Hondas "peak voltage adaptor" ?

robber57

MF veteraan
28 feb 2013
1.082
283
Ik heb nu een honda sh150 en een sh300 en ben niet van plan deze ooit te verkopen en dus houd ik er serieus rekening mee dat ik op 1 of allebei vroeger of later diagnose moet gaan doen om een electronisch probleem op te lossen.
De service manual schrijft bij nagenoeg iedere test procedure de "peak voltage adaptor" part 07HGJ-0020100 voor icm een standaard multimeter met minimaal 10 Mohm impedantie.

De meter heb ik en zelfs een mooie fluke met 50 Mohm impedantie maar die pva heb ik niet en kost 130 euro oid. '(

Kun je de max-min-hold functie van een fluke als vervanger van die pva gebruiken of gaat dat niet goed komen kwa betrouwbaarheid van de meting?
Ik heb geen idee van de monstertijden van de fluke maar ik neem aan dat het een rap ding is met een behoorlijk hoge klok frequentie.

Of zijn er andere truuks om de aanschaf van die pva te voorkomen?

Ik las al iets van een diode+elco, elco laad op tot de max waarde en diode voorkomt leegloop, je meet dan over de elco je peak waarde.
ik begrijp het idee maar ik zou graag iets hebben wat gegarandeerd correct werkt en meet.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de min/max functie van de fluke niet snel genoeg is om als PVA te functioneren.
Zo'n meter doet een paar metingen per seconde, dus dat kan je niet echt als piekmeet functie beschouwen. De diode+ elco methode lijkt me zo gek nog niet.

Gegarandeerd correct werkt alleen de officiele Honda tool. Omdat je niet precies weet wat daar in zit blijft het gissen ook al hang je de duurste meetapparatuur er aan. Kan overigens goed zijn dat er in die Honda tool ook alleen maar een diode+elco zit met eventueel nog wat filtering.
 
Laatst bewerkt:
jah , zo'n 123 wil ik wel hebben maar is toch net ff wat te duur voor de (mijn) hobby

Ik ben ook wel bang dat mijn gewone fluke idd niet snel genoeg is, ik heb geprobeerd wat te meten maar ik krijg alleen maar knipperende getallen,dat word hem dus niet.


"En één met wat plaatjes:

http://www.advrider.com/f...d.php?t=305776&page=2"

Met een schemaatje *O*

bedankt, daar kan ik verder mee! :Y

En bedankt allen voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan