Binnenpoten voorvork sc28

kiekeboom

Rookie
21 jan 2011
19
0
Vraagje,

Kan iemand mij vertellen of de binnenpoten voorvork van een fireblade sc28 '93 en '96 gelijk zijn?

Alvast bedankt! :+
 
Ja, de binnenpoten van een 1994 SC28 en een 1996 SC33 zijn gelijk: 51410-MAE-003

Beter lezen, het is een 1993 model en die wijkt dus af met nummering: MW0-51.410-003 :(
Als ik naar de tekeningen kijk zijn ze wel gelijk en je hebt best kans dat die een oud nummer is en als er een binnenpoot besteld moet worden de bovenste nummering gebruikt wordt. Het 1994 model is net als het 1993 model een SC28, dus er zou bijna tot geen verschil moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb vernomen dat het verschil o.a. zit in 5mm in lengte van de koker, daarnaast zou een '96 model zowel in als uitgaand instelbaar zijn en een '93 model alleen ingaand?
 
Mogen motordealers / wat hij ook is dan geen hobby's hebben? Dat hij voor zijn lol stomme vragen gaat zitten lezen in zijn vrije tijd moet hij toch lekker zelf weten?

Psies :)

En laten dealers er nou net zijn voor after-sales-service, zeker merk-specifiek :Y

Voor de producten wararvan ik importeur ben, of dealer, mag je me alles vragen. Gratis :)
 
Maar.... de hamvraag, betekent dit dan dat de binnenpoten van een '96 er uberhaupt niet gemonteerd kunnen worden op de onderpoten van model '93? Kan namelijk nieuwe krijgen, van '96 weliswaar, voor weinig :)
 
Het 1992/1993 model heeft geen instelling voor de ingaande demping onderaan (alleen uitgaande demping bovenaan).

Vanaf 1994/1995 hebben ze wel ingaande demping (schroefje onder bij de remklauw). SC33 heeft dat ook.

Ik durf wel te stellen dat het binnenwerk niet hetzelfde is. Het lijkt me heel stug dat ze zo een ingaande demping instelling erbij konden maken zonder een paar kleine maar cruciale aanpassingen.

Controleer het dus heel goed.
 
Laatst bewerkt:
JEUJ!! BenJan motoren gaf het verlossende antwoord, da mot wel lukken... dus we gaan het maar gewoon proberen. Thnx voor de hulp!

Tja, net als bij haren knippen. Zo lang je er dingen af kan knippen, gaat het na verloop van tijd wel lukken. Maar als je moet bijknippen, is het een aflopende zaak. :)

Ik schaar deze uitspraak van BenJan motoren onder de noemer: 'met een hamer past alles'.

Da's prima, als het past dan past het. Maar misschien is het makkelijker om gewoon een set goed werkende voorpoten aan te schaffen.

Als je een 94/95 SC28 vork neemt, of zelfs een SC33 vork, dan krijg je er een ingaande dempingsinstelling bij. Die kan BenJan motoren er niet voor je bijtimmeren. :)

En let op dat de voorvork van een Fireblade echt niet zo goedkoop is dat je niks aan die ingaande dempingsinstelling hebt. Het is geen speelgoedding en die ingaande dempingsinstelling werkt echt en goed...
 
We gaan het maar eens proberen of het allemaal past, en anders kijken we verder voor complete originele vork. Iig bedankt voor de tips en ik zal wel ff laten weten of het werkt ja of nee.
 
Ja, de binnenpoten van een 1994 SC28 en een 1996 SC33 zijn gelijk: 51410-MAE-003

Beter lezen, het is een 1993 model en die wijkt dus af met nummering: MW0-51.410-003 :(
Als ik naar de tekeningen kijk zijn ze wel gelijk en je hebt best kans dat die een oud nummer is en als er een binnenpoot besteld moet worden de bovenste nummering gebruikt wordt. Het 1994 model is net als het 1993 model een SC28, dus er zou bijna tot geen verschil moeten zijn.

zou het verschil zitten in het feit dat de ingaanden demping bij een sc28 van 93 niet in te stellen is en bij een van 96 wel ?

edit; volgende keer eerst even verder lezen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan