6rr en heeft een vorige eigenaar vroeger dus als extra gekocht. Mijn motor houdt een beetje in/stortert op hoge toerentallen +- 12000rpm.
Ik denk dat dit aan de afstelling van de ECU kan liggen.

Weet iemand op de forum waar ik mijn Kawasaki Race ECU af kan laten stellen?
Ik heb geen software en geen kabel voor het aansluiten aan de PC.

Foto van mijn ECU
2hy7x1i.jpg
 
Bedankt, maar Pajic is voor mij wel ver weg. Is er niemand in de buurt van Drenthe/Groningen/Overijssel die mijn motor af kan stellen?

Wat zou het probleem anders kunnen zijn? Mijn motor heeft nog maar 16000km.
Ik heb wel het idee dat er vroeger andere uitlaatpijpen onder hebben gezeten vanwege een verbrande kap redelijk dichtbij mijn uitlaatpijp. Misschien staat mijn ECU daar nog op afgesteld. Met deze ECU kan ook de timing ingesteld worden.

Ik heb geen standaard demper. misschien kan het daar ook aan liggen.
 
De ECU is gegarandeerd afgesteld op de bepaalde modificaties die aan de motor gemaakt zijn. Als jij daarna andere modificaties gemaakt hebt, dan moet de boel inderdaad opnieuw afgesteld worden.

Als jij geen andere modificaties gemaakt hebt, dan zou de afstelling niet aangepast hoeven te worden. Tenzij jouw motor zo ontzettend getuned is dat het weer al uitmaakt in het lopen van het blok.

Dus, er van uit gaande dat jij zelf niks meer gemodificeerd hebt na aanschaf van je motor, zou ik haast zeggen dat Raes gelijk heeft en er iets anders aan de hand is.

Als de motor op hoge toeren gaat sputteren, zou ik in eerder aan een brandstofprobleem denken.

Maar het kan natuurlijk dat de vorige eigenaar er voor de verkoop een ander uitlaatsetje op heeft gezet en geen zin had om hem weer op de rollerbank te zetten om hem er goed op af te stellen.

Ik weet dat in Almere MWS Motortechniek zit die hem ook gegarandeerd goed voor je kan afstellen. Maar dan is Pajic voor jou dichterbij, denk ik.
 
Mulder motoren in veendam heeft een vermogenstestbank en ervaring met race motoren.
In Roden zit no limits die heeft ook een testbank en die kan dat waarschijnlijk ook wel controleren/afstellen.
 
Bedankt voor de tips.

Ik had eerst roest in de tank. Dit heb ik opgelost door de tank te laten etsen en coaten. De brandstoffilter los vervangen is niet mogelijk bij deze motor. Deze zit vast aan mijn brandstofpomp en is daardoor alleen als set verkrijgbaar.

Misschien zit er nog wat troep in de leidingen/filter en loopt mijn motor daardoor nog steeds niet perfect. Ik gooi er nog even wat van dat brandstofleiding reiniger in en hoop dat het dan goed komt.

Ik heb een andere demper op mijn motor gezet. Had eerst lompe een Bos GP-1. Heb nu een korte Mivv GP titanium. dus lijkt me wel goed om mijn motor sowieso af te laten stellen.
 
Laatst bewerkt:
Het zou nog kunnen zijn dat je brandstofpomp niet genoeg pompt. Bij lage toeren kan 'ie het dan nog wel bijhouden, maar bij hoge toeren zou hij niet genoeg druk kunnen maken.

Ik gok maar een beetje, maar dit klinkt voor mij logisch.
 
Ja dat dacht ik ook al... dat er nog troep in de leidingen-pomp kan zitten. Maar ik heb mijn brandstofpomp en filter al gereinigd. Misschien zit er nog troep verderop in de injectie. Het zou best kunnen dat dit na enkele honderden kilometers wel weg is. Dat hoop ik iniedergeval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan