Kleppen stellen

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Aangezien het kleppendeksel van mijn Z750 ('06) er nu toch af ligt voor het vervangen van de pakking heb ik meteen maar even de kleppen gemeten. Helaas bleken een paar kleppen te weinig speling te hebben.

In eerste instantie wilde ik meteen de motorboer bellen, maar misschien is het ook wel leuk om zelf te doen. Wat kennis opdoen, maar ook niet geheel onbelangrijk, wat geld besparen :) Volgens mij kost kleppen stellen zo al wel een euro of 300€?

Ik heb alleen een paar vraagjes voordat ik eraan begin;

Ik heb geen momentsleutel, gaat dit een probleem worden?
Een goede momentsleutel gaat toch zo ook weer een paar honderd euro kosten, dus dan zou ik het bijna net zo goed kunnen laten doen. Het enigste waarvoor ik de momentsleutel nodig zou hebben zou zijn het vastzetten van de nokkenassen en het kleppendeksel.

Hoe doen jullie dat met shims, kopen jullie meteen zo'n shim kit van 75€ of gewoon eerst rustig opmeten en dan halen bij de motorzaak?

Als laatste; Ik had alles nog zo goed schoon proberen te maken, maar toen ik het kleppendeksel eraf had gehaald zag ik helaas toch nog wat vuil op de pakking liggen.
Voor zover ik kan zien zie ik niks in het blok, maar het zou zomaar kunnen...
Zou ik hier problemen mee krijgen of zou dit gewoon netjes richting filter gaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan