klx 650 c aan de tamme kant

popoll

Rookie
17 jan 2013
23
0
Hallo iedereen,
na mijn startprobleem, dat intussen opgelost lijkt, heb ik nu een ander probleem.
De motor is nogal aan de tamme kant.
Vanaf 5000 t/m begint gaat hij niet sterk door.

In 5de versnelling loopt hij ook niet harder dan 100 per uur, dan houd hij precies in.
zou het aan de uitlaat kunnen liggen? Het is nog de orginele maar de demper is wel aan de roestige kant.

Iemand een ideetje?
alvast bedankt,
Paul
 
Is het misschien een importversie uit Duitsland?
Dan kan hij namelijk begrenst zijn op 27PK.

Heb je de timing van de nokkenassen goed staan?
Hoe oud/hoeveel km heeft de motor gereden?

De nokkenasketting kan opgerekt zijn na verloop van tijd, de timing verloopt waardoor je allerlei start/vermogensproblemen kan krijgen.

Hoe heb je het startprobleem verholpen?
 
Laatst bewerkt:
Motor is van 96 en heeft 47000 km gelopen.

Het startprobleem was snel opgelost.

Ik trok de choke uit, startte dan de motor. Tijdens het starten liet ik de choke los en zakte deze een klein beetje terug. Nu houd ik hem vast, maximaal uitgetrokken, en dan start hij meteen.

de nokkenas ketting en de nokkenassen zal ik eens moeten laten nakijken dan.
Ik dacht misschien dat het aan de uitlaat lag omdat ik vroeger, toen ik nog met een brommertje reed, dit een keer heb moeten afstellen op 50 km/u (ging normaal 80 km/u) dit gebeurde door de uitlaat te vernauwen, en gaf hetzelfde gevoel als wat ik nu ervaar tijdens het rijden met de klx.
Bij mijn vorige motors heb ik nooit dit probleem ervaren.

bedankt voor de snelle reactie
 
Motor is van 96 en heeft 47000 km gelopen.

Het startprobleem was snel opgelost.

Ik trok de choke uit, startte dan de motor. Tijdens het starten liet ik de choke los en zakte deze een klein beetje terug. Nu houd ik hem vast, maximaal uitgetrokken, en dan start hij meteen.

de nokkenas ketting en de nokkenassen zal ik eens moeten laten nakijken dan.
Ik dacht misschien dat het aan de uitlaat lag omdat ik vroeger, toen ik nog met een brommertje reed, dit een keer heb moeten afstellen op 50 km/u (ging normaal 80 km/u) dit gebeurde door de uitlaat te vernauwen, en gaf hetzelfde gevoel als wat ik nu ervaar tijdens het rijden met de klx.
Bij mijn vorige motors heb ik nooit dit probleem ervaren.

bedankt voor de snelle reactie

Ik denk dat je brommertje dan een 2 tact was ?
Bij 2 tact heeft je uitlaat veeeeeeel meer invloed als bij een 4 tact.

Een originele uitlaat kan er eigenlijk nooit oorzaak van zijn dat je KLX nog maar 100km/u rijdt.
Het makkelijkst is wellicht om je carburateur eens goed schoon te maken, liefst ultrasoon. En je luchtfilter nakijken.
Daar zou ik mee beginnen iig.
Je KLX moet toch echt wel in de buurt van de 150 km/u moeten kunnen komen, met de normale tandwielverhoudingen tenminste.
 
Laatst bewerkt:
zou het kunnen dat het aan een verkeerde tandwielverhouding ligt?
Volgens een colega van mij is dat het probleem.
kleppen en zo zijn allemaal opnieuw gesteld en dit gaf geen beterschap.
de motor draait in neutraal vlot tot 8000 toeren, in de versnellingen raakt hij niet over de 5000 toeren/min.
 
De motor moet zelfs in de 3e of 4e versnelling nog verder door kunnen trekken dan de 5000rpm. In de 2 moet 'ie dat zeker kunnen halen.

Ik zou de carburateurs even controleren, vast verstopt.
 
Heeft zo'n KLX een CV-carburateur? zo ja, dan zou ik eens naar het membraam bovenin de carb kijken of hier geen gaatjes of scheurtjes in zitten en of het goed gemonteerd zit.

Precies. En als je de gasschuif er dan even uit haalt kunt je meteen zien of hij hierop geknepen is.
In bv. Duitsland maakten ze (vooral bij Kawa) halverwege gaatjes in de schuif en/of plaatsen ze een aanslag busje, zodat de schuif maar een klein stukje omhoog kan.
Het kan ook nog zijn dat hij op de inlaat geknepen is dmv. een verkleind inlaatrubber of plaatje met kleine doorlaat.
 
heb net de carb. opengehaald en in het rubber zit inderdaad een scheur. Als ik dit vervang, zou het probleem dan opgelost zijn?
ik wou een foto toevoegen, maar dat lukt me niet.
Is dat membraam los te verkrijgen?

alvast bedankt voor uw reacties
 
heb net de carb. opengehaald en in het rubber zit inderdaad een scheur. Als ik dit vervang, zou het probleem dan opgelost zijn?
ik wou een foto toevoegen, maar dat lukt me niet.
Is dat membraam los te verkrijgen?

alvast bedankt voor uw reacties
Dat is zeker een reden om veel minder kracht te hebben. Bij mijn motor zit dit membraan aan de gasschuif gesealed, ik denk dat dat bij jouw motor ook het geval is (gasschuif compleet vervangen). Let bij monteren op het "nokje van het rubber", daar is een uitsparing voor gereserveerd. Denk ook aan de stand van de gasnaald, die bepaalt het mengsel bij half tot driekwart gas geven.
 
heb net de carb. opengehaald en in het rubber zit inderdaad een scheur. Als ik dit vervang, zou het probleem dan opgelost zijn?
ik wou een foto toevoegen, maar dat lukt me niet.
Is dat membraam los te verkrijgen?

alvast bedankt voor uw reacties

Wil je weten hoe dat rijd, als je 3 van de 4 rubbers niet goed in de zitting legt, bij een 4 cilinder?
Knap beroerd. |(
 
heb net de carb. opengehaald en in het rubber zit inderdaad een scheur. Als ik dit vervang, zou het probleem dan opgelost zijn?
ik wou een foto toevoegen, maar dat lukt me niet.
Is dat membraam los te verkrijgen?

alvast bedankt voor uw reacties

Soms wel, soms niet.

Zoeken :Y
 
Gasschuif is net binnengekomen en geplaatst.
Dat is nou wat ik verwacht van een 650 cc.
reageert zeer goed op het gas, trekt goed door, hier staat een gelukkig man.
Spijtig dat het zo lang heeft geduurd maar het was heet wachten meer dan waard. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan