Het Ducati Diavel topic

Net terug van moto puro.
Had de thermostaat kapot.
Onder garantie vervangen.
Wat een fijne zaak is dat!
Die monteur wat daar werkt heeft echt verstand van zaken.
Ga daar zeker terug voor het onderhoud.
Maar jongens wat was het koud vandaag.
 
Is inderdaad een fijne zaak, ben ik ook tevreden over.
Overigens thermostaat kapot? Kon je dat dan merken met de huidige noordpool temperaturen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad een fijne zaak, ben ik ook tevreden over.
Overigens thermostaat kapot? Kon je dat dan merken met de huidige noordpool temperaturen? ;)

Jazeker wel,thermostaat ging gewoon niet meer open, en de motor klom binnen 5 minuten naar 120c.
Is wel echt een bekend probleem,want ducati heeft al een nieuwe thermostaat uitgebracht.
Kijk maar eens op het diavel forum,de helft heeft de thermostaat al laten vervangen.
 
Ja ik wist dat er wat problemen waren met een paar diavels, zat je maar te stangen ;)
 
Ik vind het op zich een leuke motor en de rijeigenschappen zouden zeer goed zijn voor een motor in dat segment maar de betrouwbaarheid van Ducati is nou niet dat je zegt joepie en dat staat mij helaas tegen. Ook van de andere ducati modellen. :/

Qua design maken ze mooie motoren, mooier dan de japanners (behalve de monster dan) maar ik hoor veel te veel problemen van andere Ducati rijders om er zelf één aan te schaffen.

Het zou mooi zijn als er een soort samenwerking zou ontstaan tussen ducati designers en dat de japanners er een betrouwbare motor van zouden maken :P
 
Zo heeft MV Agusta volgens mij weer problemen met de mapping, van Benelli en Moto Guzzi weet ik het niet en Moto Morini weet ik eigenlijk ook niet maar die gebruiken volgens mij wel Ducati techniek.

Misschien rijden er te weinig van rond om een goed beeld te vormen ik heb geen idee.
 
Ben eigenlijk wel benieuwd wat Diavel eigenaren vinden van de betrouwbaarheid... Laat de Diavel je af en toe staan, of zijn het kleine euveltjes die snel verholpen zijn?
 
Ben eigenlijk wel benieuwd wat Diavel eigenaren vinden van de betrouwbaarheid... Laat de Diavel je af en toe staan, of zijn het kleine euveltjes die snel verholpen zijn?

Op het thermostaat probleem na,heb ik nog geen problemen ondervonden.
En het werd ook direct zonder vragen door ducati erkend en opgelost bij de dealer.

Wat ik je wel kan melden is dat ik elke keer als ik ga rijen een smile van oor tot oor heb!!
Ik heb in het verleden alleen maar jappen gehad inc een r1,en binnen een paar maanden weer verkocht.
Maar deze geeft me steeds weer kippenvel als ik het gas open-draai!
Je moet het echt zelf ervaren (zet hem wel in sport)!!

Bij moto puro is op tweede paasdag een demodag,dus voor diegene die een lange proefrit willen maken is dat de uitgelezen kans.
Als het een beetje weer is kom ik zelf ook,kunnen jullie die van mij ook zien.
 
Vind het een mooie fiets maar dan voor erbij naast mijn huidige fietsen.

Je ziet ze overigens niet zo vaak, ook tijdens ducati meetings is de opkomst laag geld overigens ook voor de 1098 Streetfighter

Fons
 
Echt laten staan heb ik nog niet gehad, maar wel een aantal recalls en kleine en grotere irritante zaken:

Zoals een kabelboom waarvan het beschermrubber broos is na 1 jaar en dus breekt. Ondertussen het frame begint kaal te schuren bij het balhoofd en dan is er weer geen lakstift vanuit ducati beschikbaar...

De lak van de velgen is dusdanig zacht dat je er ontzettend mee moet uitkijken ivm krassen. (Absurd in deze prijsklasse). Radiator ventilator losgetrild, foutmeldingen en crashes op het dashboard.

Maar ook een grijns op je gezicht krijgen tijdens het rijden welke maar niet weg wil gaan ;) (heb ik nog nooit meegemaakt op een niet ducati)

Dus ja er zijn wel flinke kwaliteit issues met Ducati, maar je krijgt er behoorlijk wat lol voor terug.
 
Vind het een mooie fiets maar dan voor erbij naast mijn huidige fietsen.

Je ziet ze overigens niet zo vaak, ook tijdens ducati meetings is de opkomst laag geld overigens ook voor de 1098 Streetfighter

Fons

Dat vind ik nou juist zo vet,dat je ze zelden ziet!
Veel mensen weten van de foto,s vaak niet wat ze ervan moeten denken,en dan in real life zijn ze toch onder de indruk.
Jij schijnbaar ook fons,want je zij zelf dat als je meer plek had in de stalling je ook voor de diavel te zijn gegaan i.p.v. Multistrada ha ha.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Twinfreak81 en S-Fury dank voor jullie duidelijke antwoorden. Zelf heb ik vooralsnog alleen Japanse fietsen gereden. Met de betrouwbaarheid daarvan zat het over het algemeen wel goed, hoewel daar ook wel eens iets stuk ging.
Wat ik uit jullie verhalen opmaak is dat er wel wat irritaties zijn, maar geen echte showstoppers. S-Furie heeft misschien een Diavel uit de eerste serie(s), waarbij je vaak toch ook wat kinderziektes tegenkomt. Wellicht dat een aantal van die zaken bij volgende productie series zijn verbeterd. Wanneer ik voor Diavel ga wordt het toch wel een nieuwe.
Te zachte of minder krasbestendige lak vindt ik overigens wel weer kwalijk, maar dat heeft mijn M1800R ook. Daar is de tank heel gevoelig voor krasjes.
Zal er nog even over denken om bij Moto Puro te gaan kijken, is voor mij iets verder uit de buurt, eerst op 30 maart even rijden bij de Ducati dag van Goedhart. Wanneer dat bevalt kan ik zo door voor een proefrit bij Moto Puro om nog even langer te genieten (grijns)...
Voor allen nog een fijne zondag en we hopen op hogere temperaturen.... :]
 
De zachte lak is voornamelijk een probleem bij de duurdere carbon modellen, die hebben wielen van marchesini. De standard velgen zitten beter in de lak.

De meeste computerproblemen zijn nu idd opgelost door firmware upgrades.
 
Hoi Twinfreak81 en S-Fury dank voor jullie duidelijke antwoorden. Zelf heb ik vooralsnog alleen Japanse fietsen gereden. Met de betrouwbaarheid daarvan zat het over het algemeen wel goed, hoewel daar ook wel eens iets stuk ging.
Wat ik uit jullie verhalen opmaak is dat er wel wat irritaties zijn, maar geen echte showstoppers. S-Furie heeft misschien een Diavel uit de eerste serie(s), waarbij je vaak toch ook wat kinderziektes tegenkomt. Wellicht dat een aantal van die zaken bij volgende productie series zijn verbeterd. Wanneer ik voor Diavel ga wordt het toch wel een nieuwe.
Te zachte of minder krasbestendige lak vindt ik overigens wel weer kwalijk, maar dat heeft mijn M1800R ook. Daar is de tank heel gevoelig voor krasjes.
Zal er nog even over denken om bij Moto Puro te gaan kijken, is voor mij iets verder uit de buurt, eerst op 30 maart even rijden bij de Ducati dag van Goedhart. Wanneer dat bevalt kan ik zo door voor een proefrit bij Moto Puro om nog even langer te genieten (grijns)...
Voor allen nog een fijne zondag en we hopen op hogere temperaturen.... :]

Wat natuurlijk ook veel scheelt is waar het ding staat.
Ik heb gelukkig een inpandige-verwarmde garage.
Maar er zijn ook mensen die die luxe niet hebben.
 
Zag die Diavel voor het eerst op de motorbeurs ik volg het niet zo heel erg wat ze allemaal uitbrengen maar wat een vet ding was dat zeg, veel mensen ook kijken, het is inderdaad een beetje een ducati vrod haha. Erg leuk en ik denk ook echt een kanon als het gas open gaat
 
Uitlaatje van DAM-Exhaust (Made in Belgium whoooo!!) staat erop!

Smile van oor tot oor...

dsc5042p.jpg


dsc5044.jpg


dsc5043r.jpg


Nu nog wachten op de zon... :Z
 
So,dat is echt een mooie uitlaat voor het beest :}
Heb je die begrenzing inmiddels eruit kunnen halen?

jawel, 20min werk bij Ducati en het was in orde..

hij zei "je zou eens moeten weten hoeveel er zo nog rondrijden die het niet weten"

Door het overschot aan koppel voel je het verschil alleen op't eind bij het optrekken, dus echt in hoge toeren...

Hoe weet je het?
Bij mij zei hij enkel op't scherm: "Sport" "Touring" "Urban"
Nu staat er "Sport 162 High" ...
 
jawel, 20min werk bij Ducati en het was in orde..

hij zei "je zou eens moeten weten hoeveel er zo nog rondrijden die het niet weten"

Door het overschot aan koppel voel je het verschil alleen op't eind bij het optrekken, dus echt in hoge toeren...

Hoe weet je het?
Bij mij zei hij enkel op't scherm: "Sport" "Touring" "Urban"
Nu staat er "Sport 162 High" ...

Dus als er bij mij alleen 'sport high' staat ben ik genaaid en heb hem ook begrensd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan