Ketting reinigen van Kawasaki Ninja 250R

recayi

Rookie
23 mrt 2013
12
0
Amsterdam
Kawasaki Ninja 250R bj 2009

Hallo,

Tijdje terug heeft een motorzaak mijn ketting met vastvet ingesmeerd met een kwast.
Dit is ook aan de zijkant van mijn ketting gekomen. Mijn Ninja is helemaal zwart van kleur, alleen nu bij de zijkant van de ketting zie je een witte plekjes door die vastvest.
Ik vind dit dat het er niet uitziet.

Hoe kan ik dit het beste eruit krijgen? Ik wil het met normale kettingspray insmeren.
Ik heb gehoord dat kruidenolie ook goed werkt. Kan iemand mij helpen en of ik dat vastvest eruit kan krijgen. :)
 
Waar blijft al dat zand,metaalslijpsel,etc etc ?

Dat blijft allemaal in dat vet plakken, dus of vet houden nou beter is.......ik blijf gewoon schoonhouden en opnieuw invetten. Maar ieder z'n ding toch :)

Wanneer je de ketting, aan de binnenkant smeert word vuil/oud vet vanzelf eraf geslingerd door de krachten.

Natuurlijk mag jij je ketting schoonmaken, maar wanneer jij gewoon smeert zoals het hoort, en na een regenbui hoeft het niet.

Die paar km die je er misschien extra uithaalt ben je dubbel en dwars kwijt aan reinigings shit en niet te vergeten vrije tijd :P
 
Ga jij maar niet vertellen wat ik moet doen. Ga jij maar goed lezen. Ga jij maar tot de conclusie komen dat ik nooit getypt heb dat ik dat elke paar kilometer doe.

Maar je suggereert weer wel dat mensen die hun ketting niet poetsen,dat stoer vinden :)
Als ik het onnodig vind mijn ketting te reinigen,dan zou ik dat niet doen omdat ik het stoer vind :?
Ik heb al een ketting verknald met verkeerd reinigingsmiddel,en het boeit me niks,ook gezien dat ie na xx kilometers weer compleet vuil is. :')
Ik heb wel wat beters te doen :)
 
Mijn mening is natuulijk bevooroordeeld vanwege de middenbok die onder de viffer zit.

Voor mij na 500km opnieuw inspuiten=2min werk

Voor mij na 1000km schoonmaken, opnieuw inspuiten=5-10min werk

Valt wel mee hoor
 
Ik denk gewoon dat het om de 5000 km wel redelijk is
Om je ketting te reinigen. Alleen je moet een goede
Manier hebben om het niet te beschadigen.

Normale kettingspray verdwijnt met de tijd, maar vast vet pff
Nooit meer!
 
@geerd

Ik heb de motor sinds 10 juli en heb er al 4000km mee gemaakt.
Dus dat in 7/8 maanden.
Wat voor spul gebruik jij om je ketting te reinigen?
Ik vet het altijd in wanneer ik opnieuw moet tanken.
Ik maak met een volle tank gemiddeld 350km zo hou ik het beetje bij
 
@geerd

Ik heb de motor sinds 10 juli en heb er al 4000km mee gemaakt.
Dus dat in 7/8 maanden.
Wat voor spul gebruik jij om je ketting te reinigen?
Ik vet het altijd in wanneer ik opnieuw moet tanken.
Ik maak met een volle tank gemiddeld 350km zo hou ik het beetje bij

Ik reinig mijn ketting niet, gewoon smeren niks aan de hand na 350km perfect ! Maar na een regenbui smeer ik altijd.

Rotzooi slaat wel weg door de krachten.
Ik ben dan ook weer niet heel zuinig met vet :P
 
Voor kudtweer heb ik een oplossing :]

full


Mag je niet eens smeren _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan