ventilator tbv koeling aansluiten

Snelle Henkie

MF veteraan
17 dec 2003
2.372
35
Delfzijl
Ivm het warm worden van mijn KTM wil ik een conrad ventilator met een schakelaar op mijn motor bouwen.Hoe sluit ik dat aan.

Ventilator achter de radiateur met de dop plaatsen en dan de bedrading naar een schakelaar op het stuur. Maar dan. Moet er een relais tussen en waar kan ik het beste de stroom afpakken? Richtingaanwijzers zitten er niet op. Schakelaar voor de raw wel. Wil dus de schakelaar van de raw gebruiken(knipperrelais eruit) om de fan aan te zetten en uit te zetten. Wie heeeft er een schematje voor me? Ben niet zo electrisch namelijk.

Er zijn plug en play setjes te koop. Echter 125 euro minimaal.... Zelfbouw kost een eurotje of 30. Daarom.....
 
Laatst bewerkt:
de standaard plaats voor de temp sensor is aan de onderkant van de rechterradiateur
Ja, klopt. Dus volgens mij is de slang van waterpomp naar radiateur oke toch dan? Zit ook onderaan namelijk. Alleen wel de linker radiateur. Terwijl de fan achter de rechter radiateur zit. Zou dat iets uitmaken? En dat hij zuigt klopt ook? Dus zuigen door de radiateur heen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan