Toeren met BMW R65

JoZe

Rookie
7 jul 2012
14
0
Leiden
LS,
Deze zomer wil ik naar zuid-Europa op mijn R65. Heeft iemand daar ervaring mee? - Is het comfortabel genoeg? - Is het type motorfiets betrouwbaar?
 
In de jaren '80 werd dat blijkbaar geaccepteerd.
Het testverslag heb ik helaas niet meer.
In een ander verslag bleek een Kawasaki 750 na 25.000 km versleten zuigers te hebben.
Dat was toen de stand der techniek.

hmm, die stand van techniek is helemaal zo slecht nog niet hoor, mijn motor is van 85, heeft 250.000km weg en de kleppen zijn rond de 150.000 vervangen, niet omdat het nodig was maar omdat de gelode benzine eruit ging.
kleppen worden gesteld als ik vindt dattie te veel herrie gaat maken.......... meestal 1 keer per jaar (25-30.000KM) En dat is geeneens een BMW, maar een motor met een nog veel slechtere naam qua betrouwbaarheid....... een Guzzi.....

@Halflife........ waren de 1000SP en SPII niet op de markt gezet door guzzi als BMW-beater??? dan klopt die 400km misschien toch O-)

@TS, gewoon gaan met die banaan, hooguit effe nakijken vantevoren en meenemen wat voor die fiets als kwetsbare punten wordt gedacht; ik had altijd een tellerkabeltje en een koppelingskabel bij me die willen nog wel eens breken bij een Guz, maar zijn in 5 minuten langs de kant van de weg te vervangen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan