Yamaha WR 450F storing 'EP' in scherm van cockpit/tellerunit

Tomaaz

MF veteraan
6 jun 2005
3.610
0
Leeuwarden
Hallo,

Mijn WR 450 F uit 2006 heeft een probleem.

Na een valpartij heeft de tellerunit een opdonder gehad. Hierbij is het pinnetje van de stekker van de rood/witte draad afgebroken. Deze is d.m.v. een bypass (ander draadje gesoldeerd op het printplaatje) gemaakt. Met een multimeter is te zien dat het printplaatje voldoende volt krijgt.

Het probleem. De tellerunit geeft pulserend de storing EP aan. Verder is niets zichtbaar in het scherm. Ook valt op dat de letters niet echt duidelijk zichtbaar zijn.
Wat ik nu heb gedaan:
De zekering bij de accu gecontroleerd,
Elk pinnetje van de stekker die in de tellerunit gaat doorgemeten (2 geven 11/12 volt aan) en schoongemaakt,
De stekker achter de koplamp waar 4 aarde draden in zitten schoongemaakt.

Het probleem blijft bestaan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Waar staat EP voor? Enige wat ik kan bedenken is Electric Pulse, maar hij krijgt stroom van de accu...

Bedankt voor de ideeën!
 
volgens mij zit je met een micro krakje in de plaat zelf. Of wel een van de comp. van de plaat is kapot.

een foto van de teller en de bijpas zou mischien kunnen helpen. In iedere geval je hebt heel veel betere en goedkopere aftermarket spullen die je meer info kunnen geven of de standaard teller unit.

EP - Electrical Problem?! :?
 
Laatst bewerkt:
Tja, zonder de betekenis van EP te achterhalen komen we niet veel verder denk ik. Storingscodes zijn in de handen van iemand die het systeem goed kent een uitstekend middel om een hoop dingen uit te sluiten. Maar dan moet je wel weten wat de code betekent. Staat het niet in een WPHB bijvoorbeeld?
 
De dealer gebeld, die wist ook niet wat het inhield. De plus kabel van de accu ook los gehaald en paar minuten gewacht, om zo de computer te resetten hielp ook niet.
Helaas rijden er hier niet zoveel WR vanaf 2006 rond, lees geen een... Anders kon ik daar even mee testen...
Martel bedankt voor de manual! Hier wordt ik helaas ook niet veel wijzer van.

Iemand anders nog een briljante ingeving?
 
Nee.

Maar ik weet wel dat de dealer een lijntje heeft met de importeur. En de importeur weer met de fabriek. Dus als je een goeie klant bent bij je dealer stelt hij deze vraag aan de importeur. Als het niet in de service manual staat (dealer-editie), en ook niet ergens op het web, zit er verder weinig anders op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan