Suzuki 250cc verzameling Deel 2

gebruikt maar volgens mij wel weer mooi te krijgen :P

full
 
Zo een hele maand niets gepost :( |( |(

dat wil niet zeggen dat er niets is gedaan O-) O-)

Ik heb goede hoop dat de onderdelen uit Japan in April verzonden gaan worden

dus begonnen met het demonteren van het blauw/witte kuipwerk van de MK2

lekker warm in de keuken

full
 
dit HB kuipdeel was voor heel weinig te koop :Y

gekocht om de exacte plek van de sticker te kunnen bepalen

verder heb je er helemaal niets aan :N :N

full
 
om de bellypan te kunnen monteren heb je speciale beugels nodig

nou heeft Suzuki in al haar/zijn wijsheid besloten dat de beugels alleen te koop zijn als set kompleet met bellypan :(

er zijn in het onderdelenboek dus geen nummers voor :N

gelukkig hebben we Japan :)

gevonden en gekocht *O* *O*

full
 
Niets aan?,dat deel is nog gemakkelijk te repareren :Y


Ja dat klopt maar dan moet het gespoten worden :$
de gele kleur zou geen probleem moeten zijn maar er zit een goudkleurig biesje op en dat is erg moeilijk om te spuiten. (de juiste kleur)

Denk dat ik toch wel 200 euro kwijt ben om dit deel te laten maken :(
en dan is het resultaat niet zoals ik het wil hebben

ja ik weet het :P ben een mierenneuker :Y
maar wil het gewoon net zo hebben zoals het uit de fabriek kwam :] :]

wil de HB sticker na laten maken en plakken op dit kuipdeel
proberen om de beschadigingen bij te laten werken
en blijven zoeken naar een betere *D

full
 
Laatst bewerkt:
Proberen ergens een originele stickerset te vinden, en anders in laten scannen,aan de andere kant ben je waarschijnlijk de enigste in NL die het verschil zou weten,die uitvoering is hier niet bekend,dus geen hond die weet wat die kleur zou moeten zijn. :)
 
Proberen ergens een originele stickerset te vinden, en anders in laten scannen,aan de andere kant ben je waarschijnlijk de enigste in NL die het verschil zou weten,die uitvoering is hier niet bekend,dus geen hond die weet wat die kleur zou moeten zijn. :)


En dat is nou nét het probleem. Zoveel perfectie doe je niet voor een ander, maar voor jezelf.
 
Precies! En als je dat plekje eenmaal weet te zitten... zie je het iedere keer weer en lijkt het steeds groter te worden... |(

:Y :X

Nog zo,n mierenneuker :+ ,dat heb ik jaren geleden al afgeleerd ,ik was vroeger ook zo erg,
ik werd ziek van maar de kleinste beschadiging , als ik dat dan weer hersteld had en
weer na een stuk rijden er weer wat beschadigd was door bv steenslag werd ik weer helemaal verdrietig,daarom heb ik dat afgeleerd want het heeft totaal geen nut om je
daar druk om te maken,dat is veel beter voor je gezondheid ,het heeft alleen nut
voor museumstukken die nooit meer de weg op gaan. :Y :W
 
Laatst bewerkt:
Gebruikssporen geven karakter, maar heeft ook even geduurd voor ik zover was.....tegenwoordig is het zelfs zo dat bij auto's in het duurdere segment het juist beter is als ze in originele staat zijn.
 
Gebruikssporen geven karakter, maar heeft ook even geduurd voor ik zover was.....tegenwoordig is het zelfs zo dat bij auto's in het duurdere segment het juist beter is als ze in originele staat zijn.


Daarom wil ik eigenlijk bij een RG geen spuitwerk laten doen

Ik heb heel veel geld uitgegeven aan spuitwerk en het was het bijna altijd "net" niet :(

De spuiter wil graag alles in 1 keer spuiten dat begrijp ik wel want dan zie je geen kleurverschil
maar als je dan er een NOS deel naast legt schrik je :$ soms |( |(

Gelukkig is het geel van de HB geen metallic of inktlak
dat gaat wel goed komen

Klopt ik weet van al mijn motoren wat er niet 100% klopt O-)
gelukkig is dat niet zo heel veel ;)

de HB stickers komen wel te koop in Japan maar de prijs gaat steeds verder omhoog
als ik ze zou kopen zit ik nu al op ruim 115 euro voor 2 stickers :Y :Y
 
Gebruikssporen geven karakter, maar heeft ook even geduurd voor ik zover was.....tegenwoordig is het zelfs zo dat bij auto's in het duurdere segment het juist beter is als ze in originele staat zijn.


taxateur toendetijd bij mn rg vertelde ook dat ie liever oem kuipwerk had met een krasje her en der dan een nieuw gespoten oem of imitatiedeel.
Kuipwerkgradatie ging van perfect naar goed op zn papierwerk
 
taxateur toendetijd bij mn rg vertelde ook dat ie liever oem kuipwerk had met een krasje her en der dan een nieuw gespoten oem of imitatiedeel.
Kuipwerkgradatie ging van perfect naar goed op zn papierwerk

Origineel spuitwerk was gewoon shit in die tijd,daar zat zo,n dunlaagje op dat het
er nog net niet spontaan afvloog maar het scheelde niet veel,verder kletst die taxateur
maar wat,want origineel spuitwerk is niet meer te koop bij Suzuki,als ze nog wat leveren
is het ongespoten :P ,nadeel van nu gespoten delen is dat de lak er te mooi op zit,je
ziet meteen het verschil tussen dat originele dunne laklaagje en wat goed gespoten is,
kleurverschil is onvermijdelijk omdat originele delen vaak al aangetast zijn door uv straling,dus zelfs met een nieuw origineel deel krijg je dan kleurverschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan