Condensator CB125T?

Wincake

MF'er
21 okt 2012
161
0
Ik ben ten einde raad. Mijn ontsteking aan de linkerkant werkt niet, hoewel alles nu goed staat. Lampje om te testen gaat aan de linkerkant van de puntenplaat niet branden(waar dit wel moet). Nu ben ik op zoek naar de condensator, maar die is nergens te bekennen. Help?
 
Ja de ontsteking is nu gemaakt! Volgende probleem. Noem me dom, maar de carbs krijgen benzine, alles kriigt benzine behalve de bougiegaten. Als ik met een spuit wat benzine in de bougiegaten spuit doet hij het een paar slagen, maar slaat niet aan door gebrek aan benzine. Iemand? Of iemand het antwoord die al met CB's heeft gewerkt?
 
Ja de ontsteking is nu gemaakt! Volgende probleem. Noem me dom, maar de carbs krijgen benzine, alles kriigt benzine behalve de bougiegaten. Als ik met een spuit wat benzine in de bougiegaten spuit doet hij het een paar slagen, maar slaat niet aan door gebrek aan benzine. Iemand? Of iemand het antwoord die al met CB's heeft gewerkt?

Klepjes niet helemaal goed afgesteld?
 
Dan krijgt die geen benzine.
:+


De sproeiers waren verstopt geraakt door de startpogingen en hebben we schoongemaakt. Hij start nu, maar blijft doordat de stationairsproeiers nog wat dicht zijn dus daar moeten nieuwe in. Verder de afstelling nog, ik weet niet welke stand de stationair/mengselschroef moet staan.
 
:+


De sproeiers waren verstopt geraakt door de startpogingen en hebben we schoongemaakt. Hij start nu, maar blijft doordat de stationairsproeiers nog wat dicht zijn dus daar moeten nieuwe in. Verder de afstelling nog, ik weet niet welke stand de stationair/mengselschroef moet staan.
:?
Die kan je gewoon schoonmaken hoor.
 
Ik denk dat nieuwe zoiezo aan de orde zijn, na 2 jaar stilstaan. We kregen ze niet gereinigd/voorzichtig doorgeprikt, dus ik haal dinsdag wel even nieuwe. Hij blijft met wat gas mooi lopen dus dat is nu even het laatste probleem. Ook worden de luchtfilters en behuizing vervangen door kleinere filters zodat het eruithalen van de carbs niet elke keer zo'n geklooi is. Toch jammer, origineel Honda houden is leuker, maar duurder en minder handig.
 
:+


De sproeiers waren verstopt geraakt door de startpogingen en hebben we schoongemaakt. Hij start nu, maar blijft doordat de stationairsproeiers nog wat dicht zijn dus daar moeten nieuwe in. Verder de afstelling nog, ik weet niet welke stand de stationair/mengselschroef moet staan.

Met de luchtschroef spelen zodat hij zo hard mogenlijk loopt dan met de stationaire schroef de toeren verder afstellen en dit een paar keer corrigeren.
 
De tank is al schoongemaakt en ontroest. Met citroenzuur gedaan. Ik weet niet wat ik liever doe nu, origineel houden of toch makkelijker bereikbaar voor onderhoud.
 
wanneer alles in eenmaal in orde is, hoeft de carburateur er eigenlijk nooit meer af voor onderhoud.
gewoon de vlotterbak aftappen wanneer de motor voor langere tijd stil staat.
dan hoef je de carburateur nooit meer schoon te maken.
ik zeg, origineel houden.
 
Laatst bewerkt:
De kleine CB's luisteren naar mijn idee altijd erg nauwkeurig kwa afstelling.

Schrik er dus niet van als het (fijn) afstellen niet helemaal vlot wilt lukken, is redelijk normaal.
Gewoon door blijven zetten en blijven proberen.

De basis is een juist afgesteld ontsteking, dat is niet zo moeilijk om dat in orde te krijgen.
Een timinglight is daarbij het juiste middel, en voor 2 tientjes te koop bij de auto materialen boer. Heb je de rest van je leven plezier van.

Natuurlijk zorgen dat er verse bougie's inzitten en nieuwe benzine.
Alles schoon, etc. Luchtfilter niet vergeten ;)
Kleppen goed afgesteld en de nokkenas ketting netjes op spanning.

De carburateurs zullen de meeste aandacht nodig hebben tijdens het afstellen, het zijn ook niet de fijnste carb's omdat de lucht afstelschroef nogal op een lompe plaats zit (PD22 carbs als het goed is) .

Gewoon blijven proberen.

:)
 
De kleine CB's luisteren naar mijn idee altijd erg nauwkeurig kwa afstelling.

Schrik er dus niet van als het (fijn) afstellen niet helemaal vlot wilt lukken, is redelijk normaal.
Gewoon door blijven zetten en blijven proberen.

De basis is een juist afgesteld ontsteking, dat is niet zo moeilijk om dat in orde te krijgen.
Een timinglight is daarbij het juiste middel, en voor 2 tientjes te koop bij de auto materialen boer. Heb je de rest van je leven plezier van.

Natuurlijk zorgen dat er verse bougie's inzitten en nieuwe benzine.
Alles schoon, etc. Luchtfilter niet vergeten ;)
Kleppen goed afgesteld en de nokkenas ketting netjes op spanning.

De carburateurs zullen de meeste aandacht nodig hebben tijdens het afstellen, het zijn ook niet de fijnste carb's omdat de lucht afstelschroef nogal op een lompe plaats zit (PD22 carbs als het goed is) .

Gewoon blijven proberen.

:)


_O- Nieuwe benzine
 
Terug
Bovenaan Onderaan