K&N luchtfilter ( het verschil )

2 mrt 2013
56
0
harderwijk
Hallo ik heb een Honda hornet 600 f bj 2000 en kan goedkoop aan een nieuw K&N luchtfiter komen
Maar mijn vraag is wat is het verschil tussen zo'n K&N fiter en een gewoon luchtfiter?
En of er hier toevallig ( vast wel ) mensen zijn die een K&N fiter op hun motor hebben.
Ik hoor het graag van jullie.
 
Het enig wat ik lees is; Geen zin.. ;)

:^

:+

Geen zin in de trant van:
ik heb de lucht-blaas-motor verkocht
ik heb mijn hele voorraad sportfilters inmiddels verkocht, OEM heb ik nog wel.

En het begint weer drukjes te worden.

Ik zou dan speciaal allerlei zaken moeten gaan aanschaffen voor een testopstelling, terwijl ik die eerst zo voor het grijpen had.

In totaliteit: geen zin meer :)
 
Lekker vierkant blokje :)

Heerlijk blok, alleen wordt het vermogen compleet verpest door die automaat die er achter hangt..

Het enig wat ik lees is; Geen zin.. ;)

:^

:+

Geen zin in de trant van:
ik heb de lucht-blaas-motor verkocht
ik heb mijn hele voorraad sportfilters inmiddels verkocht, OEM heb ik nog wel.

En het begint weer drukjes te worden.

Ik zou dan speciaal allerlei zaken moeten gaan aanschaffen voor een testopstelling, terwijl ik die eerst zo voor het grijpen had.

In totaliteit: geen zin meer :)


-O- ;(
 
Zo'n filter is alleen niks waard nee, je zal iets moeten doen met je injectie of met je carbs en met je uitlaat en misschien ook met je uitlaatbocht.

In het mulle zand merk ik dat ik makkelijker meer snelheid opbouw dan voor al die aanpassingen hierboven beschreven .
Op het asfalt merk ik ook dat ik vlotter op de 120 zit met optrekken en op schakelen .

Dus alleen k&n helpt niks en in mijn geval ik deed expres geen extra aanpassingen en deed alleen de filterwissel om het verschil te ervaren , meteen merkte ik dat ik veel vermogens verlies had omdat het mengsel van geen kant meer klopte..
 
Laatst bewerkt:
Oke, leuk onderwerp!
Nou het volgende: Ik heb een Honda SP2 met K&N-filters in het originele luchtfilterhuis.
In deze K&N-filters zit een foamen insert.
De K&N-filter moet volgens t boekje altijd deze insert hebben voor deze motor en de filter moet niet ingeolied worden.

Wat voegt dit dan toe?

PS. dit zat al in de motor toen ik 'm kocht :)
 
Oke, leuk onderwerp!
Nou het volgende: Ik heb een Honda SP2 met K&N-filters in het originele luchtfilterhuis.
In deze K&N-filters zit een foamen insert.
De K&N-filter moet volgens t boekje altijd deze insert hebben voor deze motor en de filter moet niet ingeolied worden.

Wat voegt dit dan toe?

PS. dit zat al in de motor toen ik 'm kocht :)

Dit is wel heel erg vreemd
 
:^

:+

Geen zin in de trant van:
ik heb de lucht-blaas-motor verkocht
ik heb mijn hele voorraad sportfilters inmiddels verkocht, OEM heb ik nog wel.

En het begint weer drukjes te worden.

Ik zou dan speciaal allerlei zaken moeten gaan aanschaffen voor een testopstelling, terwijl ik die eerst zo voor het grijpen had.

In totaliteit: geen zin meer :)
Mocht iemand nog eens een echt goede test willen doen, dan wil ik wel een Pipercross luchtfilter ( schuimfilter ) beschikbaar stellen.
full
 
Mocht iemand nog eens een echt goede test willen doen, dan wil ik wel een Pipercross luchtfilter ( schuimfilter ) beschikbaar stellen.
[afbeelding]


Wel oren naar })

Ik gok dat ik wel twee kokers nodig heb die direct aan de carbs vast zitten van mijn DR ipv het luchtfilterbox met k&n filter of het moet een box zijn net als de k&n die je in het filterhuis hangt .

Dat schuim leent zich wel voor mijn offroad uitspattingen :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan