Stuurdemper Zx-10R 2006

Skullieboy

MF'er
31 mrt 2006
45
0
Rotterdam
Hoi all,

2 weken geleden een kawasaki zx-10r uit 2006 gekocht.
Nu heb ik 1,5 jaar geleden al eens zo'n motor door omstandigheden
moeten verkopen en wilde dus dolgraag zo'n zelfde terug. Na flink sparen
kon ik dus weer zo'n motor kopen.
Nou wist ik dat er standaard een stuurdemper op zit en tijdens de reis naar huis
in de stromende regen kwam ik er eigenlijk pas achter dat de stuurdemper er niet op zat.
Oke eigen schuld vindt ik had ik maar beter op moeten letten.

Dus heb een stuurdemper op de kop getikt en de rest van de onderdelen besteld.
Nadat alles binnen was dacht ik dat monteer ik even.
Dus niet?

Krijg namelijk de brug die onder aan de kroonplaat gemonteerd moet worden
niet op zijn plaats. Zou het kunnen zijn dat er een andere kroonplaat op de motor
gemonteerd is?

Of moet de kroonplaat daadwerkelijk verwijderd worden voordat de brug
naar de demper gemonteerd kan worden?
 
w310h200_000003400D21F773.jpg


Dat ding zit origineel toch gewoon daar?
 
je kunt die beugel eropzetten terwijl de kroonplaat eropzit

Oke dat zou dan betekenen dat mijn kroonplaat niet orgineel is.

Ik zal morgen een foto van de onderkant proberen te maken want ik krijg de brug dus niet op zijn plaats. Zoals het er in de Service Manual uit ziet zou het betrekkelijk eenvoudig moeten zijn. Daarom hoop ik ook niet dat het een kroonplaat van een ander modeljaar is als dat eventueel zou kunnen want dan voel ik me nog meer gefopt.

Moet helaas het weekend ook nog werken want ga dan toch ergens kijken hoe het orgineel zit.
 
de kroonplaat is orgineel,maar die beugel die jij hebt ziet er hetzelfde uit als die van mijn kamaraad alleen heeft die een zx 10 r van 2008,dus ik denk,maar weet niet zeker dat jij de verkeerde beugel hebt(denk ik)
 
de kroonplaat is orgineel,maar die beugel die jij hebt ziet er hetzelfde uit als die van mijn kamaraad alleen heeft die een zx 10 r van 2008,dus ik denk,maar weet niet zeker dat jij de verkeerde beugel hebt(denk ik)


Ik ga een dinsdag effe terug naar de zaak waar ik de brug heb gekocht en zal er daar dan waarschijnlijk wel uitkomen. Zal dus tot volgend weekend moeten wachten. Want een onderdeeltje bestellen kost een paar dagen.

Wordt vervolgd :)
 
We zijn er zeker van dat de kroonplaat van een ander bouwjaar is.
De kroonplaat van het 2006 model is meer goudkleurig. En dat wat er
nu op zit is meer zwart.
Heb in ieder geval begrepen dat een kroonplaat niet echt simpel te vervangen
is voor een leek.

Dus we gaan nadenken over een oplossing. Zou hem toch graag standaard willen hebben met stuurdemper. Op deze manier is de stuurdemper niet te monteren. :(
 
We zijn er zeker van dat de kroonplaat van een ander bouwjaar is.
De kroonplaat van het 2006 model is meer goudkleurig. En dat wat er
nu op zit is meer zwart.
Heb in ieder geval begrepen dat een kroonplaat niet echt simpel te vervangen
is voor een leek.

Dus we gaan nadenken over een oplossing. Zou hem toch graag standaard willen hebben met stuurdemper. Op deze manier is de stuurdemper niet te monteren. :(

Kan het helaas niet voor je checken (heb een 2004 model), maar denk dat je gelijk hebt. Even google gebruikt:

2006:

steering2.jpg


2008:

146_0804_18_z+2008_kawasaki_ZX-10R+steering_damper.jpg


Zie ook de kleuren van de kroonplaat. Stel anders om het zeker te weten je vraag even in het ZX10r topic. Ligt veel kennis voor het oprapen :)
 
Laatst bewerkt:
Als de demper en tankmontage identiek is, kan je de beugel van het '08 model bestellen.

Bedankt, ik twijvel ivm dat van de 2008 de balhoofdshoek anders is. Maar je antwoord klinkt logisch. Maar heb de motor teruggebracht naar de zaak waar ik hem gekocht heb en hij zou de zaak in orde gaan maken.

Dus ik denk dat het probleem toch opgelost gaat worden maar wilde toch graag zelf het een en ander leren. Met hulp van jullie ben ik in ieder geval een eind gekomen.

Thanks all voor de antwoorden.
 
Hoi all,

Ter extra info, vandaag de motor opgehaald.
Nieuwe kroonplaat model 2006 op de motor en de stuurdemper zat ook gemonteerd.

Dit alles kosteloos dus moet zeggen toppie service
van de zaak waar ik de motor gekocht heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan