SV650 klapt volledig uit bij aanraken van startknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsie

MF'er
6 okt 2011
105
0
Afgelopen week heb ik mijn accu na een wintertje huiskamer een paar nachten aan de lader gehangen en weer in de motor (suzuki sv650s 2003) geplaatst. Heel netjes een volledige BRAVO-check gedaan en daarna een uurtje gereden.

De dag erna (gisteren) 's morgens lekker naar werk gereden. Niets aan de hand. 's middags naar huis valt de complete motor uit zodra ik de startknop indruk.

Bij het omdraaien van het contact gaat de brandstofpomp goed aan en zet het systeem netjes onder druk (normaal bij lege accu hoor je deze pomp heel zwak). Koplamp brand ook normaal, eigenlijk alles normaal. Tot ik de startknop aanraak! dan klapt alles eruit alsof er geen accu meer in zit. Na een paar minuten wachten springt hij ineens weer aan. Keer op keer...

Alle zekeringen blijven heel, de accu geeft 12,6V aan en lijkt dus vol genoeg omdat de brandstofpomp meteen op druk is, alle stekkertjes lijken onbeschadigt...

Wat nu? Help!?!
 
Volgens mij is het wel duidelijk wat het was, ik vervang de startmotor en nu doet alles het gewoon weer...

Een behoorlijk aantal mensen lijkt het verhaal gewoon te begrijpen/accepteren maar een aantal enorme zeikers kunnen het niet laten me nu te beschuldigen van bedrog. Jammer dat mensen die om hulp vragen (wat de volgens mij ook de gedachte van dit forum is) op een kinderachtige manier voor aap worden gezet. Een losse kabel had ik zo gevonden en dan vroeg ik hier natuurlijk al veel eerder niet meer om andere tips.

Voor de ongelovige dwarse zeikers die niet lezen. Zie de uitkomst van jullie enige testtip in mijn reactie op 7, 13 én 19 maart.

De rest nogmaals bedankt voor de steun, op naar een mooie zomer!
jammer dat je het niet begrijpt/ wil begrijpen. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan