Uitlaten M620

Maikelbaths

Rookie
13 dec 2010
9
0
Eersel
Hallo MF'ers,

Sinds kort trotse eigenaar van een Duc M620. Deze heeft Arrow uitlaten, en ondanks dat ze geweldig mooi geluid maken begreep ik van de verkoper (motoport) dat ze wel wat te veel geluid maken. Nou heb ik niet heel veel technische kennis van uitlaten (nog niet), maar ik weet dat er een db-killer in zit alleen is deze niet 'officieel' oid.

Nou zit ik dus met het volgende, ik ben gewaarschuwd dat ik met deze uitlaten niet naar (bijv.) Duitsland zou moeten rijden want dan is de kans groot dat ik gepakt wordt met deze uitlaten.
Ik zou er voor kunnen kiezen om ergens een goedkoop setje originele uitlaten te kopen en deze eronder te zetten als ik naar Duitsland zou rijden. Dat zou alleen jammer zijn van het geluid.. :N

Nou heb ik ook Termignoni's horen vallen, en deze blijken helemaal het einde te zijn. Maar zijn deze dan wel altijd goedgekeurd qua geluid? Of zouden hier dan ook weer db-killers in moeten?
Of zou ik gewoon andere db-killers in de Arrows kunnen zetten? Ik weet niet echt hoe zo'n db-killer werkt en of dat makkelijk te doen is..

Wellicht dat jullie zoiets al vaker hebben opgelost! :)
 
In duitsland zijn ze wat strenger m.b.t. uitlaten dan in nederland.
Je moet daar officieel een uitlaat hebben met E-keur en dat is dus met DB-killer er in.
Ze kijken volgens mij in eerste instantie of je een DB-killer in je uitlaat hebt zitten. Of ze ook echt gaan checken of de uitlaat een E-keur heeft weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Post eens een foto van het eindstuk van je uitlaat.
De dB killer is een pijpje dat in de uitstroomopening is geschroefd.
Kijk ook of er een ingeslagen/gelaserd E-keurmerk zit.
Overigens maakt een goedgekeurde uitlaat niet veel geluid, dat komt pas als de dB killers verwijderd zijn.
 
Ik heb zo geen foto van het eindstuk. Als ik de DB-killer eruit haal zou ik dus moeten zien of er een E-keurmerk in zit?
En is het niet mogelijk om het ergens te testen? hoeveel DB dat ze halen..?
 
Deze uitlaten hebben gewoon e-keur.

Wat wel eens gebeurt is dat de db-killer geheel afgezaagd wordt aan de binnenkant. Bij een vluchtige controle lijkt het dan alsof er nog gewoon db-killers in zitten, maar ze dempen dus niet.

Als dat het geval is, dan heb ik nog wel de originele db-killers. Haal er maar eens eentje uit, eerst de veerclip verwijderen.

images
 
Terug
Bovenaan Onderaan