kawasaki zzr 600 verschil D en E

bartjuh29

Rookie
14 mei 2012
24
0
dordrecht
beste mede motorrijders,

ik heb sinds een aantal weken last met mijn versnellingsbak en nu ben ik opzoek naar versnellingsbakdelen.
nu vroeg ik mij af wat de motorische verschillen zijn het D en E type want ik zit er aan te denken om misschien een motorblok van een D type in mijn type E te hangen.

Groeten Bart
 
Motorisch zit er niet veel verschil tussen het D en E model. Het E model heeft alleen Ram air(en dus andere luchtinlaatbox etc), waardoor er wat extra pk s uit de motor geperst kunnen worden. Optisch ziet het E model er wel anders uit (dashboard met benzineniveaumeter etc. en luchthappers voor de Ram air.)

Ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij heb ik een E model vernellingsbak in mijn D model zitten. Op de versnellingsbak stond alleen ZZR 600
 
Er staat mij nog iets bij dat de koppelingsdeksel bij de E-modellen op gegeven moment is gewijzigd en dat je daarmee problemen krijgt omdat ie tegen het frame aankomt.
Weet niet meer precies hoe of wat , maar ik zou er even op letten.
Ik weet nog wel dat ik een keer heel subtiel met de haakse slijper m'n frame een beetje heb moeten "aanpassen"....aangezien ik hier tegenaan liep.
Betrof overgens een E-model waar een ander (nieuwer) blok in ging dus ik weel niet of je met een D-model daar ook last van hebt.
 
Na wat onderzoek en werkplaatshandboeken naast elkaar gelegd te hebben ben ik erachter gekomen dat alle ophangpunten gelijk zijn alleen de klepspeling is anders en de voorontsteking is anders (bij het e model is de voorontsteking op hogere toeren lager) ook heeft het e model een brandstofpomp.
Ik ga woensdag een blok kopen en m'n eigen kabelboom behouden en cdi.
Zo kan ik ook de brandstofpomp behouden en loopt het blok iets rustiger door de kleinere voorontsteking.
Bedankt voor alle hulp, als iemand nog interesse heeft in een werkplaats handboek voor het e en d model kan ik een link doorsturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan