gezocht: andere microfoon autocom

Docshot

Die hard MF'er
26 feb 2012
302
0
Almere Buiten
Hoi,

Sinds kort heb ik een kit 300 van autocom maar ik vind de microfoon slecht. Het geluid dat ontvangen wordt is zacht. Wat ik eigenlijk wil is een andere microfoon die ik dmv een stekkertje zo op de autocomset kan aansluiten. Ik ben niet vies van solderen dus dat komt wel goed.
Tevens zou het fijn zijn als de microfoon niet meteen 100,- a 150,- kost maar een normale prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee en heeft een goede oplossing.

Thx

Doc
 
Hoi,

Sinds kort heb ik een kit 300 van autocom maar ik vind de microfoon slecht. Het geluid dat ontvangen wordt is zacht. Wat ik eigenlijk wil is een andere microfoon die ik dmv een stekkertje zo op de autocomset kan aansluiten. Ik ben niet vies van solderen dus dat komt wel goed.
Tevens zou het fijn zijn als de microfoon niet meteen 100,- a 150,- kost maar een normale prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee en heeft een goede oplossing.

Thx

Doc



ik heb deze vaak in auto's ingebouwd op de nokia/Siemens carkits,

deze scoorden altijd erg goed in ontvangstgeluid/helderheid en volume.


je hebt ze in passief en actieve uitvoering [met condensator]
 
Hoi,

Sinds kort heb ik een kit 300 van autocom maar ik vind de microfoon slecht. Het geluid dat ontvangen wordt is zacht. Wat ik eigenlijk wil is een andere microfoon die ik dmv een stekkertje zo op de autocomset kan aansluiten. Ik ben niet vies van solderen dus dat komt wel goed.
Tevens zou het fijn zijn als de microfoon niet meteen 100,- a 150,- kost maar een normale prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee en heeft een goede oplossing.

Thx

Doc
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het de microfoon is die slecht is?
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb geen test gedaan als je dat bedoelt. Ben afgegaan op stukken die ik gelezen heb over de autocom spulletjes. Ik heb het geluid wel getest met de aansluiting die ik nu heb maar het klinkt erg zacht bij de ontvanger terwijl het volume daar hard staat. Het bevreemd mij dan ook dat het zo is. De microfoon zit heel dicht bij mijn mond nu en eet hem bijna op. Ik hoop dat het met een andere mic wel beter is.

Greetzz

Doc
 
Ik rijd al jaren met autocom en ben altijd prima te verstaan door de duo. Te zacht geluid herken ik dan ook absoluut niet. Misschien een domme vraag, maar heb je de microfoon niet verkeerd om zitten? Het licht bruine gedeelte moet naar de mond toe. Aan die kant zit de "hotspot" die het geluid opvangt. Je zou niet de eerste zijn die per abuis de microfoon verkeerd om monteert.
 
Ook niet onrelevant, hoe wordt het geluid ontvangen? Door duo? Of portofoon?
De microfoon de schuld geven lijkt me ontzettend kort door de bocht, nog nooit moeite gehad dat iemand me slecht kon horen met Autocom mic.
 
Sorry...ben er weer.....druk druk druk. Het probleem is opgelost door de microfoon beter te richten in de helm. De microfoon is daar toch erg gevoelig voor blijkt. Zal wel te maken met achtergrondgeluiden denk ik. In ieder geval....het werkt nu. Thx aan iedereen die mee wilde denken.

Groetjes

Doc
 
Terug
Bovenaan Onderaan